دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض اصول و فنون مذاکره با فرمت ppt ودر 32 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدیریت تعارض اصول و فنون مذاکره
مدیریت تعارض
امروز صاحبنظران مدیریت براین باورند که نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین دارایی سازمان ها و به عنوان مزیترقابتی مطرح است و وجود روابط سالم مبتنی بر همکاری و همدلی بین این منابع ارزشمند از جمله مهمترین عوامل اساسی برای موفقیت در همه سازمان ها اعم از صنعتی،اداری،خدماتی،آموزشی و مانند آنهاست.
مفهوم و ضرورت مديريت تعارض
تعارض زمانی رخ میدهد که دو یا چند نفر از افراد در مقابل یکدیگر قرار گیرند، زیرا نیازها، خواستهها، اهداف و ارزش های آن ها متفاوت است.
به عبارت دیگر:
تعارض فرایندی است که در آن فردی در مییابد که شخص دیگری به طور منفی روی آن چیزی که او تعقیب میکند تأثیرگذاشته است.
تعریف تعارض
فرآیندی که در آن نوعی تلاش آگاهانه به وسیله الف انجام می گیرد تا تلاشهای ب را خنثی کند؛البته از طریق سد کردن راه او، که در نتیجه ب در مسیر نیل به هدف خود مستأصل می شود؛یا این که الف بدان وسیله بر میزان منافع خود می افزاید.
سیر تکاملی اندیشه تعارض
.1دیدگاه سنتی
.2دیدگاه روابط انسانی
.3دیدگاه تعامل
انواع روش های مذاکره:
مذاكره غيراصولي
برنده شدن يامعامله به هرترتيب
برد – باخت
باخت – برد
باخت – باخت
مذاكره اصولي
برد - برد
مذاكره غيراصولي
برنده شدن به هر ترتیب
موضع گيري وپافشاري برمواضع
v علائم موضع گيري
(1 امتناع از مذاكره
(2 طرح درخواست هاي افراطي
(3 خواسته هاي فزاينده
(4 نمايش غيرقابل تغييروانعطاف
(5 شريك سرسخت
(6 تاخيرحساب شده
(7 يا بپذير يا رد كن(روشن ياخاموش)
معامله به هر ترتيب
•مسالمت جويي ونرمش
vعلائم مسالمت
1) اصرارو گاهي التماس بر مذاكره
2) عدم طرح هرگونه درخواست
3) گذشت فرساينده ازدرخواستها
4) ارائه شخصيتي قابل انعطاف
5) رضايت شركايم بامن
6) حضور زودتر از موقع و مراجعه بيش از حد
7) هر راه حلي بدهيد مي پذيرم
پاورپوینت مدیریت تعارض اصول و فنون مذاکره
مساله هایی که در فرایند مذاکره مطرح است
.Iیک سو نگریها در تصمیم
1-اصرارورزیدن و لجاجت در تعهد
2-مجموع برد و باخت
3-پای بندی به موضوع نخستین
4-تعیین چهارچوب
5-وجود اطلاعات
6-پشیمانی بعد ازقرارداد
7-اعتماد بیش از حد
-ویژگی های شخصیتی در مذاکره
-تفاوتهای فرهنگی در مذاکره
پاورپوینت مدیریت تعارض اصول و فنون مذاکره
ويژگيهاي بارز طرف هاي خارجي درمذاكره
چيني ها : معمولا با مترجم هستند بوروكراتيك عمل مي كنند و وقت زيادي مي گيرند.
ژاپني ها : تيمي وسازماندهي شده با تخصص هاي مختلف اقدام مي كنند. درپايان صورتجلسه اي را باانصاف تهيه وآنچه درمذاكره گذشته مي آورند. رونوشت اين صورتجلسه را براي اطلاع مدير خويش ازروند موفقيت يا شكست مذاكرات ارسال مي نمايند.
آلماني ها : منطقي هستند.نمايندگان شركتهاي كوچك وخانوادگي به راحتي قابل كارهستند اما شركتهاي بزرگي مانند زيمنس و ... اهل بوروكراسي هستند.
انگليسي ها : سيّاس واهل فريبند.
آمريكايي ها : سيستماتيك كار مي كنند و دست و دل باز هستند.
ايتاليايي ها : پيشنهادات غيرمتعارف و پنهاني دارند، لذا ازخويشتن بيشتر مراقبت كنيم.
فرانسوي ها: نرمش ندارند ومارا جهان سومي مي دانند.
فنلاندي ها : راحتند و راحت مذاكره و معامله مي كنند.
سوئدي ها وسوئيسي ها : منظم وخوش قولند.
هلندي ها : حرفه اي ترين مذاكره كنندگان
دیدگاه خود را ثبت کنید