مذاکره عمل يا فرآيند گفتگو با ديگری برای دستيابی به توافق بر سر مساله ای خاص است .
مذاکره نوعی ابزار ارتباطی بین دو طرف است که به منظور نیل به توافق در باره منافع مشترک و در عین حال متضاد به کار گرفته می شود.
با دقت در این دو تعریف در می یابیم که در هر دو تعريف، دو عنصر گفتگو و توافق وجود دارد .
برای موفقیت در مذاکرات فروش بیمه باید:
توانایی برقراری ارتباط موثر داشته باشیم.
اصول و تکنیک های مذاکره را رعایت کنیم.
تعريف برقراری ارتباط ارتباطات از نظر فراگردي" به كليۀ فعاليت ها گفتاري، نوشتاري و حركتي اطلاق مي شود كه براي انتقال معني و مفهوم از كسي به كس ديگر و يا از گروهي به گروه ديگر و يا از كس يا گروهي به تودۀ وسيعي به كار گرفته مي شود. "
تعریف برقراری ارتباط از ديدگاه كاري فروشندگان بيمه
"فرايند تبادل اطلاعات مابين فروشندۀ بيمه و مشتري به منظور شناسايي نيازهاي مشتري و مشخص كردن توانمنديهاي شركت بيمه براي ارضاي آن نيازها ".
روشهای برقراری ارتباط
روشهای کلامی
روشهای غیرکلامی(Body Language)
مهارتهاي لازم براي ايجاد ارتباط موثر
الف) مهارت خوب گوش دادن
ب) مهارت سخنوري
ج ) مهارت ارايه بازخوردهاي مناسب(کلامی وغیرکلامی)
مهارت خوب گوش دادن
فرق شنيدن و گوش دادن :
1- شنيدن يك كارفيزيكي و جسماني بوده در حاليكه گوش دادن يك امر ذهني و رواني است .
2- شنيدن به احساس مي انجامد در حاليكه گوش دادن به ادراك منتهي مي شود.
3- شنيدن لزوماً ارادي نبوده و جزء اعمال غير ارادي بدن است . در حاليكه گوش دادن كاملاً ارادي است .
اهميت گوش دادن پژوهشي كه توسط "كيف" انجام شد بيانگر اين واقعيت است که بيشترين زمان كاري مديران به گوش دادن مي گذرد. سایرمطالعات در زمينۀ تمرين مهارتهاي ارتباطي نشان مي دهد، بيشتر افراد نيازمند پرورش مهارت خوب گوش دادن هستند، زيرا هيچكس تمريني دراين زمينه ندارد .
لینک بازاریابی این فایل که مخصوص نام کاربری شما ایجاد شده است را کپی و در شبکه های
اجتماعی یا سایت و وبلاگ خود منتشر کنید و از 10 تا 15 درصد پورسانت بازاریابی فروش این
فایل بهره مند شوید.
دیدگاه خود را ثبت کنید