دانلود پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری محور با فرمت pptx ودر 42 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری محور
مقدمه :
در این روزها برخی از بازاریاب ها به یک حقیقت تازه پی برده اند و آن اینست که شرکت باید بکوشد تا مشتریان واقعی را شناسایی و به آنان خدمات واقعی ارائه کند.
.شرکت best buy یکی از شرکتهایی می باشد که در این کار بسیار موفق بوده است.این شرکت در سال 1996 به صورت فروشگاه های زنجیره ای در می نوستا آغاز به کار کرد و دستگاه ضبط و پخش خودرو ،انواع لوازم و وسائل برقی ، لوازم خانگی و cd و dvd (به قیمت های پایین) عرضه می نمود. یکی از مشاوران این شرکت بنام selden larry تحقیقاتی انجام داد و اعلام کرد که مشتریان دو گونه اند: فرشته و اهریمن. فرشته ها سودآور و اهریمنان زیان آورند و شرکت باید سود حاصل از رابطه با فرشته ها را برای جبران زیان های اهریمنان هزینه کند.در اجرای این استراتژی شرکت تبلیغات بازرگانی و عرضه محصولات با تخفیف ویژه را حذف کرد تا هر چه سریعتر از دست مشتریان زیان آور خلاص شود.
خصوصیات گروه ها :
گروه فرشتگان : هیچگاه درخواست تخفیف نمی کنند و منتظر نمی مانند تا شرکت قیمت محصولات خود را کاهش دهد.
گروه اهریمنان : در فروشگاه پرسه و بر سر قیمت ها چانه می زنند و اغلب پس از خرید محصولات را به شرکت برمی گردانند.
بخش بندی بازار:
nدر هر بازار مشتریان خواسته های متفاوتی با یکدیگر دارند به همین دلیل شرکت ها از طریق بخش بندی بازار ، بازارهای بزرگ و ناهمگون را به بخش های کوچکتر تقسیم می کند تا بتواند به شیوه ای اثربخش و کارا ،کالاها و خدمات خود را عرضه کند.
تدوين استراتژي بازاريابي مشتري محور :
1-بخش بندی بازار : تقسیم کردن کل بازار به بخش های کوچک از خریداران، نیازها، ویژگی ها یا رفتارهای مشخص که مستلزم تدوین استراتژی های بازاریابی جداگانه ای است.
2-تعیین بازار هدف: انتخاب بخش هایی از بازار برای ورود به آنها که شامل ارزیابی هر یک از بخش های جذاب و انتخاب یک یا چند بخش برای ورود به آن
3-متمایز کردن محصولات: متمایز کردن آنچه به بازار عرضه می شود برای ارائه برترین ارزش به مشتری
4-تعیین جایگاه: تعیین و تثبیت جایگاه شرکت و محصولات در ذهن بازار هدف(یعنی بعمل آوردن اقداماتی در مورد محصول عرضه شده به بازار تا نسبت به محصولات رقیب دارای جایگاهی مشخص مطلوب و متمایز گردد.
دیدگاه خود را ثبت کنید