دانلودپاورپوینت تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری با فرمت pptxوقابل ویرایش در ۳۳ اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش و مدیریت ارتباط با مشتری
داده کاوی
تعریف :
– استخراج دانش از انبوه داده ها
– کشف الگوها و قوانین پنهان در داده ها
یک شرکت تجاری می تواند با داده کاوی از طریق درک بهتر مشتریانش فرآیند های بازاریابی، فروش و عملیات حمایت از مشتریانش را بهبود بخشد.
وظایف داده کاوی :
طبقه بندی
برآورد
پیش بینی
قوانین وابستگی
خوشه بندی
توصیف
Classification
برای پیش بینی خروجی های گسسته استفاده می شود
مشتریان خوب یا بد
مشتریان متقلب در بیمه
چه کسانی کالا (سرویس) X را خرید می کنند
مشتریان بدحساب در بانک
Estimation
برای پیش بینی و برآورد خروجی های پیوسته بکار می رود
برآورد میزان خرید یک مشتری
احتمال اینکه فردی به یک طرح بازاریابی پاسخ مثبت دهد
برآورد زمان رخداد یک واقعه مانند از دست دادن یک مشتری
prediction
همانند طبقه بندی و برآورد است با این تفاوت که رکوردها را بر اساس رفتار آینده آنها طبقه بندی و یا مقادیری در اینده را برآورد می کند
کدام مشتریان را در شش ماه آینده از دست می دهیم؟
میزان تقاضای کالا (سرویس) X در ماه آینده چقدر است؟
Association Rules
کشف پدیده هایی که با هم رخ می دهند. کاربرد اصلی در تحلیل سبد خرید مشتریان است. همچنین در چیدمان فروشگاه های بزرگ طراحی کاتالوگ ها و تدوین استراتژی های فروش متقاطع کاربرد دارد.
افرادی که کالای X را بخرند کالای Y را نیز با احتمال P1 می خرند
Clustering
بخش بندی یک جمعیت ناهماهنگ به زیر بخش های هماهنگ تر
تفاوت خوشه بندی با طبقه بندی :
در طبقه بندی هر طبقه از قبل تعریف شده است اما در خوشه بندی هیچ بینشی از قبل در مورد خوشه ها وجود ندارد
در طبقه بندی هر رکورد بر اساس یک مدل که از مثال های از قبل طبقه بندی شده به دست آمده است طبقه بندی می شود اما در خوشه بندی هیچ کلاس یا طبقه ای از قبل تعریف نشده است.
خوشه بندی معمولا قبل از دیگر تکنیک ها به منظور بیشتر همگون شدن داده ها انجام می شود
Profiling
یک توصیف خوب می تواند راهنمای خوبی برای شروع فعالیت ها باشد.
مثلا اینکه «زنان بیشتر از مردان علاقه مند به خرید کالاهای لوکس هستند»
می تواند در تدوین استرتژی های بازاریابی و فروش اثرگذار باشد.
یک ابزار قدرتمند برای توصیف درخت تصمیم است. خوشه بندی و قوانین وابستگی نیز می توانند به منظور توصیف استفاده شوند
دیدگاه خود را ثبت کنید