دانلود پاورپوینت سازمان های چابک با فرمت ppt ودر 42 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت سازمان های چابک
سر فصل های ارائه شده بصورت کلی:
تعریف تولید چابک
مفاهیم چابکی سازمان
اصول طراحی سازمان چابک
ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی
تعاریف:
•چابکی: بطور کلی توانایی سازمان برای درک تغییر محیطی و سپس پاسخگویی سریع وکارا به آن تغییر است.این تغییر محیطی می تواند تغییرات تکنولوژیک و کاری یا نیاز مشتری باشد.واژه چابک توصیف گر سرعت و قدرت پاسخگویی در هنگام مواجهه با رویدادهای داخلی سازمان است.
•تولید چابک: سیستم تولید با قابلیت های فوق العاده برای رسیدن به تغییرات سریع بازاراست.
•سازمان چابک:سازمانی که فراتر از انطباق با تغییرات می اندیشد و به استفاده از فرصت های باالقوه در یک محیط متلاطم و کسب موقعیت ثابت به خاطر نوآوری ها و شایستگی های خود متمایل می باشد.
سازمانهای چابک توجه ویژه ای به ارضای نیازهای مشتریان
دارند.اما ایجاد چابکی کار ساده ای نیست ومستلزم آن است
که سازمانها با موفقیت کامل،مدیریت کیفیت جامع(TQM)،
توسعه عملکرد کیفیت(QFD)،تولید به هنگام(JIT) و... را به
اجرا در آورند.
•تولید محصول:مجموعه فعالیتهایی که با تعبیری از فرصت های بازار آغاز شده و با تولید،فروش و تحویل محصول خاتمه می یابد.تولید موفقیت آمیز نتیجه محصولاتی است که به شیوه سود آور تولید شده و به فروش می رسند.
به گزارش ورد آي تي- مجله معتبر موتور ترند
شرکت مرسدس بنز، که در فارسي بيشتر به
بنز معروف است؛ نام خودروهاي ساخت شرکت
دايملر(Daimler AG) کشور آلمان است که
این شرکت امروزه یکی ازبرترین سازمانهای چابک در تولید خودرو شناخته شده است.
سه تخصص اصلی در هسته مرکزی پروژه تولید:
•بازاریابی
•طراحی
• ساخت
معیارهای مرتبط با سودآوری:
•کیفیت محصول
•قیمت
•زمان
•هزینه
•توانایی تولید
پاورپوینت سازمان های چابک
بیان خصوصیات و ویژگیها:
•ویژگیهای تولید چابک:
üاستفاده از قابلیتهای داخلی:تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری،نیروی انسانی و مدیریت آموزش دیده
üسرعت پاسخگویی بالا
üانعطاف پذیری بالا در برابر تغییر محصول
üمرتفع کردن نیازهای مشتری در زمان واقعی و بصورت ایده ال
üدور کردن روشهای تولیدی از حالت سنتی و روی آوردن به سمت کاربری های کامپیوتری
üبهره گیری از منابع بیرونی
üشراکتی بودن همه چیز مانند مسائل مالی، افراد،ایده ها و نو آوری ها
پاورپوینت سازمان های چابک
•ویژگیهای سازمان چابک:
üاین سازمانها تنها محصولات خود را به فروش نمی رسانند بلکه راه حل های بر آوردن نیازهای واقعی مشتریان را به فروش می رسانند.
üاین سازمانها معتقدند که محصولاتشان کامل نیستند و به منظور غنی سازی ارزشهای دریافتی مشتریان از محصول و ایجاد ارزش افزوده برای آنان سعی در غنی سازی محصول خود دارند که این امر سبب غیر قابل دسترس شدن موقعیت سازمانهای چابک برای رقبا میشود.
üمتمرکز شدن بر طراحی یا توسعه محصولات به نحوی که به طور ویژه به نیازهای منحصر به فرد مشتریان پاسخ دهد.
üاین سازمانها با موفقیت کامل ،مدیریت کیفیت جامع،توسعه عملکرد کیفیت، تولید به هنگام و ... را به اجرا در می آورند.
دیدگاه خود را ثبت کنید