دانلود پاورپوینت بهبود مستمر با فرمت ppt ودر 28 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بهبود مستمر
بهبود مستمر از دیدگاههای مختلف
مراحل چرخه تجارت و تدابیر لازم برای هر مرحله
فشارهای برون سازمانی و راه های مقابله با فشارهای مزبور
اقدام های بهبمود مستمر و نحوه اندازه گیری و ارزیابی آن
روش های بهبود مستمر
مدل های بهبود مستمر مبتنی بر فعالیت و نحوه طبقه بندی فعالیت ها در مدل مزبور
محدودیت های بهبود مستمر و راه های برطرف کردن آن
مقدمه
از اواسط قرن بیستم تاکنون مدیران بنگاه های اقتصادی نگران چگونگی تامین منافع سهامداران درسال های آینده هستند.این اعتقاد قوی وجود دارد که شرایط سخت و رقابتی آینده، برنامه ریزی وتلاش های خاصی را برای موفقیت و ماندن درعرصه ی تجارت می طلبد.مدیران مالی برای مبارزه با این شرایط دشوار به مهارت های فنی ،مدیریت استراتژیک و روش های مناسب برای ساده سازی و افزایش عملکرد نیاز دارد.عملکرد،دست یابی به اهداف موردنظراست.انجام دادن بهتر فعالیت ها نسبت به قبل و نسبت به بنگاه های اقتصادی رقیب و دست یابی به عملکرد مطلوب بدون بهبود مستمر امکان پذیرنیست.
پاورپوینت بهبود مستمر
دیدگاه های مختلف درباره ی بهبود مستمر
دیدگاه تارنی واندرسون:
بهبود مستمر رابرمبنای رضایتمندی مشتری،پیگیری های جدی و بهبود در تحویل به موقع کالا
دیدگاه ژاپنی ها:
آنرا کایزن و از دو واژه ی کای به معنی(تغییر)و زن به معنی خوب تشکیل شده یعنی تغییر به سمت بهتر شدن که مدیران وکار کنان تمام سطوح سازمانی بنگاه های اقتصادی کایزن را نهادینه وبه اجرای آن متعهد شوند.
مراحل چرخه تجارت:
موفقیت
رکود
طراحی استراتژی
بیشتر شرکت های آمریکایی از دوران رشد و موفقیت در دهه ی 1980میلادی لذت می بردند.اگر چه،دراین مرحله اقتصاد کشور آمریکا دارای رشد مطلوبی بود اما،بنگاه های اقتصادی مجبور بودند برای رسیدن به رشد داخلی مورد نظر و تامین انتظارات برون سازمانی،تلاش های خود را بیشتر کنند.
مرحله ی رکود معمولا برهه ای از زمان است که با نوسازی و کوچک سازی بنگاه های اقتصادی و مداخله ی مکرر و هدفمند مدیریت همراه است.در این مرحله،نوآوری در فن آوری ها و فرآیندها در حال پیشرفت است و شناسایی خوصیات و ویژگی های تجارت در دستور کار بنگاه های اقتصادی قرار گرفته است.
طراحی استراتژی:
شرکت ها باورود ایده ها و محصولات جدید به بازار وبا تدوین استراتژی قوت ها وضعف ها،فرصت ها وتهدیدهای محیط را به درستی تحلیل وبه نحو مطلوب به نفع خود از آنهااستفاده می کند.
به بیان دیگراستراتژی مبتنی بر منابع است یعنی ابتدا مدیریت منابع سازمانی را مشخص می کند سپس به دنبال استفاده ی مطلوب از آنهاست.
پاورپوینت بهبود مستمر
فشارهای برون سازمانی
تغییرقوانین بازاروافزایش حیرت آورسرعتتغییرات فن آوری ها،چالش های رادراقتصادجهانی باویژگی انتظارات زیاد مشتریان بوجود اورده است.بنگاه های اقتصادی برای ماندن درعرصه یتجارت باید تحت مجموعه ای ازقوانین جدیدبه رقابت بپردازند.درغیراین صورت،بایدشاهدازبین رفتن موقعیت رقابتی خودباشند.
انواع نیروهای برون سازمانی
الف)تغییردرفن آوری تولیدوسیستم های تجاری
ب)رشد سریع امکانات ارتباطی و انتقال داده ها
ج)تغییر نگرش به کارکنان و ساختارهای کاری در حال تغییر
د)بهره وری بیشتر و محصولات و خدمات با کیفیت برتر
ه)محدودیت های استفاده ازمنابع وحذف ضایعات
دیدگاه خود را ثبت کنید