دانلود پاورپوینت مطالعه بازار با فرمتppt ودر73 اسلاید قابل ویرایش
فهرست پاورپوینت
2-1-کلیات
2-2- اصول و مفاهیم بازار
2-3- بازاریابی
2-4- فرایند انجام مطالعات بازار
2-5- چگونگی طراحی محصولات و خدمات
2-6- آمیزه بازار
2-7 - نکات کلیدی در مطالعات بازار
2-8- برنامه ریزی ظرفیت تولید
2-9- نتایج نهایی مطالعات بازار
قسمتی از متن پاورپوینت
2-1- کلیات
اصل اول در یجاد يك بنگاه و توليد محصول در آن، شناخت مفاهيم بازار(Market) و بازاريابي(Marketing) است چون شرط اوّل در توليد و عرضة يك محصول وجود بازار مناسب براي آن ميباشد در غير اينصورت بهترين محصول یا خدمت, بدون داشتن بازار و تقاضاي مناسب محكوم به شكست خواهد بود و به همين سبب در فرايند تهیه طرح تجاری ابتدا مبحث بازار بررسي ميشود و در صورت مثبت بودن آن مراحل بعدي پيگيري خواهد شد. كه در اين مبحث سعي ميشود ابتدا مختصري در رابطه با مفاهيم اصلي مرتبط با بازاريابي و بازار را با استفاده از مراجع معتبر درا ين زمينه توضیح داده شود تا مطالعه كنندگان بتوانند با آشنايي با اين مفاهيم و توجه و تمركز برروي آن فرايند مناسبي را براي احداث واحد صنعتي وا جراي پروژه توليدي طي نمايند.
2-2- اصول و مفاهيم بازار
تأمين رضايت مشتري سبب ميگردد تا ضمن حفظ مشتريان قديمي، بتوان مشتريان جديد را نيز جذب نمود و اين نكته اساسي بعنوان محور فعاليتهاي سازمانهاي بزرگ و كوچك ميباشد.
2-2-1- تعريف بازار( Market)
بازار را به گونه های مختلفی تعریف می نمایند ، از جمله :
- محل برخورد عرضه و تقاضا
- به مجموعه امکانات و تسهیلاتی که امکان مبادله بین تعدادی عرضه کننده و تقاضا کننده بالقوه را فراهم می سازد .
- بازار عبارتست از مجموعه از مردمي كه داراي نياز مي باشند و بازار ابزاري براي رفع اين نيازهاست .
بنابراين اصلي ترين عامل در تشكيل بازار نياز است و پس از آن اشتياق افراد براي خريد كالا و نيز توان مالي آنان نيز در شكل دهي بازار حائز اهميّت مي باشد.
2-2-2- انواع بازار
الف- بازار محتمل(Possible Market)
شامل محلي است كه افراد به كالا نياز داشته ولي جهت خريد آن پول كافي ندارند بنابراين خريد محصول يا خدمت احتمالي است.
ب- بازار بالقوه (Potential Market)
بازاري است كه در آن نياز وجود داشته و درآمد كافي براي خريد وجود دارد ولي اشتياق خريد وجود ندارد. بعبارت ديگر كيفيت كالا نظر خريدار را جلب نمينمايد.
ج- بازار پنهان (Latent Market)
در بازار پنهان پول و اشتياق براي خريد وجود دارد ولي نيازي به محصول نيست و يا اينكه مشتري به سبب عدم آگاهي از كاربرد محصول، ميلي به مصرفآن ندارد كه اين امر ميتواند از طريق آگاهي دادن به مشتريان و اطلاع رساني از طريق رسانه های گروهي، تقاضا براي محصول ايجاد نمود.
دیدگاه خود را ثبت کنید