دانلود پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار حسن الوداری با فرمت pptودر 300 اسلاید قابل ویرایش
فهرست
فصل اول
مفاهیم مدیریت بازار
فصل دوم
انواع بازارو محیط بازاریابی
فصل سوم
تقسیم بازار و تعیین بازار هدف
فصل چهارم
نیازها و رفتار خریداران
فصل پنجم
اندازه گیری کمی بازار و پیش بینی فروش
فصل ششم
اهداف بازرگانی و سازمان بازاریابی
فصل هفتم
برنامه ریزی بازاریابی عمومی و بازاریابی بیمه مخصوص
فصل هشتم
نحوه تصمیم گیری در زمینه بازاریابی
فصل نهم
تحقیقات بازاریابی
فصل دهم
سیستم بازاریابی و انواع مدلهای بازاریابی
فصل يازدهم
چگونگی ایجاد خلاقیت در مدیریت بازاریابی
سمتی از متن پاورپوینت
فصل اول
مفاهیم مدیریت بازار
هدف کلی
هدف کلی این فصل آشنایی دانشجو با مفاهیم اساسی، اهداف و فلسفه های مدیریت بازاریابی و همچنین شناخت وظایف مدیران در مؤسسات می باشد.
پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار حسن الوداری
هدف های رفتاری
از دانشجو انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتواند:
مفاهیم اساسی بازاریابی را نام برده و هر کدام را شرح دهد.
بازاریابی را تعریف کرده و فرایند مدیریت بازاریابی را توصیف نماید.
وظایف مختلفی را که مدیران بازاریابی مؤسسات ایفا می کنند، توضیح دهد.
فرق اساسی فلسفه های موجود درمدیریت بازاریابی را بیان نماید.
اهداف نظام بازاریابی را نام برده و هر یک از انها را تجزیه و تحلیل نماید.
مفاهیم اساسی بازاریابی
بازاریابی علیرغم تصورات اکثر مردم فقط در تلاشهای کوتاه مدت برای فروش کالاهای نیمه ضروری و لوکس و تشریفاتی خلاصه نمی شود بلکه آن شامل مجموعه ای از فعالیت های تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و ساده تر به دست مصرف کننده نهایی برساند.
تعریف بازاریابیبازاریابی به عنوان یک فرآیند مدیریتی-اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا و خدمات با یکدیگر به وسیله ابزار مهم و واسطه ای به نام پول و در محلی به نام بازار به تأمین نیازها و خواسته های خود اقدام می نمایند.
پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار حسن الوداری
اصطلاحات پایه ای علم مدیریت بازار
نیاز
خواسته
تقاضا
کالا
مبادله
معامله
بازار
نیاز
نیاز کمبودی است که توسط فرد احساس می شود یا به عبارت دیگر نیاز عبارت است از حالت محرومیت احساس شده در فرد که این محرومیت آرامش و تعادل آدمی را بر هم می زده و در او انگیزه ای بر ارضای ان پدید می آورد.
در زمینه نیاز تئوریهای مختلفی توسط صاحبنظران علم مدیریت ارائه شده که از آن جمله می توان به افرادی مثل مازلو،ماری ،آلدفر و هرزبرگ اشاره کرد.
خواسته
خواسته ها بیانگر کیفیت ارضائ نیازها و مطلوبیت های دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده ای ازکوشش و تلاش فرد برای نیل به خواسته های نامحدود او صورت می گیرد.
تقاضا
سومین مفهوم اساسی بازاریابی،تقاضای افراد به کالاها و خدمات است.
کالا
تقاضاها افراد را به سوی کالاهای خاصی سوق می دهند که بتوانند هر شیئ یا چیزی که توسط شخص معین و یا موسسه ای تولید شدهو قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی مصرف کنندگان را برآورده سازد،كالا نامیده می شود.
کالاها فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نشده بلکه شامل خدمات،ایده ها،عقلید و اندیشه ها،سازمانها،مکانها،فعالیتها و یا ترکیبی از آنها نیز می شوند.
دیدگاه خود را ثبت کنید