دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بازاریابی بین المللی دکتر میرزا حسن حسینی با فرمت ppt ودر 294 اسلاید قابل ویرایش
فصل اول
كليات بازاريابي بينالمللي
هدف كلي
هدف كلي اين فصل، آشنايي دانشجو با فرآيند بازاريابي بينالمللي و تفاوت آن با بازاريابي داخلي است. همچنين به دانشجو كمك ميكند تا عضو بهتر و موفقتري در بازاريابي بينالمللي باشد. اين هدف از طريق تهيهكردن اطلاعات در مورد اينكه چه اتفاقي در بازار بينالمللي ميافتد و با كمك آنها در انتقال دانش در زمينه معاملات تجاري موفق به انجام ميرسد.
هدفهاي رفتاري
از شما انتظار ميرود پس از مطالعه اين فصل بتوانيد:
◄مفاهيم بازاريابي را تعريف كنيد
◄بازاريابي بينالمللي را تعريف كنيد.
◄تفاوت بازاريابي بينالمللي را با بازاريابي داخلي بيان كنيد.
◄بازاريابي تطبيقي را شرح دهيد.
◄بازاريابي بينالمللي و سطوح رقابت را شرح دهيد.
◄عناصر مزيت استراتژيك را نام ببريد.
◄عوامل محيطي بازاريابي بينالمللي را شرح دهيد.
هدف بازاريابي
هدف بازاريابي ، فروش فراوان است. هدف، شناختن و درك مشتري به نحوي است كه كالا يا خدمت ارايه شده دقيقاً متناسب باشد، به طريقي كه كالا يا خدمات با نيازهاي او منطبق گردد و كالاهاي خود را به فروش رساند
تعريف بازاريابي
عبارت است از مجموعهاي از فعاليتهاي انساني و اقتصادي هدايت شده در جهت ارضاي نيازها و خواستههاي افراد جامعه
تعريف بازريابي بينالمللي
عبارت است از بازاريابي كالا و خدمات در بيش از يك كشور كه شامل صدور كالا از كشوري به كشور ديگر ميباشد.
با استفاده از اصول علمي به چه سولاتي ميتوان پاسخ داد؟
چگونه ميتوان توليدات يا خدمات مناسب بازاريابي بينالمللي را شناخت؟ چه نوع قضاوتي لازم است يا لازم خواهد بود؟ چه رفتاري از طريق رقباي جهاني انتظار ميرود؟ گزينههاي استراتژيك جهاني كدامند؟
اهميت تجارت جهاني
كشورهايي كه هرگز نميتوانستند نقش اصلي در تجارت جهاني داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادي تبديل شدهاند،بدين ترتيب،افراد و شركتها دريافتهاند كه حيطه رقابت آنها بازار داخلي نبوده بلكه بازار جهاني هستند.
تجارت جهاني، امروزه يك مجموعه به هم پيوسته جهاني از بازارها، تكنولوژي و شرايط زندگي استاندارد كه در گذشته ناشناخته بودهاند، ميباشد.
تفاوتهاي بازارهاي داخلي و بينالمللي
◙تكنيكهاي بازاريابي
◙تفاوتهاي محيطي
◙محدوديتها و مقرارت دولتي
◙ميزان درآمدهاي جوامع
◙تفاوتهاي فرهنگي
بازاريابي تطبيقي
اساس مطالعه بازاريابي تطبيقي، پيرامون تشابهات و تفاوتهاي موجود بين بازاريابي كشورهاي مختلف دور ميزند. در بازاريابي تطبيقي، تلاش بر آن است كه تفاوتها و تشابهات موجود
دیدگاه خود را ثبت کنید