پاورپوینت مدیریت بازاریابی جهانی و رقابت در بازارهای بین المللی در ۷۲ اسلاید قابل ویرایش
مدیریت بازاریابی جهانی و رقابت در بازارهای بین المللی :
منبع اصلی درس :
مدیریت بازاریابی جهانی - اثر وارن جی . کیگان - ترجمه شده توسط دکتر ابراهیمی - انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی
۲- مدیریت بازاریابی بین المللی تالیف دکتر حسن اسماعیل پور انتشارات نگاه دانش
جایگاه و هدف درس
این درس یکی از مباحث مهم دانش مدیریت بوده و هدف آن آشنا سازی دانشجویان با نحوه فتح بازارهای جهانی ، ابزارها و شیوه های سود آوری توأم با ارزش آفرینی دائمی برای مشتریان است.
مفهوم نیاز
نیاز (Need) یعنی کمبود یا حالت محرومیت احساس شده در فرد که آرامش و تعادل انسانـی را بر هم زده و در او انـگیزه ای برای ارضاء ایجاد می کند.
مفهوم خواسته
خواسته یعنی چگونگی رفع نیاز ، به عبارتی خواسته ها (wants) راه های رفع نیاز بوده و با توجه به فرهنگ جوامع و نیز وضع در آمدی افراد ، تعداد آنها نا محدود و دائماً در حال تغییر می باشد.
مفهوم تقاضا
تقاضا (Demand) یعـنی اقدام به رفـع نیـاز و خواسـته با لـحـاظ نمـودن منـابع مالی ، بنابر این محـدودیت ریالی می تواند ، خواسته کالای x را به تقاضای کالای y بدل نماید.
مفهوم مبادله
مبادله (Exchange) روشی است برای رفع نیاز که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا و یا خدمت به دیگران بدست می آورد
شراسط مبادله
1- وجود حداقل دو نفر
2- وجود چیز ارزشمند و مورد نیاز طرفین
3- وجود علاقمندی در طرفین
4- آزادی طرفین در قبول یا رد پیشنهاد
5- توانایی طرفین در مراوده و تحویل بموقع کالا
دیدگاه خود را ثبت کنید