دانلود پاورپوینت يادگيري سازماني با فرمتpptودر 21 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت يادگيري سازماني
1- یادگیری کلامی : زمانی حاصل می شود که حرف یا کلمه بطور کلی آن هنجار ناآشنا باشد
2- یاد گیری حرکتی : که شامل مهارتهای حرکتی می باشد
3- یادگیری مشاهده ای : که از طریق مشاهده رفتار یک جاندار یا موجود زنده یاد گرفته می شود
4- یادگیری اجتنابی : زمانی پیش می آید که شخص این توانایی را کسب کرده که از موقعیتهایی که آزار دهنده است دوری کند
5- یادگیری تصادفی : بدون نیت قبلی وبدون تلاش صورت می گیرد
6- یادگیری نهفته : در زمان کسب واکتساب تا زمان ومکان مشخصی بدون اقدام می ماند
....
....
***یادگیری سازمانی : توانایی سازمان به عنوان یک کل در کشف خطا ها واصلاح آنها وهمچنین تغییر دانش وارزش های سازمان ,به طوری که مهارتهای جدید حل مسله وظرفیت جدیدی برای کار ایجاد شود .
يادگيري از منظر نظريه پردازان
سايمون (1991) :يادگيري سازماني را ، رشد بينش وتجديد ساخت دهي وباز نگري موفقيت آميز مشكلات سازماني توسط افراد كه نتايج آن در عوامل ساختاري ونتايج سازمان منعكس شود ، تعريف كرده است .
آ رجريس (1978): ياد گيري سازماني را به عنوان كشف واصلاح خطا تعريف مي كند .
فايول (1985) :ياد گيري سازماني فرايند بهبود اقدامات از طريق دانش بهتر وشناخت مؤثرتراست .
جورج هوبر (1991): به نظر هوبر يك هويت سازماني زماني آموخته مي شود كه از طريق پردازش اطلاعات ، محدوده رفتار بالقوه اش تغيير كند .
در کل آن را تغییر ات کم وبیش دائمی رفتار در نتیجه تجربه می دانند.
راههای یادگیری
1. مشاهده
2.بینش یا فراست
3. دانش
4.استقراء
5. قیاس
تكنو لوژي ويادگيري
راز توسعه وآغاز توسعه در هر سازمان ، آموزش است . آموزش جريان انتقال (دانش ) است كه باعث تغيير رفتار انسانها مي شود .
از بامداد تاريخ تا به امروز جريان يادگيري انسان ادامه يافته است وامروز ، علاوه بر ماهيت ، روشها ، ابزارها وامكانات آموزشي نيز به شدت تغيير يافته وتكميل شده اند .رشته تخصصي (تكنولوژي آموزش ) مولد ونتيجه شتاب حركت انسان در مسير (يادگيري ) است .
پاورپوینت يادگيري سازماني
جايگزيني آموزش با ياد گيري
ياد گيري مستلزم فراتر رفتن از اصول واكنش وتحرك منفعلانه برنامه هاي آموزشي است .
ياد گيري از اين ديدگاه پيروي مي كند كه بايد توسعه ابتكار ، درك وهم انرژي زايي جمعي گروهها بر خلاقيت متمركز شود .
يادگيري با توجه به ماهيت خود در برگيرنده ايده هاي آزمايشي زيادي براي فعاليت واداشتن تفكر وابتكار است .
يادگيري سازماني مبتني بر كار
يادگيري مبتني بر كار محوري تر از توسعه منابع انساني است . از اين رو ، تاكيد بيشتري بر توسعه يادگيري سازماني مورد نياز است . اين امر به معني توسعه مستمر فرآيندها وفعاليتها در سازمان است .ياد گيري مبتني بر كار نباد به انطباق با استراتژي موجود بستگي داشته باشد . اين موضوع مستلزم توسعه در ك به همراه تصوري از وضعيت آينده است .
نظريه هاي يادگيري
رفتار انسان تابع آموخته هاي اوست واگر يادگيري را پايه واساس آموزش بدانيم نخست بايد مشخص كنيم كه انسان چگونه مي آموزد تا بتوانيم بر نامه هاي آموزشي را طوري طراحي نماييم كا يادگيري را براي او موثر تر وآسانتر سازد .واز ميان نظريه هاي يادگيري موارد ذيل بيشترين تاثير در طراحي واجراي برنامه هاي آموزشي دارد .
*نظريه يادگيري رفتاري . بنابراين نظريه تجربه يعني آزمايش وخطا پايه واساس يادگيري است .
**نظريه يادگيري اجتماعي . كه از مشاهده رفتار ديگران ناشي مي شود . يعني ياد گيري ناشي از تعامل واثرگذاري متقابل ودائم ميان فرد ومحيط اجتماعي است .
***نظريه شناختي يا (گشتالت ) . در اين نظريه كه فرايندي است كه باعث فروپاشيدگي تعادل فعلي فرد ميشود واو مي كوشد تا به يك تعادل رواني تازه دست پيدا كند .
قلب فرايند يادگيري گروهي
برجسته ترين ابزار براي گروههاي ياد گيرنده دستيابي به گفت وشنود است و بحث از هدفهاي بر جسته گروه هاي يادگيرنده است . بحث يك ابزار ارتباطي متداول است كه طي آن تصميم ويا عقيده هايي ارائه واز آنها پشتيباني مي شود .
برجسته ترين اشكال بحث اينست كه نتيجه بدست آمده بيشتر بر اساس سازش وتوافق وكمتر بر پايه مشاركت در شناخت مفاهيم وبهره گيري از الگوهاي آفريننده فكري است
پيتر سنج گفت وشنود را كشف خلاق مقوله هاي بغرنج وظريف ، گوش دادن وشنيدن نظريه هاي ديگران همراه با توجه وژرف نگري وتعليق نظريه هاي شخصي تعريف مي كند .
دیدگاه خود را ثبت کنید