دانلود پاورپوینت دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی با فرمت ppt ودر 157 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی
فصل اول
اصول و مبانی تربیت بدنی
ریشه مبانی
کلمه مبانی جمع مکسر مبنا و به مفهوم بنا ها، بنیان ها، شالوده ها و ساختارها است. در واقع مبانی هر پدیده یا علم متضمن پایه ها، چهار چوپ، اسکلت و ساختار اصلی آن پدیده یا علم است.
تربیت بدنی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به قول «وست» و «بوچر» نویسندگان کتاب مشهور ”مبانی تربیت بدنی و ورزش“
بین ایجاد ساختار تربیت بدنی و بنای یک خانه شباهت های قابل توجهی وجود دارد. هم چنان که ستون ها و تیر های اصلی به خانه شکل و استحکام می بخشند، عناصر اصلی تربیت بدنی مبنا و چهار چوب مسلمی را به وجود می آورند و آن را به عنوان تجربه ای با ارزش برای تمام افراد پا بر جا می کنند. این عناصر مشخص و اجزای مختلف آن، در قالب یادگیری معنی دار به هم مرتبط خواهند شد. این عناصر ، مفاهیم تربیت بدنی هستند و بیان گر ساختار تربیت بدنی در برنامه های مدارس کشور خواهند بود.
پاورپوینت دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی
مفاهیم و عناصر
بازی
ورزش
تربیت بدنی
بازی
بازی برای کودک امری فطری و نیازی طبیعی است
بازی عامل ضروری و لازم برای رشد و تکامل کودک است .
کودکان بوسیله بازی چیزهایی را می آموزند که هیچ کس قادر نیست آن چیزها را از طریق دیگر به آنها بیاموزد .
کودک واقعیت های جهان خارج از ذهن را از طریق بازی مِی آموزد .
شروع بازی را می توان به گذشته های دور ، حتی از بدو پیدایش انسان نسبت داد در حقیقت بازی جزئی از زندگی انسان ازبدو تولد تا زمان مرگ بوده و در کل تاریخچه بشریت متدرج است
تعریف بازی
هر گونه فعالیت جسمی یا ذهنی هدفدار که در اوقات فراغت یا اشتغال و در جهت کسب لذت ، آرام بخش جسم یا ذهن بازیگر و اقناع نیازهای آنی یا دراز مدت فرد یا گروه ، چه به صورت انفرادی یا گروهی انجام گیرد ، بازی نامیده می شود
متخصین تربیت بدنی و علوم ورزشی غالباً با این تعریف کلی موافق اند که : بازی فعالیتی است غریزی و نشاط آور که مطابق است با مراحل رشد انسان
پاورپوینت دوره مربیگری درجه 3 آمادگی جسمانی
ورزش
لغت ورزش در زبان فارسي از فعل ورزيدن كه بطور كلي به معني عمل كردن ، انجام كار پياپي ، به كار گماري فكري و جسمي و يا به معني اجراي مرتب تمرين هاي بدني به منظور تكميل قواي جسماني و روحي استعمال مي شود.
تعریف وَرزش به فعالیـت ها یا مهارت های عادی جسمانی ای گفتـــــه می شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگان و با اهداف تفریحی، یا برای مسابقه، نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی، مهارت جویی یا آمیزهای از این اهداف انجام می گیرد.
تربيت بدني
¢لغت تربيت بدني لغتي است مركب از دو كلمه تربيت + بدن ، كلمه تربيت در زبان فارسي به معني پروردن ، پروراندن و اسم مصدر پرورش مي باشد و بدن که منظور همان جسم می باشد.
¢واژه تربیت به فرایند مداوم یادگیری گفته می شود که در سرا سر زندگی ادامه دارد.
¢مي توان گفت اصول و مباني تربيت بدني مبحثي معرفت شناختي در رابطه با ساختار تربيت بدني است. اين مبحث اساس، بنيان، پيكره، اهداف و ارزش هاي تربيت بدني و ورزش را تشريح مي كند.
¢
¢تربيت بدني از طریق برنامه های هدفمند فعالیت جسمانی ،دررشدهمه جانبه شخص مشارکت می کند .
¢تربیت بدنی و ورزش بر یک چیز تأکید می کند وآن حرکت انسان یا به طورکلی فعالیت جسمانی
تعریف تربیت بدنی
¢تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکات مبتنی بر اصول علمی، جریان رشد و تکامل را در همه ابعاد وجود انسان (جسمانی، روانی و اخلاقی) تسهیل و هماهنگ نموده و به رشد و شکوفایی استعداد های فرد کمک می کند
¢تربیت بدنی عبارتست از یک سلسله فعالیت ها و حرکت های بدنی منظم و حساب شده به منظور رشد و تربیت استعدادهای جسمانی، حرکتی، فکری، اجتماعی و اخلاقی
¢
تربيت بدني شامل
¢اکتساب و پالایش مهارت های حرکتی
¢رشد و نگهداری آمادگی جسمانی برای سلامتی و زندگی بهتر
¢ اکتساب دانش در باره فعالیت های جسمانی
¢ پرورش نگرش مثبت در راستای کمک به یادگیری در طول عمر و شرکت در سراسر زندگی
¢ تربيت بدني به منزله ی یک رشته علمی
دیدگاه خود را ثبت کنید