دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت زهرا دیانتیدیلمی، محمدرضا نیکبخت با فرمت pptx ودر 58 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت زهرا دیانتیدیلمی، محمدرضا نیکبخت
کاربردهای اطلاعات تهیه شده توسط حسابداری مدیریت
منظور از اطلاعات مدیریت هزینه که توسط حسابداران مدیریت تهیه می شود ، اطلاعاتی است که مدیران را قادر می سازد تا وظایف خود را به گونه ای موثر در سازمان های غیر انتفاعی و واحدهای تجاری انجام دهند .
این اطلاعات شامل اطلاعات مالی (در رابطه با هزینه ها ، بهای تمام شده و درآمدها ) و نیز اطلاعات غیر مالی درباره میزان بهره وری ،کیفیت و سایر عوامل کلیدی است که در موفقیت شرکت دخیل هستند.
اطلاعات مالی به تنهایی ممکن است گمراه کننده باشد ، زیرا درآن نگرش کوتاه مدت وجود دارد.
بعنوان مثال ، سود ماه گذشته شرکت نمی تواند به تنهایی اطلاع خوب و
کاملی باشد.
موفقیت در محیط رقابتی نیازمند توجه به عوامل بلند مدتی نظیر پیشرفت در تولید ، کیفیت محصول و خدمات پس از فروش دارد .
بنابراین ، اطلاعات مدیریت هزینه ( بهای تمام شده ) بسیار ارزشمند است
زیرا باعث می شود تا یک شرکت در محیط رقابتی موفق شود و از اینرو برای شرکت ارزش ایجاد شود .
حسابداران مدیریت ، متخصصان حسابداری هستند که به تجزیه و تحلیل اطلاعات مدیریت هزینه و سایر اطلاعات حسابداری می پردازد . اما حسابداران مالی موظف به ثبت و نگهداری سوابق مالی و تهیه گزارشات مالی برای دیران و مراجع ذیصلاح قانونی و دولتی و کارهای نظیر آن هستند .
بر خلاف حسابداری مدیریت ، وظیفه حسابداری مالی شامل تهیه صورتهای مالی به منظور گزارشگری برون سازمانی ( نظیر گزارش به سهامداران و نهادهای قانونگذار و ... ) است .
گزارشات حسابداری مالی باید مطابق با یکسری الزامات و مقررات و
استانداردهایی باشد که توسط مراجع قانون گذار برون سازمانی مقرر شده اند.
اطلاعات مدیریت هزینه در سطح داخلی واحد تجاری به منظور تسهیل در ایفای وظایف مدیریت تهیه و ارائه می شود و الزام قانونی خاصی برای آن وجود ندارد .
بنابراین نکته مهم در تهیه اطلاعات با الزامات قانونی مد نظر است .
وظیفه واحد حسابداری مالی ، توسعه و پشتیبانی سیستم گزارشگری مالی و
سایر سیستم های مربوط به آن ( مانند سیستم حقوق و دستمزد ، سیستم های گزارشگری به بورس اوراق بهادار و نیز تهیه اظهارنامه مالیاتی ) است
پاورپوینت فصل اول کتاب حسابداری مدیریت زهرا دیانتیدیلمی، محمدرضا نیکبخت
حسابداری مدیریت
هدف : گزارشات درون سازمانی
گزارشات : کلیه اطلاعات مربوط اعم از مالی
وغیرمالی ارائه میشود çازاستاندارد خاصی
چگونگی : فرم و نوع گزارشات و اطلاعات پیروی نمی شود
ارائه شده مشخص وازقبل تعیین
شده است.
ارتباطات اطلاعات تهیه شده توسط حسابداری مدیریت با چهار وظیفه اصلی مدیریت
حسابداری مدیریت ، اطلاعات مربوط به مدیریت بهای تمام شده و هزینه ها را به منظور استفاده در اجرای چهار وظیفه اصلی مدیریت شرکت فراهم می آورد.
این چهار وظیفه عبارتند از :
1 - مدیریت استراتژیهای شرکت
2 - برنامه ریزی و تصمیم گیری
3 - کنترل عملیات و مدیریت
4 - تهیه صورتهای مالی
اولین و مهمترین وظیفه مدیریت
مدیریت استراتژیک ( راهبردی )شرکت است که شامل در نظر گرفتن اهداف و به دنبال آن ، رویه هایی است که شرکت به یک وضعیت رقابتی برتر و پایداری دست یابد .
به عبارت دیگر استراتژی ، مجموعه ای از اهداف و برنامه های کاربردی است که در صورت دستیابی به آنها ، مزیت رقابتی مطلوبی برای شرکت ایجاد می شود.
مدیریت استراتژی شامل شناسایی و پیاده سازی این اهداف و برنامه هاست.
دومین مسئولیت مدیر
برنامه ریزی و تصمیم گیری است که شامل بودجه بندی و برنامه ریزی سود ، مدیریت جریان های نقد و اتخاذ سایر تصمیمات مربوط به عملیات شرکت نظیر تصمیم گیری در خصوص اینکه لوازم و تسهیلات شرکت خریداری یا اجاره شوند ، و در چه مواقعی تجهیزات شرکت تعمیر یا جایگزین شوند ، و در چه مواقعی یک محصول جدید باید تولید شود و درچه مواردی لازم است تا برنامه بازاریابی شرکت تغییر کند.
دیدگاه خود را ثبت کنید