توضیحات محصول
پاورپوینت مدیریت بازاریابی
سمتی از متن پاورپوینت
مقدمه
بازاریابی همه روزه به نحوی با زندگی ما ارتباط دارد.
نظام بازاریابی، خود و با حداقل تلاش ما، تمام این نیازها را برای ما محیا می کند. این نظام آنچنان استانداردی برای ما فراهم کرده است که پیشینیان ما حتی تصور آن را هم نمی کردند.
نتیجه بدست آمده:
عوامل مختلفی نظیر خط مشی عالی، کارکنان فهمیده، نظام اطلاعاتی مطلوب و اجرای صحیح و عالی موجب موفقیت ساز مان خواهد شد
اما تأکید بیشتر بر داشتن درکی درست از مشتریان، خدمت به ایشان و تأمین نیازهای آنان در یک بازار هدف بوده است.
بازار چیست ؟
منظور از بازار صرفا محل فیزیکی نیست
بلکه مکانیزمی است که
عرضه و تقاضا را به همدیگر می رساند .
یا بعبارتی محیط ناظر بر فعالیت موسسه ما را بازار می گویند
بازاریابی چیست؟
بسیاری از مردم بازاریابی را به غلط فروش و تبلیغات پیشبردی تعریف میکنند.
درحالی که فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است.
کالا تنها زمانی به سهولت به فروش خواهد رسید که بازاریاب در تشخیص نیازهای مشتری، تولید کالای مطلوب، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات پیشبردی توفیق حاصل نماید.
اگر بخواهیم تعریف جامع و کاملی از بازاریابی داشته باشیم می گوییم بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی اجتماعی تعریف میشود که به وسیله ی آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله ی کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته های خود اقدام میکنند.
پارادایم بازاریابی رجعت
مشتری مداری زیادی هم خوب نیست !
اصلا مشتریان نمی دانند که چی می خواهند !
باید کاری کنیم که مشتری قدر محصول را خوب بفهمد !
اغراق ، سرکار گذاشتن ، پنهان کاری ، سرگرمی و ...
هدف Marketing چیست ؟
1- عقلایی و منطقی کردن مصرف
2- به حداکثر رساندن رضایت مندی جامعه و اشخاص
3- به حداکثر رساندن حق انتخاب مصرف کننده
4- به حداکثر رساندن کیفیت زندگی
5-به حداکثر رساندن مصرف مشتري
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید