توضیحات محصول
پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات در شبکه های رشد و مدارس هوشمند
قسمتی از متن پاورپوینت
مقدمه:
آن چه مسلم است، دنیای قرن بیست و یکم در واقع دنیای استیلای فناوری نوین اطلاعات و دنیای شتابزدگی تاریخ به لحاظ تغییرات و تکثرات شتاب آمیز علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود. سیستم های آموزشی در یک جامعه و به تبع آن آموزش و پرورش، قادر نخواهد بود هم چون جزیره ای خود را منفک از دیگر نهادهای اجتماعی، ملی و فعل و انفعالات گستردهی بین المللی در دهکدهی جهانی بداند، زیرا جامعهی آموزشی هم به لحاظ تجربهگرایی تاریخی و هم به لحاظ شرایط ویژهای که قرن بیست و یکم را احاطه خواهند نمود، مطمئناً مرکز ثقل تغییرات، تحولات و تکثرات قرن بیست و یکم خواهد بود.
فرهنگ جامعه و ديدگاه جامعه نسبت به فناوري اطلاعات مي تواند يكي از مسائل تاثير گذار و مهم در توسعه مدارس هوشمند به شمار رود.با توجه به اينكه درك روشني از كار كردهاي فناوري اطلاعات در آموزش و نحوه تاثير آن در افزايش سطح يادگيري دانش آموزان وجود ندارد، نمي توان انتظار داشت تا پشتيباني مناسبي از مفهوم مدرسه هوشمند از سوي جامعه صورت گيرد.دسترسي به اينترنت و آشنايي با فضاي پيشرفتهاي نوين در حوزه فناوري از جمله مسائلي است كه مي تواند بستر مناسبي براي نشر و توسعه مفهوم مدرسه هوشمند درجامعه فراهم كند . هر چه كه مردم و جامعه با كاربردهاي فناوري و اطلاعات در زندگي و بالاخص در آموزش آشنا باشند ، ميتوان اميدوار بود كه استقبال بيشتري نيز از مدارس هوشمند صورت بگيرد و مردم بتوانند اهميت توسعه مدارس هوشمند را درك كرده و براي توسعه اين مدارس كمك نموده و در سرمايه گذاري ها با دولت و مديران مدارس شريك شوند ودر ميزان استقبال ايشان از مدارس هوشمند تاثير گذار باشد.
سرفصل ها
فناوری اطلاعات
شبکه رشد
مدارس هوشمند
فناوری اطلاعات چیست؟
اصطلاح « فناوری اطلاعات » برای توصیف فنونی به کار می رود که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری می کند. (کیت بهان، دیانا هولمز، ترجمه آذرخش و مهرداد، 1377)
ویژگی فناوری اطلاعات
یکی از ویژگی های مهمی که پدیده فناوری اطلا عات و ارتباطات از آن برخوردار است این است که باعث می شود ارتباط انسان با انسان همچنین انسان با محیط تسهیل یافته و ارتقا یابد فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل قدرت تحول پذیری وتوانایی برقراری ارتباط پویا که می تواند با دانش آموزان داشته باشد از نقش مهمی در انتقال دانش برخوردار است .
نقش فناوری در سیستم های اطلاعاتی
یکی از نقش های سیستـم اطلاعــاتی در آموزش و پرورش، ایجـاد این اطمینان است که بتوانیم در مواقع لزوم اطلاعات مورد نیاز خود را تهیه کنیم. باید کوشش کنیم تا اطلاعات مورد نیاز را پیش بینی نموده هنگام لزوم در دسترس داشته باشیم.
دومین نقش فناوری « اتنوترونیک » یا رسانه های کوچک نامیده می شوند که وسایلی چون ماشین تحریر، ضبط صوت، فاکس، ماشین های فتوکپی، ساعت های دیجیتال و دیگر انواع فناوری های شخصی را در بر می گیرد. تمامی این فناوری های اطلاعات، جزئی از رسانه های بزرگ و کوچک محسوب می شود . (هنسون و رولا، ترجمه حیدری، 1373)
نرم افزارهای اجتماعی
نرم افزارهای اجتماعی به مجموعهای از نرم افزارها گفته میشود که دارای ابزارهای ارتباطی و تعاملی هستند. ابزارهای ارتباطی این نرم افزارها کار گردآوری، ذخیره و عرضه اطلاعات را به صورت نوشتاری و یا صوتی و تصویری انجام میدهد. ابزارهای تعاملی در واقع نقش واسطه برای تعامل بین گروهی از کاربران را ایفا میکند. این ابزارها کاربران را به هم مرتبط و برقراری ارتباط بین آنها را سهولت میبخشند.
فهرست مطالب
مقدمه:
سرفصل ها
فناوری اطلاعات چیست؟
ویژگی فناوری اطلاعات
نقش فناوری در سیستم های اطلاعاتی
نرم افزارهای اجتماعی
نرم افزارهای خدمات پیام فوری:
گروه نرم افزارها:
فروم های اینترنتی
ویکی ها:
وبلاگ ها:
محبوبیت شبکه های اجتماعی تصویری
شبکه رشد در ایران
اهداف جزئی :
مبانی شبکه رشد
مخاطبان شبکه رشد
بخشهای شبکه رشد
مدرسه هوشمند چیست؟
ویژگی های مدارس هوشمند
عوامل تاثير گذار بر توسعه مدارس هوشمند
جهت گیری های کلان برای هم راستایی اهداف مدارس هوشمند
اركان مدرسه هوشمند:محيط ياددهي – يادگيري.
.اصول حاكم بر روش تدريس در مدارس هوشمند
محتوی در مدارس هوشمند
نقش دانش آموزان در مدارس هوشمند
نقش معلمان
نقشها و مسئوليتهای معلمان :
. كاركنان اداري در مدارس هوشمند
هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند
راهبردها و خط مشي ها
اولویت های عمده آموزش وپرورش درایجاد شالودهی استفاده از ابزار اطلاعاتی
مهمترین سیاستهای آموزش وپرورش برای استفادهی صحیح از فناوری اطلاعات
رتبه ایرانی ها در استفاده از وایبر، تلگرام، لاین و واتس اپ
نتیجه گیری
منابع:
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید