توضیحات محصول
پاورپوینت مراحل فرآیند فروشندگی
قسمتی از متن پاورپوینت
1- مشتری یابی و تعیین مشتریان واجد شرایط
- اولین مرحله فروشندگی مشتری یابی است و آن عبارت است از شناسایی مشترییان بالقوه ی واجد شرایط است. برای موفقیت در امر فروش نزدیک شدن به مشتریان بالقوه واقعی اهمیت زیادی دارد.
- افزایش اثربخشی مشتری یابی ، سریع ترین راه افزایش فروش است.
- فروشندگان هم چنین بایدد از گونگی تعیین مشتریان واجد شرایط آگاهی داشته باشند.
2- پیش تماس
- هر فروشنده ای قبل از مراجعه باید تا حد امکان درباره سازمان خریدار (نیازها و اینکه چه کسی در خرید تاثیر گذار است) و خریداران (ویژگی ها و شیوه خرید) اطلاعات جمع آوری کند. این مرحله پیش تماس نام دارد. هر فروشنده قادر است برای کسب اطلاعات مورد نیاز درباره ی شرکت به منابع بر خط حرفه ای مربوط، آشنایان و سایرین مراجعه کند. هر فروشنده باید اهداف مراجعه ی خود را تعیین کند.
3-تماس
- هر فروشنده در مرحله ی تماس باید نحوه ی ملاقات و سلام گفتن به خریدار را خوب بداند و سعی کند در برقراری رابطه خود آغاز خوبی داشته باشد. این مرحله به حضور فروشنده و گفت و گو کردن و اظهارات و پیگیری او نیاز دارد.
4-معرفی کالا
- هر فروشنده در خلال مرحله معرفی کالا از فرآیند فروشندگی، درباره دانستن کالا با خریدار سخن می گوید. در این معرفی او باید مزایای کالا را برای خریدار بازگو کند و کاربردها و نحوه عملکرد آن را به وی نشان دهد.
5-پاسخ به انتقادات
- مشتریان تقریبا همیشه معرف کالا یا هنگام دادن سفارش ، ایرادات و انتقاداتی دارند مشکلاتی که یا منطقی است یا روانی. اما اغلب در این مرحله فروشندگان از ایرادات و انتقادات سخنی به میان نمی آورند.
6-فروش
- هر فروشنده ای پس از رفع ایرادات مشتری بالقوه تلاش خود را صرف فروش می کند فروش برای بعضی فروشندگان کار دشواری است یا این که به دلایلی از عهده انجام آن به نحو احسن بر نمی آیند
7-پیگیری
- آخرین مرحله فرایند فروشندگی، پیگیری است. اگر فروشنده ای خواهان اطمینان از رضایت مشتری و تکرار خرید است، پیگیری لازم است. هر فروشنده ای بلافاصله پس از فروش باید جزییات مربوط به زمان تحویل، شرایط خرید و سایر موضوعات را به اطلاع خریدار برساند.
مذاکره
- بخش عمده فروش به بخش صنعت مستلزم داشتن مهارت در مذاکره است. طرفین معامله باید بر سر قیمت و سایر شرایط فروش به توافق رسند. فروشندگان باید بتوانند بدون اعطای امتیازات بیش از حد، که به سودآوری شرکت آسیب می رساند، سفارش خرید دریافت کنند.
- تعریف مذاکره: بازاریابی با فعالیت های مبادله و طریقی که در ان شرایط مبادله برقرار می شود سروکار دارد. در مبادله معمولی شرایط با برنامه های اداری قیمت گذاری و توزیع ایجاد می شوند. در مبادله مذاکره ای، قیمت فروش و سایر شرایط طی مذاکره حاصل می شوند، در این گفتگوها دو طرف معامله درباره موافقت نامه های الزامآور بلند مدت ( مشارکت، امتیازدهی، پیمانکاری دست دوم، ادغام عمودی ) مذاکره می کنند.
مذاکره
- زمان مذاکره: لی و دابلر شرایطی را ارائه کرده اند که در ان مذاکره مناسب ترین رویه انجام فروش است. این شرایط بدین قرار هستند:
- وقتی عوامل زیادی نه فقط بر قیمت فروش کالا بلکه بر کیفیت و خدمت هم تأثیر می گذارند.
- وقتی مخاطرات موجود را نمی توان از قبل تعریف و تعیین کرد.
- وقتی تولید اقلام خریداری شده به زمان نسبتاً زیادی نیاز داشته باشد.
- وقتی به واسطه تغییر سفارشات متعدد، تولید گاه و بیگاه دچار وقفه می شود.
فهرست مطالب
1- مشتری یابی و تعیین مشتریان واجد شرایط
2- پیش تماس
3-تماس
4-معرفی کالا
5-پاسخ به انتقادات
6-فروش
7-پیگیری
مذاکره
تبلیغات فروش
ابزارهای تبلیغات پیشبردی مصرف کننده
نمونه های کالا
کوپن
استرداد وجه
قیمت بسته ای
کالای محرک
کالاهای تبلیغاتی
پاداش وفاداری
تبلیغات نقطه خرید
توليد کنندگان به چهار دليل به بخش تجاري توجه بيشتري نشان
مي دهند:
بازاریابی مستقیم
پایگاه اطلاعات مشتریان و بازاریابی مستقیم
اشکال بازاریابی مستقیم
بازاریابی کاتالوگی
اشکال بازاریابی مستقیم
بازاریابی بر خط
بازاریابی ویروسی
نمونه مسئولیت اجتماعی
مباحث اخلاقی
تعرض به حریم خصوصی
بازار جهانی
بازاریابی بین المللی و فرهنگ
تعدیلاتی که شرکت ها معمولا به منظور اصلاح کالا متناسب با اوضاع کشورها معمول می دارند به شرح ذیل طبقه بندی می شود:
عواملی که تعدیل و اصلاح کالا را تحت تاثیر قرار می دهند:
گات
تعريف منطقة آزاد
عوامل كليدي موفقيت مناطق آزاد تجاری
بازاریابی رابطه ای
بازاریابی رابطه مند
منابع
...
بیشتر
دیدگاه خود را ثبت کنید