دانلود پاورپوینت آشنايی با مراحل طراحی و ساخت پل Carquinez Strait Bridge
پروژه درس اصول مهندسی پل با فرمت pptx وقابل ویرایش در۴۸ اسلاید
چشم انداز کلی :
اين مقاله توسـط آقای Mark Ketchum که يکـی از مهندسـين مشـاور شرکـت « OPAC »واقع در شهر « سان فرانسيسکو » است , ارائه شده است .
nخيابان Carquinez , در حـدود 20 مايـلی شـمال شـرقی « San Francisco » , و در ميان رودخـانه « Sacramento » در خليج « San Francisco » قرار دارد .
اين خيابان در حال حاضر بوسيله 2 دهنه پل خرپايی که در سالهای 1927 و 1958 سـاخته شده اند , پوشـش داده شده است , و ساخـت آن به عنـوان ايـجاد يـک کريدور بين ايالتی , نقش حياتی داشت .
دلايل ساخت پل سوم :
.1ترافيک سنگين در I-80
.2غير عملی بودن اضافه کردن تعداد خطوط عبور
nمـطالعـات منطـقه ای در سـال 1988 در مـنطقه خلـيج « San Francisco » نشان داد که, نيـاز به اجـرای يک پـل بزرگتر در اين محل وجود دارد .
سومين پلCarquinezيکـی از
جديدترينومهـمترين بنـاهای
خـليج « San Francisco »بـود ,
که طراحی و ساخت آن با کمترين
جلب توجه برای عموم همراه بود .
در اين پاورپوینت دور نمايی از نحوه انتخـاب سـازه پل و ترکيـب ساختار اصـلی اين پل جـديد بيان می شود.
اين پل يکی از مهمترين دستاوردهای علم مهندسی و ساخت وساز اسـت و باعث ورود شـغل مهندسی پل و صنعت پل سازی برای اولين بار به منطقه شد .
از جمله :
.1اولين پل جديد ماشيـن رو بعد از سـال 1980 در منطقه خليج است .
.2 اولين پل جديد معلق بعد از سال 1937 در منطقه خليج است .
.3اولين پل معـلق مهم در آمريکا بعد از سال 1973 است .
.4اولين پل معلق در آمريکا با عرشه فلزی Aerodynamic است .
.5اولين پل معلق در آمريکا با برج های بتنی است .
.6 اولين پل معلق در آمريکا با شالـوده استوانه ای است .
.7اولين پل معلق در جهان با بـرج های بتنی در ناحيه ای با لرزه خيزی بالاست .
nاين پـل حـمل و نقـل کريـدور بيـن ايـالتی 80 را از ميان رودخانه « Sacramento » ما بين نواحی Crockett و Vallejo در « California » انجام می دهد .
n
nپـل اول در سـال 1927 تکمـيل
شدهوبوسـيله شـرکت خصـوصی
«American Toll Bridge »ادارهو
گردانده می شد.سپس در سال 1940
ايالت « California » اين مسئوليت
را بر عهده گرفت .
nدومـين پـل در سال 1958 کامل گرديد که بوسيله بخش بزرگراه های « California » طراحی شده بود
اين پل از نظر طراحی مشابه پل اول بود , اما ترکيبی از سيستم های پيشرفته نظير استفاده از فولاد پر مقاومت با اتصالات جوشی بود .
تعويض پل 1927 :
دلايل تامين بودجه سريع برای تعويض پل ساخته شده در سال 1927 عبارتند از :
.1اضافه شدن حجم ترافيک
.2نامناسب شدن شرايط سازه
nيک برنامه زمانبندی شده سريع
nبرنامه لرزه ای ايالتی
nوجود هزينه بالای ترميم پل قديمی
دیدگاه خود را ثبت کنید