دانلود پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط با فرمت pptx ودر 82 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط
یکی از مهمترین روش های مبارزه با فساد افزایش توانمندی ها و آگاهی های خودمان هست
زمانی در روابطمان موفقیم که:
تعریف ارتباط :
فرآیند ارسال و دریافت پیام
مهارت ارتباطی :
توانایی برقراری ارتباط به طور مؤثر و کارآمد با دیگران
مؤثر بودن یعنی پیام با احتمال بیشتری به مخاطب انتقال یافته و بنحوی در وی تأثیر گذاشته و عکس العمل او را در پی داشته باشد
اصولاً چیزی به عنوان عدم ارتباط وجود ندارد ، زیرا انسان نمی تواند فاقد هرگونه رفتار باشد و هر رفتاری در یک شرایط تأثیر متقابل دارای ارزشهای پیامی است .
اهمیت ارتباط:
پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط
پيامد هاي فقدان مهارتهاي ارتباطي
•ایجاد سوءتفاهم
• نارضایتی از روابط با دیگران
•احساس تنهایی
•کاهش اعتماد به نفس و احساس درماندگی
• آسیب پذیری و کاهش توانایی در مقابله با مشکلات
•انزوا و طرد
•استرس و فشار رواني
•احساس خشم و تعارض
•ناكامي در ارضاي نيازها
نیازبه برقراری ارتباط خود ناشی از:
•نیازهای مادی
•نیاز به امنیت
•نیاز به تعلق و احترام
•نیاز به صمیمیت
•نیاز به حمایت و تأیید
هدف برقراری ارتباط
انتقال پیام استدر قالب:
•انتقال احساسات
•بیان نیازها و خواسته ها
•انتقال اطلاعات
اجزاء ارتباط
•پیام
•فرستنده
• گیرنده
•وسیله ارسال پیام
•بازخورد
•شرایط و محیط ارسال پیام
(موانع و محدودیتها- قواعد و هنجارها وعرف -دانش مشترک-رخدادهای پیشین-انتظارات)
پاورپوینت مهارت برقراری ارتباط
اگر پیامی ارسال گردد ولی آن پیام دریافت نگردد یا اینکه کامل دریافت نگردد، اصطلاحأ سوء تفاهم بوجود می آید.
مهارت داشتن در ارتباط مانع سوء تفاهم می گردد.
ارتباط با دیگران (ارباب رجوع)
•1. شرط اول برخورد کارکنان با ارباب رجوع آنست که با رویی گشاده با او برخورد نماییم، حتی در سلام کردن از مراجعین سبقت بگیریم و با چهره ای بشاش از آنان احوالپرسی کنیم چرا که اینگونه برخوردها باعث می شود ارباب رجوع حتی اگر کارش انجام نشدنی و یا بدون جواب باشد از این که مورد احترام واقع شده است، با رضایت کامل اتاقمان را ترک کند. در واقع یک تبسم کافی است تا احساس محبت و صمیمیت را در مراجعین به وجود آورد و اصولاً برخورد خوب با هر ارباب رجوعی همیشه خاطره خوبی در ذهن آنان باقی می گذارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید