دانلود پاورپوینت درس تحلیل تطبیقی از استراتژی سازمانهای موفق و ناموفق با فرمت pptx ودر 26 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی ازمتن پاورپوینت درس تحلیل تطبیقی از استراتژی سازمانهای موفق و ناموفق
ماموریت ، اهداف ، مقاصد
تجزیه و تحلیل و (SWOT)
ماموریت ( دلیل وجودی ) یک سازمان ، بایستی به چندین روش با عملیات بین المللی آن هماهنگ باشد .
به عنوان نمونه شرکت هایی که برای تولید به واردات از خارج نیاز دارند بدون ورود این مواد قادر به تولید محصولاتشان نمی باشند نظیر :
* صنایع ژاپن که به دلیل منابع طبیعی بسیار محدود ، در صورت توقف مواد خام از سایر کشورها دچار وقفه خواهند شد
ماموریت سازمانی و درگیری های بین اللمللی از طریق مفهوم ” مزیت رقابتی ” به هم مربوط می شوند .
مزیت رقابتی یعنی تولید قصعات و محصولات معین با قیمتی ارزانتر و یا کیفیتی بالاتر از سایر تولید کنندگان که این امر ناشی از وجود مزایا در هزینه نیرو کار و یا تکنولوژی در کشورهای به خصوصی است
در بخش نخست تجزیه و تحلیل سوات مدیر می تواند از سوالات زیر به عنوان راهنمای ارزیابی نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان استفاده کند :
n* آیا شرکت دارای موقعیت بازار قوی در کشورهایی که در آنها فعالیت دارد می باشد ؟
n* آیا کیفیت محصولات و خدمات شرکت همسو با تولیدات رقبای خارجی قابل مقایسه است ؟
n* آیا شرکت دارای مزیت تکنولوژیکی در مناطقی که در آن کسب و کار عمده خود را انجام می دهد می باشد ؟
n* آیا شرکت دارای مارک مشهور و نیرو مند در کشورهایی که محصولات / خدمات خود را به فروش می رساند می باشد ؟
n* آیا مدیران و کارکنان شرکت از رقبای عمده جهانی خود مستعد تر هستنند ؟
n* آیا شرکت از رقبای جهانی خود سود آور تر می باشد ؟
n* آیا فعالیت های گوناگون جهانی شرکت تحت نظر اتحادیه می باشد ؟
پاسخ به سوالات زیر نیز مدیران را در تجزیه و تحلیل فرصت ها و تهدیدات موجود در محیط خارجی می نماید :
* نیروهای سیاسی – قانونی چه تهدیدات و فرصت هایی را برای شرکت ایجاد می نمایند ؟
* نیروهای اقتصادی چه تهدیدات و فرصت هایی را ایجاد می نمایند ؟
* نیروهای تکنولوژیکی چه تهدیدات و فرصت هایی را برای شرکت ایجاد می نمایند ؟
* نیروهای اجتماعی چه تهدیدات و فرصت هایی را برای شرکت ایجاد می نمایند ؟
* اندازه صنعتی که در آن فعالیت می نمایید چقدر است ؟
* نرخ رشد و پتانسیل این صنعت چیست ؟
* رقابت جهانی در این صنعت تا چه حد حاد و پر تنش است ؟
* آیا این صنعت ، صنعتی تناوبی است ؟ اگر چنین است آیا گردش آن در بازار های جهانی هموار است ؟
استراتژی های سطح سازمانی
مدیران در سطح سازمان دارای چند استراتژی می باشند که عبارتند از :
* رشد
* ثبات
* کاهش
دیدگاه خود را ثبت کنید