پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه رفاه با وال مارت با فرمت pptx ودر ۴۲ اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه رفاه با وال مارت
فروشگاه های زنجیرهای مجموعه فروشگاه هایی هستند که دارای مدیریت واحد هستند و در سطح یک شهر، کشور یا چندین کشور پراکنده اند. این فروشگاه ها از عنوان تجاری یکسانی استفاده میکنند و معمولاً محصولات مشابه یا تقریبا مشابهی ارائه میکنند.
در سال ۲۰۰۴ فروشگاه های وال مارت برای اولین بار به عنوان بزرگترین و سرمایه دارترین فروشگاه های زنجیرهای جهان شناخته شدند. والمارت، (Walmart) یک شرکت زنجیرهای مواد خانگی، غذایی، سوپرمارکت و هایپرمارکت است. این شرکت، درحالحاضر، بزرگترین شرکت جهان میباشد. این شرکت همچنین، با بیش از دو میلیون کارمند، بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان میباشد.
حوزه فعالیت شرکت وال مارت، خردهفروشی است. کسب و کار این شرکت، در پنج بخش صورت میگیرد :
فروشگاهها
سوپرسنترها
بازارهای محلی
سامز کلابها
فروشگاههای بینالمللی
سوپرسنتر، یا بازارهای میوه و سبزی، اولین بار، در سال ۱۹۸۸ شروع به فعالیت نمودند.
پاورپوینت مقایسه تطبیقی مدیریت استراتژیک فروشگاه رفاه با وال مارت
ویژگیها شرکت
•از دیگر ویژگیهای وال مارت قاعده ای است موسوم به «TEN FOOT» است. که توسط بنیانگذار شرکت سام والتون مطرح شده و به اجرا درآمده است. او دربازدیدهای مکرر خود از فروشگاه ها، فروشندگان را تشویق می کرد که متعهد باشند با مشتریان چنین برخورد کنند: وقتی مشتری وارد می شود به چشم او نگاه کنید، به او سلام و خوشامد بگویید و از آنها بخواهید که چه کاری میتوانید برای آنها انجام دهید
•دیگر ویژگی وال مارت، قاعده ای است به نام «SUNDOWN» که اساسا به عنوان یک بخش حیاتی از فرهنگ شرکت محسوب میشود. محتوای این قاعده کار امروز را به فردا نینداختن است، بدین معنا که بیشترین تلاش برای پاسخ به خواسته های تلفنی یا حضوری باید صورت گیرد. به این دلیل است که فروشندگان وال مارت به خاطر خدمت به مشتری شناخته شده اند زیرا کاری را که امروز می توانند برای مشتری انجام دهند به فردا موکول نمی کنند
دیدگاه خود را ثبت کنید