دانلود پاورپوینت ویژگی های سازمانهای آینده بافرمت pptx و قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت ویژگی های سازمانهای آینده
ويژگي هاي سازمانهاي آينده
1- کارآفريني مکرر
2- برانگيختن منابع انساني و کارکنان سازمان
3- سرعت بخشيدن به توليد محصولات ويا ارائه خدمات
4- طراحي مجدد مشاغل، گردش شغلي،گسترش شغلي و غناي شغلي
5- تاکيد بر روي نرم افزار و مغز افار به جاي سخت افزار
6- فرايند سياست گذاري پويا و فعال در سازمان
7- تغيير طرح سازمانيو مهندسي مجدد سازمان
مشاغل و عناوين مديران آينده
.1مدير جهاني سازي
.2مدير ارشد مالي
.3مدير ارشد عمليات
.4مدير ارشد شبكه
.5مدير دانش فني
.6مدير ارشد ارتباط با مشتري
1- ساختارهاي تخت
•ساختارهاي تخت ، از طريق حذف يک يا چند لايه مديريت مياني در سازمان ايجاد مي شوند. اين امر موجب مي شود تا کارکنان به راحتي بتوانند با مديران ارشد سازمان و نيز مشتريان ارتباط برقرار سازند
•نکته مهم اين است که با تخت شدن ساختارها تعداد افراد تحت سرپرستي مديران عالي بيشتر مي شودو اين امر هماهنگي و کنترل را با مشکل مواجه مي سازد
2- مرزهاي مبهم
•مرزهاي مبهم يعني درنورديدن ساختارهاي سلسله مراتبي مستحکم تا بتوان از سرعت، انعطاف پذيري لازم براي رويارويي يا چالشهاي کنوني برخوردار شد
3- همکاري
•در سازمانهاي آينده، انجام کارها مبتني بر همکاري است تا رقابت.
•در سازمانهاي آينده تفکر سيستمي در کارها حمکفرماست به طوري که هر واحد از عملکرد واحد ديگر کاملاً اگاه بوده ، هنگام توليد يک محصول يا ارائه يک خدمت بصورت يکپارچه عمل مي نمايند
4- تمرکز بر قابليتهاي اصلي
•سازمانهاي آينده به منظور انعطاف و سرعت عمل ، انجام بسياري از خدمات و فعاليتهايي را که ديگران بهتر انجام مي دهند و خود از قابليت اصلي در اجراي آن ها برخوردار نيستند ، به ديگران واگزار مي نمايند.
•استفاده از خدمات ديگران اين فرصت را براي سازمانها فراهم مي نمايد که پيشگامي خود را حفظ نمايند.
5- گروههاي کاري منعطف
•زماني که سازمان با موضوع و يا معظلي روبرو است يک يا چند گروه به سرعت حول آن تشکيل شده و با حل موضوع و يا مشکل غالباً اين گروهها منحل مي شوند.
•اعضاي گروه از مهارتهاي مختلفي برخوردارندو نکته مهم اين است که اين گروهها بايد به صورت خودگردان عمل نمايند.
6- مشارکت
•تشکيل ائتلاف هاي رابردي يکي ديگر از ويژگي هاي سازمانهاي آينده است
•سازمانهاي آينده به صورت فزاينده اي فرايندهاي توليدي و کسب و کار خود را غير متمرکز نموده و از مشارکت به عنوان ابزاري براي رسيدن رسيدن به اثربخشي سازماني اسفاده مي کنند
7- اعتماد
•سازمانهاي اينده به جاي استفاده از سيستم هاي معمولي نظارت ، بيشتر مبتني بر اعتماد خواهند بود .
•
•منظور از اعتماد در سازمانها پذيرش شايستگي ها و قابليتهاي افراد و تعهد آنها به اهداف مشترک سازماني است.
دیدگاه خود را ثبت کنید