دانلود پاورپوینت فرآيند تجارت الكترونيكي و تجارت سيار در ايران و جهان با فرمت pptx ودر 70 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت فرآيند تجارت الكترونيكي و تجارت سيار در ايران و جهان
مفهوم تجارت الكترونيكي
تجارت الكترونيكي بخشي از كسب و كار الكترونيكي، كسب و كار مبتني بر رايانه و اقتصاد است. تجارت الكترونيكي از طريق شبكه گسترده جهاني، اينترانت، اكسترانت، شبكه مجازي شخصي، رمز نگاري لاية ايمني اطلاعات و غيره صورت ميگيرد. تجارت الكترونيكي تمامي فعاليتهايي كه بنگاهها و افراد براي مبادلات انجام دهند را شامل ميشود بطوري كه تمام يا بخشي از اين فعاليتها از طريق اينترنت صورت ميگيرد.
مزاياي تجارت الكترونيكي
ايجاد فرصتهاي جديد براي كشورهاي حاشيهاي و خارج از مناطق تجاري
ارتباط با تجارت به صورت 7*24*365.
ايجاد فرصتهاي جديد تجاري
فروش كالاهاو خدمات به تمام افراد در همه جاي جهان (بازار مجازي جهاني).
ارايه به موقع اطلاعات به مشتريان.
كاهش هزينههاي بالاسر در ارتباط با نگهداري كالاها.
ذخيره پول و زمان.
شناخت تقاضاي مشتريان براي توليد كالاها و خدمات جديد.
واكنش سريع نسبت به تقاضاي مشتريان.
برقراري ارتباط online با مشتريان.
تحليل كلان اقتصاديICT مطالعات تجربي:
دو رويكرد:
ICT تنها منبع رشد بهرهوري آمريكا
ICT يكي ازمنابع رشد بهرهوري آمريكا
تحليل كلان اقتصاديEC: مطالعات تجربي
تاثير مثبت و با وقفهEC بر GDP در برخي كشورهاي پيشرفته
دولت استراليا (2001) تاثير مثبت و با وقفهEC بر GDP در استراليا:
راهبردهای تجارت الکترونیکی آمریکا :
üدسترسي سريع به اينترنت
üحمايت از مصرفكنندگان
üتسريع در گسترش اينترنت در كشورهاي در حال توسعه
üتحقيق در زمينه اثرات سرمايه گذاري و گسترش استفاده از اينترنت
üكمك به واحدهاي كوچك و متوسط ( SMES )
در مالزي: EC راهبردهاي
üايجاد جامعه اطلاعاتي
üايجاد اعتماد واطمينان براي مصرفكنندگان
üايجاد محيط رقابتي براي بخش خصوصي
üتوسعه توانمنديها
üتوسعه منابع انساني
üايجاد ارتباط قوي با بازارهاي آسيايي
üگسترش قابليتهاي ابر راهروهاي چند رسانهاي
üگسترش زبان انگليسي
üاستفاده از مزاياي حاصل از EC
چین
براي گسترش اينترنت وتجارت الکترونیکی ، چين با تحديدهاي زير روبرو است :
•تجاري : مالكيت دولت براي بسياري از مراكز تجاري و محدودكردن بخش خصوصي از دسترسي به اطلاعات، از بكارگيري اينترنت در بخشهاي تجاري جلوگيري ميكند.
•فساد مالي : فساد مالي هزينه زيادي را به تجارت اينترنتي وارد ساخته شده است.
تجربه برخي كشور ها:
- تايوان همانند ساير كشورهاي صنعتي جديد آسيا راهبرد توسعه مبتني برICTرا پذيرفته و از سياست توليد ICTبه سياست بكارگيريICT تغيير رويكرد داده است.
-موفقيت در سياست توسعه صادرات در كره جنوبي، سنگاپورو تايوان روشي براي توسعه صنعتICTدر اين كشورها بوده است.
-در چين به دليل گسترش بازار داخلي صنعتICTبراي تغيير در ساختار اقتصادي مورد توجه قرار گرفته است .
دیدگاه خود را ثبت کنید