پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در اقتصاد و تجارت با نگاهي به تجارت الكترونيكي و انواع آن با فرمت ppt ودر 50 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت نقش فناوری اطلاعات در اقتصاد و تجارت با نگاهي به تجارت الكترونيكي و انواع آن
نقش فنآوري اطلاعات در اقتصاد و تجارت
ايجاد جامعه اطلاعاتي يعني جامعهاي كه اطلاعات بتوانند بطور آزادانه توليد, منتقل و ادغام شوند
هدف اصلي از توسعه اقتصادي و تجاري، سودآوري بيشتر و كاهش هزينه است. براي اين منظور نيازمند اطلاعات در زمينه زنجيره تأمين كنندگان و مصرف كنندگان ميباشيم كه اين امر به كمك يك نظام اطلاع رساني مناسب در بستر جامعه اطلاعاتي فراهم ميشود.
بكمك فناوري اطلاعات قادر خواهيم بود با روشهاي جديد بازار يابي با مشتريان تماس برقرار كرده و نيازهاي آتي آنها را به منظور تغيير در برنامه توليد به جهت بر آوردن و حفظ بازار فروش تأمين نمائيم.
فناوري اطلاعات در اقتصاد: اقتصاد ديجيتالThe Digital Economy
اقتصاد ديجيتال تحت عناوين ذيل نيز ناميده مي شود:
• اقتصاد اينترنتي Internet Economy
• اقتصاد مبتني بر شبكهNetwork Economy
• اقتصاد مبتني بر وب (Webonomics) Web Economy
• اقتصاد جديد New Economy
اقتصادي را گويند كه قسمت اعظم آن بر پاية فناوريهاي ديجيتال شامل شبكه هاي ارتباطي، رايانه ها، نرم افزارها و ساير فناوريهاي اطلاعاتي است.
مؤلفه هاي اكوسيستم اقتصاد ديجيتال
محصولاتو خدمات (Product & Service):الف:محصولات اطلاعاتي و سرگرمي :مانند مستندات كاغذي ،كتابها،روزنامه ها،مجلات،مقالات تحقيقاتي،مواد آموزشي،اطلاعات صوتي ونوارها سخنرانيها،نرم افزارهاي سرگرمي
ب:بليط هاو رزورها در خصوص هتلها،كنسرتها،وقايع ورزشي،خطوط هوايي و حمل و نقل،دستورات مالي مثل چكها و كارتها و اسناد اعتباري
ج:خدمات و فرآيندها شبيه خدمات دولتي،پيغامهاي الكترونيكي مثل نامه ها ،تماسهاي تلفني و دورنگار،فرآيندهاي توليد ارزش تجاري شبيه سفارش ،انعقاد قرارداد،حراجها،آموزش از راه دور ،پزشكي از راه دور
مصرف كنندگان(consumer):
خريداران بالقوه كالاها و خدات ارايه شده و يا تبليغ شده در اينترنت هستند .مصرف كنندگان به دنبال اطلاعات دقيقتر ،مقايسه كالاها و خدمات، اعلام مناقصه و انجام مذاكرات توسط روشهاي الكترونيكي و در فضاي وب ميباشد
فروشندگان (Seller) : فروشگاههاي الكترونيكي روي وب كه محصولات و خدمات خود را تبليغ مي كنند.
واسطه ها (Intermediary) : ارائه كننده خدمات اينترنتي هستند بعنوان مثال ايجاد و مديريت بازارهاي الكترونيكي را بعهده دارند اين واسطه ها معمولا سيستم هاي رايانه اي هستند كه تحت عنوان واسطه هاي الكترونيكي ناميده ميشوند.
واسطه ها نقش مهمي در فراهم آوردن فعاليتها و خدمات ارزش افزوده به خريداران و فروشنده گان ارايه ميكند
در فضاي مجازي واسطه هايي وجود دارندكه جريان اطلاعات را كنترل مي نمايند.به اين واسطه هاي الكترونيكي به
به عنوان واسطه هاي اطلاعاتي شناخته ميشوند
نقش و ارزش واسطه هاي اطلاعاتي در بازارهاي الكترونيكي
گاهي اوقات معاملات مستقيم بين فروشندگان و توليد كنندگان با خريداران و مصرف كننده گان غير عملي ميباشد.در چنين مواردي به واسطه گري نياز داريم .
محدوديت هاي مهم تعاملات مستقيم
1-هزينه هاي جستجو
2-فقدان حريم خصوصي
3-اطلاعات ناقص
4-ريسك قرارداد
5-ناكاراييهاي قيمت گزاري
دیدگاه خود را ثبت کنید