دانلود پاورپوینت كسب وكار الكترونيكي(EB) با فرمت pptودر116 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت
مقدمه اي بر تجارت الكترونيك يابه تعبير وسيعتر كسب وكار الكترونيكي
در دنيايي كه معاصرش هستيم بدون شك كسي نيست كه ارزش
وقت وكاربرد اطلاعات اگاهي
نداشته باشد روزي نخستين رايانه در حجم يك ساختمان دوطبقه
اختراع شد كمتر كسي باور داشت كه اين دسيتگاه عظيم الجثه
روزي در ابعاد يك ساعت مچي موردبهره برداري قرار گيرد
تكنولوژي اطلاعات وشبكه جهاني اينترنت تجارت ودادو ستد جهاني را وارد عصر جديدي به نام EC (تجارت الكترونيك) كرد
كه با سرعت زيادي در حال
گسترش است بر اساس امار ارايه شده با حضور
كسب وكار انلاين در سال 2004 در امد جهاني
كسب و كار اينترنتي به سقف 7/2 تريليون دلار
رسيد
كسب وكار در حقيقت چيزي جز برقراري ارتبات با
افراد نيست وافراد ميتوانند 24ساعت شبانه روز به راحتي بدون صرف
هزينه در محيط W.W.W باشند وهمچنين با وارد شدن بر گستره جهاني تجارت ميتوانند با كمترين
وكوچكترين امكانات در هر نقطه از جهان به ان بپيوندند
کاربرد فناوری اطلاعات در امور مربوط به تجارت و اقتصاد و فرآیندهای بازرگانی منجر به پیدایش علم
جدیدی به نام تجارت الکترونیک یا E-COMMERCE شده است که نقش اصلی و بسزایی را در امور اقتصادی جهان بر عهده دارد.
با توجه به پيشرفتهاي فناوري روزمره و شتابان,
جوامع به جوامعي مبتني بر دانش و آگاهي تبديل شدهاند.
كشورهاي پيشرفته چندين سال است كه تجارت الكترونيكي را آغاز كردهاند و كم كم مسائل و مشكلات آن را تجربه كردهاند بنابراين تا حدودي بسترهاي فناوري, قانوني و سرمايههاي انساني و مادي لازم براي توسعه و گسترش آن را فراهم ساختهاند و در آستانه تحول اساسي و كامل در شيوه كسب و كار و زندگي هستند, كه در آن به ميزان وسيع از فناوري اطلاعات و ارتباطات استفاده خواهد شد.
علاوه بر كشورهاي پيشرفته, كشورهاي در حال توسعه نيز به منظور ايجاد زيرساختها و بسترهاي لازم براي تجارت الكترونيكي, در حال برنامهريزي و تلاش هستند. در كشور ما هم تلاشهاي پراكندهاي صورت گرفته است, ولي اين تلاشها تاكنون اثربخش نبوده است زيرا از يك طرف از انسجام و يكپارچگي لازم برخوردار نميباشد و از طرف ديگر فاقد سرعت مناسب هستند. رشد سريع فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه پاياني قرن بيستم و شروع قرن بيست و يكمافقهاي جديدي را بر روي كسب و كار و تجارت باز نمود. اين افقهاي جديد سبب تحول در امر تجارت گرديد و با سرعت و شتاب وصفناپذيري در حال گسترش ميباشد.
در اين پروژه تعاريف مختلف براي تجارت
الكترونيك و تفاوت آن با كسب و الكترونيك ذكر
مي گردد و عوامل موثر در اين تجارت بررسي و مدل هاي موجود اين تجارت نيز معرفي خواهد
شد . همچنين سعي مي شود براي مدل هاي مختلف مثال هاي عملي و كاربرد نيز تعريف و
ويژگي بازارهاي الكترونيكي نيز مورد بررسي قرار گيرند .
تعريف كسب و كار الكترونيك
و تجارت الكترونيك
با توجه به پيشرفت هاي اخير در زمينه فن آوري اطلاعات و راه اندازي شبكه هاي كامپيوتري با تكنيك هاي مختلف از جمله فيبر نوري و بي سيم در كشورهاي مختلف جهان ، محدوديت هاي زماني و مكاني براي انتقال اطلاعات و ارتباطات حذف شده و بستر لازم براي انتقال سريع اطلاعات از جمله اطلاعات تجاري و اقتصادي فراهم شده است
. در گذشته مردم جهان براي كسب درآمد مي بايستي مسافرت هاي مختلف انجام مي دادند و براي شناخت منابع تجاري زمان زيادي را صرف مي نمودند ولي امروز منبع اصلي درآمد تجارت از طريق اينترنت تعريف مي گردد . براي تجارت الكترونيك تعاريف مختلفي بيان شده كه جامع ترين تعريف آن انجام كليه مفاهيم تجاري و فرايند ها و مبادلاتي است كه از طريق اينترنت معرفي مي گردد .
در تجارت الكترونيكي كليه مبادلات تجاري از قبيل خريد و فروش آگهي تبليغات خدمات پس از فروش آموزش خريدار و مناقصه هاي مختلف و ... از طريق اينترنت و با كيفيت مناسب صورت مي گردد .
در تجارت الكترونيك يك توليد كننده مي تواند محصول خود را براي تمام مردم جهان ارائه نمايد و مشتريان نيز مي توانند با ارتقاء حق انتخاب خود محصولات مورد نياز خود را با تنوع و كيفيت مختلف به سادگي و سريع تهيه و از آموزش هاي مختلف الكترونيكي برخوردار شوند
براي ارائه محصولات در تجارت
الكترونيكي هيچ محدوديتي وجود ندارد و. ارائه تمام
محصولات از جمله نرم افزار اتومبيل تجهيزات رايانه اي و ... و همچنين انواع و ارائه تمام محصولات از
جمله نرم افزار اتومبيل تجهزات رايانه اي و... و همچنين انواع خدمات به مشتريان از ويژگي هاي
منحصر به فرد تجارت الكترونيك ارائه خواهد شد
. بنابراين تجارت الكترونيك تغييرات اساسي در اصول و روابط تجاري به وجود مي اورد و با نگاه به مشتري مداري اصلي احترام به مشتري و نظر او را سرلوحه طراحي خود قرار مي دهد
در آمد هزار ميليون دلاري كشور مالزي در جنوب شرق
آسيا در سال 2001 كشورهاي ديگر آسيايي را به تفكر واداشت كه در تجارت الكترونيك سرمايه گذاري
اساسي نمايند . بلافاصله سنگاپور با در امد 800 ميليون دلاري و تايلند با در آمد 200 ميلوين دلاري و اندونزي و فيليپين با در امد 150 ميليون دلاري خود را
به جدول كشورهاي داراي تكنولوژي تجارت الكترونيك در جنوب شرقي آسيا در سال 2100ملحق ساختند
دیدگاه خود را ثبت کنید