دانلود پاورپوینت كسب و كار الكترونيكي بافرمتpptودر 34 اسلاید قابل ویرایش
فهرست عناوين:
کارآفرینی و کار آفرینان.....
كار آفرين كيست؟.....
وجوه مشترك كارآفرينان....
صفات اشخاص كارآفرين.....
وظايف كار آفرين ....
انگيزه هاي مهم كار آفريني .....
سرچشمه كارآفريني....
نقشهاي كارآفرينان در جامعه.......
1. كسب و كار الكترونيك؛ يك الزام در تجارت جهاني(مقدمه)
2.كسب و كار الكترونيك
3. تجارت الكترونيك
4.تفاوت كسب و كار الكترونيك و تجارت الكترونيك
5.انواع كسب و كار الكترونيك
6.شيوه هاي كسب و كار الكترونيك
7.معايب كسب و كار الكترونيك
8.اينترنت و كسب و كار الكترونيكي
9.چگونه مى توان در تجارت الكترونیكى پیروز میدانبود
10. تجربه هند
11. "كسب و كار الكترونيكي : مفاهيم ، مدلها و استراتژيها "
12.سنجش ارزش تجارت الكترونيك در عملكرد شركتهاي توليدي
13.تعريفي جامع ازتجارت الكترونيك
14. تغيير اهداف كسب و كار در تجارت الكترونيك
15. تجارت الكترونيكي و كسب و كار الكترونيكي
16.تعاريف
17.نتيجه گيري
قسمتی از متن پاورپوینت كسب و كار الكترونيكي
کارآفرینی و کار آفرینان :
كارآفريني عبارت است از فرايند خلق چيزي جديد و پذيرش مخاطرات و سود حاصل
از آن. به عبارت ديگر، كارآفريني فرايند خلق چيزي جديد و باارزش است كه با اختصاص زمان و تلاش لازم و در نظر گرفتن ريسك هاي مالي، رواني و اجتماعي و رسيدن به رضايت فردي و مالي و استقلال به ثمر مي رسد. اين تعريف داراي چهار جنبه اساسي است:
1. كارآفريني مستلزم فرايند خلق است. خلق هر چيز ارزشمند و جديد. اين خلق بايد براي كارآفرين و مخاطبي كه اين خلق براي او انجام شده است ارزش داشته باشد.
2. كارآفريني مستلزم وقف زمان و تلاش كافي است.
3. درنظر گرفتن ريسك هاي اجتناب ناپذير لازمه كارآفريني است.
4. در كارآفريني، رضايت شخصي از استقلال كاري به وجود مي آيد.
چند جنبه مشترك در همه تعاريف كارآفريني وجود دارد: ريسكپذيري، خلاقيت، استقلال و پاداش.
كارآفرين كيست؟
كارآفرين كسي است كه فرصتي را كشف و براي پيگيري و تحقق آن، سازمان مناسبي را ايجاد مي كند.
كارآفرين كسي است كه عمدتاً به منظور كسب سود و رشد، كسب و كاري را تاسيس و اداره مي كند كه مشخصات اصلي آن نوآوري و مديريت استراتژيك است.
پاورپوینت كسب و كار الكترونيكي
كارآفرين كسي است كه سياستگذاري كسب و كار با اوست و به حساب خود ريسك مالي آن را به عهده مي گيرد.
كارآفرين كسي است كه موسسه اقتصادي، خصوصاً كسب و كاري را كه معمولاً مستلزم ابتكار و ريسك قابل توجهي باشد سازماندهي و اداره مي كند.
وجوه مشترك كارآفرينان
ريسك پذيري (ريسك هاي متوسط و حساب شده)
نياز به توفيق
نوآوري، خلاقيت، ايده سازي
اعتماد به نفس
پشتكار زياد
آرمان گرايي
پيشقدم بودن
فرصت گرا بودن (بيشتر در جستجوي فرصتها هستند تا تهديدات)
نتيجه گرا بودن
اهل كار و عمل بودن
آينده گرايي
صفات اشخاص كارآفرين
كارآفرينان اعتدال در ميزان خطر را ترجيح مي دهند. فعاليتهاي باميزان خطر معتدل، آنهايي هستند كه مهارت و كوشش شخص نقش اصلي را ايفـا مي كند. ممكن است شرايط مساعد هم در آن نقشي داشته باشد، اما تاثير آن به وسيله مهارت و كوشش
شخصي به حداقل رسيده تا نتيجه كار جزء مسئوليتهاي خود شخص باشد.
كارآفرينان از خطر استقبال مي كنند، در صورتي كه خطر محاسبه شده باشد. به عبارت ديگر، آنها مسئوليت فعاليتهايي را كه در آنها هيچ امكان موفقيتي وجود نداشته باشد و يا يك خودكشي مالي باشد را به عهده نمي گيرند. كارآفرينان براي قبول خطر بايد جرأت داشته باشند و بدين وسيله سرنوشت خود را رقم مــي زنند. اما در شرايط نامطمئن تمام جوانب را براي حل مشكلات در نظر گرفته و بنابر تناسبشان، آنها را طبقه بندي مي كنند. كارآفرينــان مسئوليت شخصي را قبول مـــي كنند.
يكي از انگيزه هاي اصلي براي دنبال كردن آينده، كارآفريني است. او ترجيح مي دهد كه خودش تصميم بگيرد و در جريان آن، تمام كوشش، دانش، مهارت و سرمايه خود را نيز به كار مي گيرد. اگر شكست بخورد، فقـط مـيتواند خود را مقصر بداند و اگر موفق بشود، فقط صلاحيت كارآفريني خود را تاييد كرده است.
كارآفرينان اعتماد به نفس دارند. كارآفرينان به خاطر اعتماد به نفس خود، شهرت دارند. آنها براين باورند كه مي توانند انتظاراتي كه از آنها هست برآورده كنند. به عبارت ديگر، آنها امكان موفقيت خود را بيش از آن چيزي كه هست، در نظر مي گيرند. ظاهراً كارآفرينان واقعي به خاطر اعتماد به نفس بالايي كه در خود مي بينند و براي ديگران غيرقابل لمس است، موفق مي شوند.
كارآفرينان به دنبال بازتاب عملكرد خود هستند. كارآفرينان به خاطر آگاهي از وضعيت موجود به دنبال بازتاب عملكرد خود چه خوب، چه بد، هستند. بدون داشتن اين اطلاعات ادامه كار براي آنها خيلي مشكل است.
پاورپوینت كسب و كار الكترونيكي
كارآفرينان در هر كاري كه انجام مي دهند، هدفگرا هستند. بدين ترتيب كه آنها
هميشه به فكر اهداف طولاني مدت خود بوده و كارهايي كه امروز انجام مي دهند، در راستاي اهداف آينده شان است. آنها هميشه چيزي را مورد هدف قرار داده و اهداف آنها معمولاً عادي نيستند. به همين خاطر ديگران آنها را بلندپرواز مـــــي نامند.
كارآفرينان، هميشه به دنبال مبارزه بوده و احساس اكتساب را دوست دارند. بنابراين استانداردهاي بالايي را براي كار خود در نظر مي گيرند. آنها محصولاتي با كيفيت بالا توليد و بر اساس مرغوبيت و راندمان رقابت مي كنند. آنها از مواجه شدن با رقابت ترسي ندارند و در حقيقت از رقابت لذت مي برند.
كارآفرينان نوآور هستند و همواره در مقابله با موقعيتها از راهها و روشهاي جديد استفاده مــي كنند. آنها از توانايي خود در خلاقيت لذت مي برند. از تصورات و ابتكارات شخصي خود براي يافتن راههاي جديد و كنار هم گذاشتن چيزها استفاده مي كنند. آنها پر از پرسش هستند.
كارآفرينـان خستگي را زياد احساس نمــــي كنند. در برابر مشكلات به دنبال راه حل گشته و سريعاً براي حل آنها اقدام مي كنند. آنها مي دانند با كار موثر، به اهداف خود خواهند رسيد.
وظايف كارآفرين
هشت وظيفه براي كارآفرين وجود دارد:
1. از موقعيتهاي محيط آگاه مي شود
2. براي استفاده از اين موقعيتها خود را به خطر مي اندازد
3. براي كار سرمايه گذاري مي كند
4. نوآوريها را معرفي مي كند
5. كار و توليد را نظم مي بخشد
6. تصميم مي گيرد
7. براي آينده برنامه ريزي مي كند
8. محصولات خود را با سود مي فروشد
انگيزه هاي مهم كارآفريني
سه انگيزه اوليه باعث مي شود كه افراد، كارآفرين شوند:
1. نياز به پيشرفت
2. علاقه به آزادي و استقلال
3. احتياج به رضايت شغلي
سرچشمه كارآفريني
كارآفرينان از كجا مي آيند؟ اشخاص چگونه كارآفرين مي شوند؟ آيا كارآفرينان زاده شده يا ساخته مي شوند؟ زماني بود كه تصور مي شد كارآفرينان به جاي ساخته شدن، متولد مي شوند. صفات آنها به قدري نادر بودند كه در هر جايي يافت نمــي شدند. امروزه، شواهد كافي وجود دارد كه نشان دهد صفات كارآفريني را مي توان با آموزش، پرورش داد.
دیدگاه خود را ثبت کنید