دانلود جزوه روانشناسی شخصیت رشته مشاوره بافرمت pdf ودر ۲۹۵ صفحه
فهرستمطالب
فصل اول : مطالعهي شخصیت11
مطالعهي شخصیت: سنجش، پژوهش و نظریه 13
جایگاه شخصیت در تاریخ روانشناسی13
ویژگیهاي پایدار15
ویژگیهاي بینظیر15
20 (CPI) پرسشنامهي کالیفرنیا
شیوههاي فرافکن20
مصاحبههاي بالینی 21
جنسیت و مسایل اخلاقی در سنجش22
پژوهشدر مطالهي شخصیت 22
روش بالینی22
روش آزمایشی23
تعریف روش آزمایشی 24
محدودیتهاي روش آزمایشی 24
نظریههاي رسمی و نظریههاي شخصی 26
ذهنیت در نظریههاي شخصیت 27
تصوراتی از ماهیت انسان 27
فصل دوم: رویکرد روانکاوي(زیگموندفروید) 28
رویکرد روانکاوي 28
انواع غرایز30
سطوح شخصیت31
سه نوع اضطراب34
مراحل روانی- جنسی رشد شخصیت 38
تعریف تیپ شخصیت دهانی 39
تعریف شخصیت پرخاشگر مقعدي 40
تعریف شخصیت نیمه دارندهي مقعدي 40
عقدهي ادیپ در پسران 41
تعریف عقده ادیپ در دختران (اکترا) 42
عقدهي ادیپ در دختران 42
تصور فروید از ماهیت انسان44
سنجش در نظریهي فروید 45
پژوهشدر نظریهي فروید 46
اعتباریابی علمی مفاهیم فرویدي 47
49 (1913 - هینزکوهات ( 1981
« 5» روانشناسی شخصیت
49 (1882 - ملانی کلین ( 1960
فصل سوم: رویکرد نو روانکاوي (کارلیونگ) 51
رویکرد نو روانکاوي 51
نظامهاي شخصیت یونگ 53
تیپهاي روانشناختی55
رشد شخصیت60
تصویر یونگ از ماهیت انسان 63
سنجشدر نظریهي یونگ 64
پژوهشدر نظریهي یونگ 66
فصل چهارم: آلفرد آدلر67
تصور آدلر از ماهیت انسان 75
سنجشدر نظریهي آدلر 75
پژوهشدر نظریهي آدلر 77
خلاصهي فصل79
فصل پنجم: کارنهورناي81
گرایشهاي روانرنجور 83
تصور هورناي از ماهیت انسان 89
سنجشدر نظریهي هورناي 90
پژوهشدر نظریهي هورناي 91
فصل ششم: اریکفروم92
مکانیزمهاي روانی براي بازیافتن امنیت 92
سه مکانیزم وابستگی میان فردي 94
نیازهاي روانشناختی فروم 95
تعریف نیاز به وابستگی 95
تیپهاي منش97
مردهگرا و زندهگرا 99
تصور فروم از ماهیت انسان 101
سنجشدر نظریه ي فروم 102
پژوهشدر نظریهي فروم 102
فصل هفتم: هنري موري 103
اصول شخصیت شناسی 103
بخشهاي شخصیت 104
فهرست نیازهاي موري 106
انواع نیازها107
نیازهاي واکنشی و خودجوش 107
ویژگیهاي نیازها 107
مرحله رشد109
روانشناسی شخصیت «6»
تصور موري از ماهیت انسان111
سنجش در نظریهي موري 111
111oss برنامهي سنجش
آزمون اندریافت موضوع 111
پژوهشدر نظریهي موري 112
فصل هشتم: رویکرد عمر(اریکاریکسون) 113
مراحل روانی اجتماعی رشد و نیرومنديهاي بنیادي 113
اعتماد در برابر بیاعتمادي 115
خودمختاري در برابر تردید و شرم116
ابتکار در برابر گناه 117
سختکوشی در برابر حقارت 117
صمیمیت در برابر انزوا 119
خلاقیت در برابر رکود 120
انسجام من در برابر ناامیدي120
گرایشهاي رشد نادرست اریکسون 121
تصور اریکسون از ماهیت انسان122
سنجش در نظریه ي اریکسون122
تحلیل روانی تاریخی 122
آزمونهاي روانی 123
پژوهشدر نظریهي اریکسون 123
فصل نهم: رویکرد صفت(گوردون آلپورت) 127
وراثتشناسی شخصیت127
گوردون آلپورت 127
مراحل رشد133
تعاملهاي والد- کودك 135
تصور آلپورت از ماهیت انسان136
سنجش در نظریهي آلپورت 137
پژوهشدر نظریهي آلپورت 138
رفتار بیانگر 138
فصل دهم : ریموند کتل، هانسآیزنک، و دیگر نظریهپردازان صفت 140
رویکرد کتل به صفات شخصیت 140
شیوههاي طبقهبندي صفات 140
صفات مشترك وصفات یگانه 141
صفات توانشی، خلقی، و پویشی 141
صفات سطحی و صفات عمقی 141
صفات سرشتی و صفات محیط ساخته142
ارگها (آمادگیهاي ذاتی) و احساسات 143
« 7» روانشناسی شخصیت
تأثیرات وراثت و محیط 144
مراحل رشد شخصیت 145
تصور کتل از ماهیت انسان146
سنجشدر نظریهي کتل 146
147 (T آزمونهاي شخصیت (دادههاي
147 (16 PF) آزمون 16 عاملی شخصیت
پژوهشدر نظریهي کتل 147
وراثتشناسی رفتاري147
نقش اصلی وراثت150
آرنولدباس و رابرت پلامین: نظریهي خلق و خو151
فصل یازدهم :رویکردانسان گرایی153
آبراهام مازلو 153
ویژگی هاي نیازها 154
متغیرهاي موقعیتی159
بررسی افراد خودشکوفا 159
فرانیازها و فرا آسیبهاي مازلو 161
ویژگیهاي افراد خودشکوفا 161
تمرکز بر مشکلات خارج از خودشان163
احساس جدایی و نیاز به خلوت 163
تجربههاي عرفانی یا اوج 164
ساختار منشدموکراتیک165
مقاومت در برابر فرهنگآموزي 165
ناکامی در خودشکوفا شدن 165
تصور مازلو از ماهیت انسان 166
سنجشدر نظریهي مازلو 167
پرسشنامهي جهتگیري شخصی 167
167POI مطالعات همبستگی با
فصل دوازدهم کارل راجرز 169
ویژگیهاي اشخاص کامل 174
تصور راجرز از ماهیت انسان 176
سنجشدر نظریهي راجرز 177
درمان متمرکز بر شخص 177
گروههاي رویارویی177
فصل سیزدهم: رویکرد شناختی (جورجکلی) 180
نقش فرایندهاي شناختی 180
تعریف تناوبگرایی سازه 181
اصول تبعی نظریهي سازهي شخصی182
روانشناسی شخصیت «8»
شباهت بین رویدادهاي تکراري183
تفاوتهاي فردي در تعبیر نمودن رویدادها183
دو چارهي نامتداخل (مانعهالجمع)184
روبرو شدن با تجربههاي جدید 186
سازگاري با تجربههاي جدید 186
تصویر کلی از ماهیت انسان 187
سنجش در نظریهي کلی 187
فصل چهاردهم: رویکرد رفتاري 190
برنامههاي تقویت192
تعریف تقویت فاصله ثابت 192
تعریف تقویت نسبت ثابت 193
تعریف تقویت فاصله متغیر 193
تعریف تقویت نسبت متغیر 193
تعریف تقریب متوالی یا شکلدهی194
تعریف رفتار خرافی 194
خودگردانی رفتار 194
تعریف اجتناب انرژي 195
کاربردهاي شرطیسازي کنشگر 196
اقتصاد ژتونی 196
تصور اسکینر از ماهیت انسان197
سنجش در نظریهي اسکینر 197
خودسنجیهاي رفتار 198
اندازهگیريهاي فیزیولوژیکی رفتار 198
پژوهشدر نظریهي اسکینر 198
فصل پانزدهم: رویکرد یادیگري اجتماعی 201
آلبرت بندورا201
مطالعات عروسک بو بو 202
ویژگیهاي موقعیت سرمشقگیري 203
ویژگیهاي الگوها 204
فرایندهاي یادگیري مشاهدهاي 204
فرآیندهاي توجه 205
فرایندهاي یادداري206
فرایندهاي مشوق و انگیزش 207
منابع اطلاعات دربارهي کارآیی شخصی209
مراحل رشد سرمشقگیري و کارآیی شخصی 210
ترسها و فوبیها (هراسها) 212
تعریف سرمشقگیري نهفته 212
« 9» روانشناسی شخصیت
تصور بندورا از ماهیت انسان213
سنجشدر نظریهي بندورا 214
پژوهشدر نظریهي بندورا 214
تفاوتهاي سنی و جمعیت 214
عملکرد شغلی و تحصیلی 214
فصل شانزدهم: جولین راتر217
چهار مفهوم اساسی کارکرد شخصیت217
کمترین سطح هدف 220
طبقات نیازها221
مؤلفههاي کنترل ادرا ك شده223
تصور راتر از ماهیت انسان224
سنجشدر نظریهي راتر 224
پژوهشدر نظریهي راتر 225
تفاوتهاي رفتاري در منبع کنترل225
سلامتی جسمانی و منبع کنترل 226
یادگیري و منبع کنترل 226
فصل هفدهم: رویکرد زمینهي محدود 228
دیوید مک کللند: نیاز پیشرفت 228
تأثیر عوامل فرهنگی 230
ارزیابی هیجانخواهی231
ویژگیهاي افراد هیجانخواه 231
تفاوتهاي رفتاري 232
تفاوتهاي شخصیت233
تفاوتهاي فیزیولوژیکی 234
وراثت در برابر محیط 235
رشد درماندگی آموخته شده در کودکی238
خلاصهي فصل239
فصل هیجدهم: دورنماي شخصیت240
عامل ژنتیکی241
عامل یادگیري 241
مجموعه تست247
پاسخنامه 268
مجموعه تستروانشناسی شخصیت 274
پاسخنامه مجموعه تست روانشناسی شخصیت283
289 تستکنکورسال 1390
293 پاسخنامهتست کنکور سال 1390
منابع
دیدگاه خود را ثبت کنید