دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک با فرمت pptx ودر ۹۰ اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدیریت استراتژیک
سیر تاریخی استراتژی
v كتاب هنر جنگ نوشته Sun – Tzu سردار چيني در 340 سال قبل از ميلاد بسياري از مفاهيم استراتژي را معرفي كرد .
v در اوايل دهه 1960 وزارت دفاع آمريكا تجربيات مهم و استراتژيك مربوط به جنگ جهاني دوم را تدوين و مباني برنامه ريزي استراتژيك را پايه گذاري كرد .
v دو سال بعد Alfread Chandler استاد دانشگاه هاروارد و در سال 1965 Keneth Andrews اين مفاهيم را در دنياي كسب و كار مطرح ساختند.
v شركت لاكهيد به مديريت آقاي ايگورانسوف اولين شركتي بود كه توانست برنامه ريزي استراتژيك را بكار گرفته و با موفقيت آنرا پياده نمايد.
تعريف
استراتژي
طرح عمومي و گسترده در راستاي رسيدن به اهداف سازمان .
تعريف مديريت استراتژيك
هنر و علم تدوين ، اجرا و ارزيابي وظيفهاي چندگانه كه سازمان را قادرميسازد به هدفهاي بلند مدت، میان مدت و كوتاه مدت خود دست يابد .
ضرورت مدیریت تصمیمات استراتژیک
1- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
2- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و ...
3- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
4- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
5- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده
آرمان Vision (چشم انداز)
وضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .
تصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .
تخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .
یک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .
هدفی که حدود 10 سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .
یک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .
آرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد .
چشم انداز Vision
چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگر آمال و آرزوهای مدیریت سازمان برای آینده است.
چشم انداز یعنی آنچه که می خواهیم باشیم
تدوین چشم انداز، لذت بخش ترین مرحله از فرآیند مدیریت استراتژیک است. چشم انداز به منزله جلو برنده سازمان بوده و در راستای هدف بزرگ، دشوار و بلندپروازانه 10 تا 30 ساله و توصیف زنده سازمان در پایان دوره برنامه ریزی استراتژیک می باشد.
چشم انداز قویترین عامل انگیزش در یک سازمان است و در صورتیکه واضح به حد کفایت پرمعنا باشد، می تواند کارکنان را بر انجام کارهای مبهوت کننده تهییج کند. اما اگر ناقص باشد، به هیچ قیمت و با صرف هیچ منبعی نمی توان کارکنان را تکان داد.
دیدگاه خود را ثبت کنید