امروز دنیای کسبوکار، دنیای خلق رشد ((growth hacking) و استارتاپهای قدرتمند است. در نتیجه بسیاری از صاحبان کسبوکارها به دنبال مشتریان جدید هستند در حالی که این کار ۷ برابر روشهای حفظ مشتریان موجود هزینه دارد. اگرچه جستوجو برای مشتریان جدید و تلاش برای افزایش دامنهی مشتریان کار اشتباهی نیست اما نباید از ارزش مشتریان موجود و حفظ وفاداری آنها به برند غافل شد.بر مبنای تحقیقات شرکت تحلیل بازاریابی سامآل میزان ۲۵ تا ۴۵ درصد درآمد کسبوکارهای پایدارِ موجود در شبکهی سامآل ((SumAll)، توسط مشتریان تکراری ایجاد میشود. نکتهی مهمتر اینکه در دورانهای رکود اقتصادی، این مشتریان ثابت هستند که به کسبوکارها کمک میکنند. کسبوکارهایی با بیش از ۴۰ درصد مشتریِ تکراری نسبت به کسبوکارهای با تنها ۱۰ درصد مشتری تکراری، تا ۵۰ درصد درآمد بیشتری کسب میکنند.وفاداری به برند یکی از داراییهایی است که کسبوکارها به سختی به دست میآورند؛ دستکم در گذشته این طور بود. به طور معمول، کسبوکارها بر تجربهی خوشایندی که مشتریان از محصول یا خدمت آنها و یا از برخورد کارکنانشان داشتند، تکیه میکردند. هنوز هم میتوان به مشتریان یک تجربهی دلپذیر ارائه کرد اما بسیاری از کسبوکارها نمیدانند چگونه این کار را انجام دهند. بررسی منشورشرکت های موفق نشان می دهد«!اگر میخواهید کسبوکارتان را به پشتوانهی مشتریان وفادار و سینهچاکان برندتان توسعه دهید، باید کاری فراتر از پاسخ به نیازهای مشتریان عمده انجام دهید. وفاداری به برند ارزان به دست نمیآید اما مانند هر دارایی باارزش دیگری در زندگی (یا کسبوکار)، ارزش تلاش کردن را دارد. مهم نیست کدام روش را انتخاب میکنید، فقط مطمئن شوید کاری میکنید که کسبوکارتان فراموشنشدنی و جایگزین کردن آن غیرممکن شود.»
۱٫ ۱۰ فن برای افزایش وفاداری مشتری
۲٫ ۱. هوادارانتان را در مرکز توجه قرار دهید(تجربه شرکت سودا استریم)
۳٫ ۲. برای افزایش وفاداری مشتری، هوادارانتان را غافلگیر کنید(تجربه شرکت جنرال الکتریک)
۴٫ ۳. به توصیههای مشتریان توجه کنید و به خاطر آنها تشکر کنید(شرکت سام آل)
۵٫ ۴. محصولات جدید را پیش از همه در اختیار مشتریان وفادار بگذارید(تجربه شرکت نتفلیکس).
۶٫ ۵. در هنگام نیاز، در خدمت مشتریان باشید
۷٫ ۶. مشتریان را در انجام کاری که دوست دارند، یاری کنید.(شرکت Dollar Shave Club
۸٫ ۷. به مشتریانتان چیزی ارائه کنید که رقبا ندارند
۹٫ ۸. برای افزایش وفاداری مشتری، در دسترس آنهاباشید(تجربه شرکت واربای پارکر)
۱۰٫ ۹. مشکلِ مشتریان را حل کنید
۱۱٫ ۱۰. کیفیت را در اولویت قرار دهید(شرکت اپل)
۱۲٫ ۱۰ قانون برای طراحی تبلیغات محیطی موفق و مؤثر
۱۳٫ ۱. داستان مشخصی داشته باشید
۱۴٫ چرا داشتن داستان مهم است
۱۵٫ قدرت تصاویردرتبلیغات محیطی
۱۶٫ ۲. زرق و برق داشته باشید
۱۷٫ اجزای اصلی برنامه تجاری
۱۸٫ ۴. به موقعیت جغرافیایی توجه کنید.
۱۹٫ ۵. کمتر از شش کلمه انتخاب کنید.
۲۰٫ ۶. دیده شوید اما حواسها را خیلی پرت نکنید.تجربه تلخ شرکت واندربرا
۲۱٫ ۷. به دنبال گرفتن پاسخ مستقیم نباشید.
۲۲٫ ۸. باهوش باشید اما زیادی زرنگ نباشید .
۲۳٫ ۹٫ تعداد تابلوهای تبلیغاتی بیشتری تهیه کنید
۲۴٫ ۱۰. پیامتان را ننویسید، آن را نشان دهید
۲۵٫ استفاده از تاثیر روانشناسی در بازاریابی با دانستن ۱۵ اصل زیرکانه
۲۶٫ ۱. اثر مالکیت و دارایی
۲۷٫ ۲. رابطهی متقابل
۲۸٫ ۳. اصل پیگیری و پشتکار
۲۹٫ ۵. نظریهی چارچوببندی
۳۰٫ ۶. بیزاری از فقدان
۳۱٫ ۷. تطبیق و تأثیر اجتماعی
۳۲٫ ۸. اثر رضایت و تساهل
۳۳٫ ۹. نظریه رویارویی و در معرضبودن
۳۴٫ ۱۰.تأثیرات اطلاعاتیِ اجتماعی یا عقل و خرد جمعی
۳۵٫ ۱۱. اثر فریفتن
۳۶٫ ۱۲. دسترسی اکتشافی
۳۷٫ ۱۳. اثر حائل حمایت اجتماعی
۳۸٫ ۱۴.اثر بِن فرانکلین
۳۹٫ ۱۵. اثر قرابت
۴۰٫ تبلیغات چگونه بر ذهن مصرفکننده اثر میگذارد؟
۴۱٫ جلب توجه
۴۲٫ نفوذ علم روانشناسی در تبلیغات
۴۳٫ ظهور تلویزیون
۴۴٫ چهار فاکتور اصلی در صنعت تبلیغات وجود دارد.
۴۵٫ بازاریابی احساسی چیست و چه جایگاهی در تبلیغات دارد
۴۶٫ از احساسات چگونه در تبلیغات استفاده میشود
۴۷٫ از احساسات چگونه در تبلیغات استفاده میشود-شادی(شعارکوکاکولا)
۴۸٫ از احساسات چگونه در تبلیغات استفاده میشود-غم(شرکت بیمهی عمر مِتلایف هنگ کنگ)
۴۹٫ از احساسات چگونه در تبلیغات استفاده میشود.ترس/شگفتی(صندوق جهانی طبیعت )
۵۰٫ از احساسات چگونه در تبلیغات استفاده میشود.خشم/نفرت(عکسهای سایت ایمگور )
۵۱٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود
۵۲٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود. رایگان .گرگوری سیوتی (Gregory Ciotti) از شرکتِ (Help Scout
۵۳٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.انحصاری
۵۴٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.ساده
۵۵٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.محدود
۵۶٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.بگیرید/دریافت کنید(شرکت هاب اسپات
۵۷٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.تضمینی
۵۸٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.شما
۵۹٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.زیرا
۶۰٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.بهترین
۶۱٫ برترین جملات تبلیغاتی موثر که باعث افزایش فروش میشود.مقایسه/این یا آن
۶۲٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید
۶۳٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-مخاطبان خودرابشناسید
۶۴٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-ازمزیت رقابتی تان به عنوان برگ برنده استفاده کنید
۶۵٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-تصویری ازخود درذهن مشتری ایجادکنید
۶۶٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-برای پول درآوردن باید پول خرج کنید
۶۷٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-تبلیغات رادرجای مناسبی قرار دهید
۶۸٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید.اجازه ندهیدکه بودجه برمدیریت کمپین تبلیغاتی تان اثربگذارد
۶۹٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-ازرسانه های متنوعی استفاده کنید
۷۰٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-سعی نکنیدبرای همه جذاب باشید
۷۱٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-تبلیغات خودراازپیش آزمایش کنید
۷۲٫ بهترین راههای تبلیغات برای جذب مشتری؛ خریداران را میخکوب خود کنید-برتبلیغات خودنظارت کنید
۷۳٫ تبلیغات و سهم بازار
۷۴٫ تأثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده
۷۵٫ چگونه تبلیغات تلویزیونی بهیادماندنی بسازیم؟
۷۶٫ بررسی تاثیر تبلیغات محیطی کسب و کارها از نظر روانشناسی
۷۷٫ مردم از لحظه دیدن تبلیغات تا زمان خرید محصول از لحاظ روانی چه مراحلی را طی میکنند؟
۷۸٫ بررسی تاثیر تبلیغات محیطی از نظر روانشناسی، ایجاد رشد پایدار
۷۹٫ افزایش دسترسی به مردم
۸۰٫ پیام رسانی
۸۱٫ افزایش آگاهی
دیدگاه خود را ثبت کنید