فایل word و قابل ویرایش است.
تعداد صفحات: 4
بخشی از متن:
کتاب درسی به شکلی که واجد آن هستیم، پدیده آموزشی قرن حاضر است که کارکردهای ویژهای را از خود به ظهور رسانده است. از آنجا که در فلسفه آموزش و پرورش حاکم در ایران؛ نقش تربیتی معلم، جایگاه متون آموزشی، حدود رفتار مطلوب فراگیران و دامنه عمل آنان و تاثیر فضای آموزش کمتر به روشنی و صراحت تبیین شده است، لذا در برهههای مختلف و در گفتارهای برخی متولیان امر آموزش و پرورش شاهد جهتگیریهای متفاوت "معلم محور، کتاب محور، دانش آموز محور و مدرسه محور" بودهایم. لیکن کتاب درسی از آنجا که همواره در دسترس و در معرض قضاوت میباشد، به طور مستمر محل مداقه اهل نظر بوده و هست و به یکی از حساسترین عملکردهای نظام رسمی آموزش و پرورش تبدیل شده است.
دیدگاه خود را ثبت کنید