چکیده
یکی از نقش های مهم فلسفه آموزش و پرورش ایجاد عکس العمل روی برنامه درسی به منظور روشن ساختن ارزش ها و مقاصد تربیتی است که در پشت سر برنامه پیشنهادی نهفته است. ارزش محتوای ارائه شده در هریک از موضوعات علمی و هریک از دروس در گروه صحت و همخوانی آن با نظریه ها و یافته های معتبر روز است .مفاهیم ، اصول، فرضیه ها و روش هایی که زمانی مطرح بوده ولی در حال حاضر معتبر نیست حتی اگر از تناسب با ویژگی ها، توانایی ها و علایق یادگیرندگان نیز برخوردار باشند، مفید و ارزشمند نخواهد بود . برنامه درسی، محتوای آموزش، انتظارات و خواسته های دانش آموزان ، روش تدریس، مواد آموزشی و ارزشیابی محتوا رادر برمی گیرد که بدین منظور از انجام یک تحقیق کتابخانه ای که با جمع آوری کتب از کتابخانه و مطالعه دقیق و بررسی شده و با الگویی جامع به بررسی ارزشها و تغییر برنامه درسی پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: ارزش، تغییر برنامه های درسی، آموزش و پرورش
دیدگاه خود را ثبت کنید