فهرست تعريف رفتار ورودی رفتار نهايی ( هدف آموزشی ) طرز تعيين رفتارهای ورودی راه های مقابله با مشكل كمبود رفتارهای ورودی شناختی و روانی – حركتی ويژگي های ورودی عاطفی راه های مقابله با مشكل كمبود انگيزش يادگيری فنون ايجاد علاقه و انگيزش در يادگيرندگان
3-طرز تعيين رفتارهای ورودی
يكى از تدابير مورد استفاده در تدوين رفتارهاى ورودى استفاده از روش تحليل تكليف و تشكيل سلسله مراتب يادگيرى است. در پارهاى از موضوعهاى درسى، اجزاى موضوع درسى را مىتوان به صورت سلسله مراتبى از ساده به پيچيده مرتب كرد.
در اين سلسله مراتب، يادگيرى هر جزء يا هر مطلب - كه به آن يك تكليف يادگيرى مىگويند - به يادگيرى تكاليف يادگيرى ديگر مربوط است؛ يعنى يادگيرى هر تكليف پيش نياز براى يادگيرى تكليف بعدى محسوب مىشود. و يادگيرى تكاليف نيز، براى يادگيرى آن تكليف پيش نياز به حساب مىآيد.
معلم مىتواند، با استفاده از روش تحليل تكليف، هم نوع رفتار ملحوظ در هدف آموزش خود را به دقت تعيين كند، هم رفتارهاى فرعى يا خوده هدفهاى مورد نياز براى رسيدن به هدف آموزشى (يعنى هدفهاى بين راه) را مشخص كند و هم رفتارهاى ورودى پيشنياز هدفهاى آموزشى را تعيين كند.
دیدگاه خود را ثبت کنید