فهرست فصل نهم رویکردهای نوين جامعه شناختی به آموزش و پرورش مقدمه آگوست كنت هربرت اسپنسر لستروارد اميل دوركيم كارل مانهايم نظريه هاي آموزش وپرورش آموزشگاهي منظور از تفاوت الگوهای زبان مدرسه زدایی از جامعه و ...
نظريه هاي آموزش وپرورش آموزشگاهي
درباره ماهیت آموزش و پرورش نوین و نابرابریهای ناشی از آن نيز، نظریه هاي مهمي وجود دارد که نظریه هاي بازیل برنشتاین و ايوان ايليچ از آن جمله است. رویکرد او ترکیبی از رویکردهای خرد و کلان است. او معتقد است که ابعاد ساختاری نظام آموزشی و جوانب تعاملی آن نیاز به یگانگی دارند. الگوهای زبان و پیشرفت تحصیلی ( نظريه برنشتاين) الگوهای زبان یا سخنگویی کودکان، موجب تداوم و استمرار طبقه اجتماعی آنان می گردد. الگوی سخنگویی شخص به وسیله موقعیت اجتماعی خانواده او معین می شود. مثال بارز آن، تاثیر تفاوت الگوهای زبانی کودکان طبقات اجتماعی مختلف بر عملکرد آموزشی آنان در مدرسه است.
دیدگاه خود را ثبت کنید