چكيده: بازار عراق پتانسيل بالايي براي فروش محصولات شركت هاي ايراني دارد و براي استفاده از فرصت هاي صادراتي اين كشور بايد اقدامات لازم انجام گيرد. خرابي هاي ناشي از جنگ در كشور عراق به بازسازي نياز دارد كه براي ناساس فرصت هاي ارزشمندي براي صنعت مصالح ساختماني ايران پديد آمده است. البته تاكنون براي بهبود عملكرد شركت هاي ايراني صادركنندة اين صنعت مدل مناسبي ارائه نشده است. پژوهش حاضر با هدف ارائة مدلي براي بهبود عملكرد صادراتي شركت هاي ايراني انجام گرفت. در اين پژوهش ، با استفاده از مدل حاصل از ادبيات پژوهش، 45 شاخص در هفت دسته بررسي شده است و بعد از انجام تحليل تك عاملي، همبستگي، آنووا و تحليل مسير سرانجام مدلي براي بهبود عملكرد شركت هاي ايراني در بازار مصالح ساختماني كشور عراق پيشنهاد شد. طبق مدل نهايي ، ميزان اثر عامل راهبرد 0/302، حمایت دولت 0/59 ، آمیزه بازاریابی 0/189 ، ویژگی شرکت 0/047، ویژگی بازار میزبان 0/023 و منابع سازمانی 0/079 شناسايي شد. مدل پيشنهادشده تا ميزان 70 درصد توانايي پيش بيني عملكرد صادراتي را دارد
#مدل#بومی#بهبود_عملکرد#صادرات#شرکتهایایرانی#بازار#مصالح#عراق#بازاریابی#فروش#رایزنی#مصالح_ساحتمانی#پتانسیل#بازاربالقوه#هدف#فرصتهای_ارزشمن
دیدگاه خود را ثبت کنید