فرم استخدام
فرم استخدام چه در شرکت های کوچک و چه در سازمان های بزرگ یکی از فرم های اداری مهم است. فرم استخدام نیروی کار بخشی از روال رسمی پذیرش نیروی انسانی تلقی می شود، چرا که سازمان ها با کمک فرم گزینش اطلاعاتی منظم و یکدست از افراد جویای کار به دست می آورند و با غربالگری اولیه متقاضیان کار فرآیند استخدام نیرو را تسهیل می کنند. کارفرما با نگاهی گذرا به فرم های استخدام می فهمد که رزومه کدام یک از کارجویان ارزش بررسی بیشتری را دارد.
در این مطلب به معرفی فرم استخدام نیروی کار و مزیت های آن پرداخته و در انتها می توانید فرم استخدام pdf و ورد (Word) را دانلود نمایید
فرم استخدام نیروی کار چیست؟
فرم گزینش باید چه اطلاعاتی را از کارجویان دریافت کند؟
فرم اطلاعات فردی:
سطح تحصیلات:
سوابق شغلی:
سوابق حرفه ای:
ویژگی های شخصیتی:
ترجیحات شغلی:
مزیت فرم استخدام نسبت به رزومه کاری چیست؟
دانلود نمونه فرم درخواست همکاری
فرم استخدام یا همان فرم درخواست همکاری شامل سوالاتی است که متقاضیان کار باید برای موقعیت شغلی مورد نظر پاسخ دهند. سوالاتی مثل مشخصات فردی، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارت های نرم افزاری و ویژگی های شخصیتی است. تقریبا تمامی فرم های استخدامی از جمله فرم استخدام شرکت های خصوصی و فرم استخدام کارگر کارخانه از چهارچوب خاصی برخوردار بوده و اکثر سوالات آن شبیه به یکدیگر است.
نمونه فرم استخدامی که در انتهای مقاله آمده را می توانید برای انواع موقعیت شغلی مانند کارمند، بازاریاب، منشی، پرستار و کلیه موقعیت های شغلی استفاده کنید و بنا بر نیازمندی های شغلی و کسب و کاری خود آن را تغییر دهید. مثلا اگر به دانلود فرم استخدام کارگر ساده، نمونه فرم استخدام رستوران و یا فرم استخدام نیروی فنی نیاز دارید، دیگر بخش تحصیلات و سوابق حرفه ای مورد نیاز شما نیستند.
همانطور که در نمونه فرم استخدام ساده مشاهده خواهید کرد، باید در برگه استخدامی بخش هایی از قبیل فرم اطلاعات فردی کارکنان، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، مهارتهای نرم افزاری و ویژگیهای شخصیتی وجود داشته باشد. در ادامه هر یک از سوالاتفرم مشخصات فردی استخدام را می توانید مشاهده کنید:
اگر به جای استفاده از فرم استخدام یا همان فرم گزینش، رزومه کاری افراد را ملاک بررسی قرار دهید، ممکن است خود و سازمان را به دردسر بیندازید، چرا که معمولا کارجویان در نوشتن رزومه در مورد سوابق، مهارت ها و تجربیاتشان بزرگنمایی می کنند تا روی کارفرما تاثیر بگذارند. پس باید حواستان باشد کسی که در نوشتن یک رزومه تاثیر گذار مهارت دارد، اما شایستگی کمتری نسبت به سایرین دارد را استخدام نکنید.
اما در مقابل در سازمان هایی که سیستم سازی استخدام و اخراج انجام داده اند، با بکارگیری فرم گزینش، فرصت بزرگنمایی را از افراد می گیرند و شرایط را برای رقابت عادلانه تر و بر مبنای شایستگی ها بین متقاضیان شغل فراهم می کنند.
در ادامه می توانید یک نمونه فرم استخدام شرکت را مشاهده کنید، همچنین امکان دانلود فرم استخدام ورد (نمونه فرم استخدام doc) و نمونه فرم استخدام pdf نیز برای شما فراهم شده تا بتوانید متن فرم استخدام را متناسب با نیاز شخصی سازی کرده و از آن برای استخدام نیرو استفاده کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید