این فایل با 258 اسلاید تخصصی و تحلیل یافته های مدیریت استراتژیک در شرکت حمل نقل دی اچ ال هست و در این فایل از یافته های اساتید محترم مدیریت استراتژیک بازار یابی و حمل و نقل،همچنین ازترجمه متون تخصصی استفاده شده است .
اگر جزء این چهار دسته از افراد هستید، این فایل برای شما بسیار مفید خواهد بود:
– مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ
– مدیران و صاحبان استارتاپ ها
– مدیران و مشاوران بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش
– کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات و برند
فایل پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت دی اچ ال مناسب چه کسانی است؟
۱) کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند
۲) مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند
۳)کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها
۴)مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند
۵) کارآفرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند
۶) سئو کارانی که میخواهند حرفه ای تر عمل کنند
7)اساتید محترم دانشگاه برای تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی بازاریابی شرکت های جهانی
8)دانشجویان گرامی برای ارائه طرح درسی و تحلیل در مورد شرکت های موفق
و تمام وبمسترانی که به دنبال رشد سایت و کسب و کار خود هستند
شیوه کسب و کار کمپانی دی.اچ.ال / تحویل دهی ساده و بی نقص
کمپانی آلمانی DHL در سال 1969، توسط آدرین دالسی، لری هیل بلم و رابرت لین تاسیس شد. این شرکت بزرگ ترین کمپانی ارائه دهنده خدمات حمل و نقل در دنیاست. اسم شرکت از حرف اول نام موسسان این کمپانی گرفته شده. دی.اچ.ال ارائه خدمات حمل و نقل هوایی خود را یک شبه به وجود آورد تا به این ترتیب در وقت و هزینه مشتریان خود صرفه جویی کند.
اما چه عواملی باعث شد که صنعت نسبتا نو پای خدمات حمل و نقل سریع، در بریتانیا و به طور کلی در دنیا رایج شود؟ آینده این صنعت چه خواهد بود؟ در طول سه دهه گذشته، خدمات حمل و نقل پر هزینه بوده و محدودیت وزنی وجود داشت، از طرفی کالا ها عموما خیلی دیر به دست مشتری می رسید.
خــــدمــات دی.اچ.ال در کشور هایی مثل کوبا، روسیه، ایران، عراق، چین، ویتنام و کره شمالی که به طور کلی از خدمات پستی محروم بودند، گسترش پیدا کرد. دویچ پست در سال 2001، مالکیت بخش عظیمی از این کمپانی را صاحب شد و در سال 2002 به طور کامل آن را خریداری کرد.
شکاف در بازار
در بازار حمل و نقل، شکاف قابل توجهی در رابطه با سرعت، اطمینان و مقرون به صرفه بودن ارائه خدمات، وجود داشت. کمپانی دی.اچ.ال به وجود این شکاف پی برد و همین شکاف، دلیل اصلی شکل گرفتن این شرکت بود.
شرکت هایی مثل دی.اچ.ال، پیش از هر چیزی به سریع رسیدن مدارک به دست مشتریان اهمیت می دهند. با این وجود، کم کم سرعت تحویل دهی سایر محموله ها نیز جزو اولویت های آنها قرار گرفت. بنابراین، تحویل دهی سریع و به موقع کالا، جزو استراتژی های پخش این کمپانی قرار گرفت.
در طول دهه 70، بانک ها و موسسات مالی، به دلیل طبیعت کسب و کارشان، مشتری اصلی خدمات حمل و نقل سریع بودند. از آن زمان به بعد، نیاز به این خدمت در تمام صنایع، چه در بخش تولید و چه در صنایع خدماتی، گسترش پیدا کرد.
تثبیت بازار
در طول دهه 80 میلادی، استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی، در بین برخی شرکت ها رایج شده بود. به تدریج شرکت های بیشتری در زمینه استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری کردند. در سال 1982، ارزش جهانی بازار حمل و نقل هوایی تنها 0.5 میلیارد دلار بود، اما در اواخر همین دهه، ارزش آن رشد کرده و به 4.5 میلیارد دلار رسید.
این افزایش تقاضا، شرکت های خدمات حمل و نقل هوایی را بر آن داشت که آگهی های تبلیغاتی جذابی با استفاده از پرواز های هواپیما های شرکت خود تولید کنند. در سال 1980، دی.اچ.ال بریتانیا با ایجاد پایگاه هایی در فرودگاه Heathrow و فرودگاه East Midlands در سال 1989، به طلایه دار این صنعت تبدیل شد.
پیشرفت فناوری نیز ازجمله عوامل تاثیر گذار در سرعت و کارایی خدمات پستی بوده است. در همین راستا، طی سال 1981، شرکت دی.اچ.ال به طور کامل به تجهیزات و فناوری های روز مجهز شد.
محصولات و خدمات دهی
امروزه اتحادیه اروپا، موسسات تجاری متعددی را داخل اروپا راه اندازی کرده که بازار وسیعی در 15کشور دارد. اتحادیه اروپا پیوند های تجاری متعددی با بسیاری از همسایگانش برقرار کرده که سود دهی و منفعت دوجانبه ای برای هر دوی آنها خواهد داشت.
کمپانی دی.اچ.ال بهترین خدمات تحویل دهی سریع را فارغ از بُعد مسافت، به مشتریان اروپایی اش، ارائه می دهد. همین موضوع دی.اچ.ال را در جایگاه نخست این صنعت قرار داده و به دلیل توجه همیشگی به مشتریانش، از سایر رقبا پیش انداخته است. به دلیل توسعه فناوری و تقاضای گسترده در سراسر دنیا، محدوده وسیعی از محصولات و خدمات در این زمینه، شکل گرفته است. دی.اچ.ال در 60نقطه اروپا خدمات رسانی دارد و با سرمایه گذاری 600میلیون دلار، در پی افزایش میزان تقاضا و پیشبرد فناوری و زیر ساخت های خود در اروپاست.
بزرگ ترین و پیشرفته ترین پایگاه این کمپانی در اروپا، پایگاه Brussels Super Hub است که اغلب به عنوان درگاه دی.اچ.ال به اروپا قلمداد می شود. زمانی که دی.اچ.ال، خدمات تحویل دهی فدرال را به عهده گرفت، وسعت این پایگاه نیز افزایش پیدا کرد. این پایگاه در حال حاضر 80هزار بسته پستی را در ساعت دسته بندی کرده و بیش از یک هزار نیروی انسانی دارد.
خدمات دهی در ایالات متحده
در ایالات متحده، ناوگان هوایی شامل 87 هواپیما است. در نوامبر سال 1995، درگاه بین المللی به ارزش 20میلیون دلار در فرودگاه جان اف.کندی، تاسیس شد. این درگاه به عنوان بزرگ ترین شبکه خدمات پستی بین الملل، جهت حمل و نقل محموله ها بین آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و خاور میانه ایجاد شد.
خدمات دهی در اروپای غربی
در پـــایگـاه هـــای دی . اچ . ال کـــــــه پخــش کــننده هــای مرکزی و اصلی این کمپانی هستند، این شرکت تعدادی درگاه ایجاد کرده که از طریق آنها با جایگاه های خود در سراسر دنیا، مرتبط است. امکانات درگاه دوبلین توسعه و پیشرفت داشته، از طـــرفــی دی.اچ.ال با همکاری شرکت هواپیمایی لوفتانزا، به دنبال ایجاد محلی برای ترانزیت کالا در فرانکفورت است.
دی.اچ.ال نخستین شرکت خدمات پستی هوایی بود که در بازار اروپای شرقی ظهور کرد.
کیفیت خدماتی که دی.اچ.ال در اروپای شرقی ارائه می کند با غرب اروپا یکسان است. این شرکت از سال 1989، مبلغی معادل 50میلیون دلار در بخش مرکزی و شرقی اروپا سرمایه گذاری کرد تا به تعهدش در زمینه توسعه خدمات حمل و نقل خود پایبند باشد. نیمی از این هزینه صرف توسعه سرمایه گذاری در صنعت هوانوردی و آموزش کارکنان شده است.
محصولات اصلی
DOX یا ارسال بین المللی اسناد – خدمات پستی و تحویل منزل به منزل اسناد و کالا های غیر گمرکی.
WPX یا ارسال بین المللی بسته های پستی - خدمات تحویل دهی بین المللی برای کالا های گمرکی.
EUX یا انجمن خدمات ارسال اروپا – تحویل منزل به منزل خدمات، کالا و اسناد در اروپا.
خدمات ارسال کالا های وارداتی – تحویل دهی منزل به منزل بار، از 37 کشور به بریتانیا.
تحویل به موقع کالا
زمانی که موضوع حمل محموله های حساس و شکننده، برای مثال، کیت مخصوص تشخیص سرطان به میان می آید، تمام جراحان سراسر اروپا، دی.اچ.ال را انتخاب خواهند کرد. بعضی از این کیت ها بسیار شکننده هستند و باید مستقیما و طی 72 ساعت به دست پزشکان برسند.
مزایای استفاده از دی.اچ.ال
شامل تحویل گیری کالا، تحویل دهی منزل به منزل آن، انجام سریع و به موقع مراحل اداری و نیز امکان پیگیری زمان رسیدن کالا به مقصد، از طریق اینترنت است. امروزه تحویل دهی به موقع کالا ویژگی ای است که تمام شرکت های حمل و نقل از آن پیروی می کنند. بنابراین شرکت دی.اچ.ال، شکاف بزرگی را که در صنعت پست ایجاد شده بود از بین برد. نمونه آن تحویل دهی سریع و مطمئن کالا های شکننده و آسیب پذیر مثل کیت تشخیص سرطان است.
داستان یک برند، دی اچ ال (DHL)
تاریخچه دی اچ ال
تاریخچه تاسیس
1971/ گسترشی جهانی
1979/ خدمت جدیدی در پست
ادامه فعالیت شرکت پستی آلمان
1997/ عصر جهانی شدن
1998/ تاسیس آخرین مرکز پستی
1999/ خرید AEI و DANZAS
2003/ برند سازی جدید
سال های اخیر و وضعیت حال حاضر دی اچ ال
نوآوری، تحقیق و توسعه درDHL
همکاری نزدیکی با پیش گامان فناوری درشرکت DHL
توسعه ی خدمات و گسترش درشرکت DHL
لوگوی DHL نسخه اولیه
رنگ های حروف DHL
شیوه کسب و کار کمپانی دی.اچ.ال / تحویل دهی ساده و بی نقص
شکاف در بازار
تثبیت بازار
محصولات و خدمات دهی
خدمات دهی در ایالات متحده
خدمات دهی در اروپای غربی
تحویل به موقع کالا
مزایای استفاده از دی.اچ.ال
چشم انداز و ماموریت
ماموریت شرکت DHL
اهداف شرکت DHL
گستره جغرافیایی DHL
حضورجهانی بی نظیرDHL
چهارعنصر اصلی ماموریت DHL
تجزیه و تحلیل SWOT DHL
رشد در کشورهای در حال توسعه
موقعیت مالی عالی
ضعف در تجزیه و تحلیل SWOT DHL:
فرصت ها در تجزیه و تحلیل SWOT DHL:
آنالیز 5 نیروی پورتر درDHL
رقابت بین شرکت های موجود
پیامدهای 5نیروی پورتر در DHL
DHL & FedEx: مقایسه و تجزیه و تحلیل
ماتریس TOWS برای DHL
ماتریس TOWS برای FedEx
تجزیه و تحلیل رقابتی - مدل پنج نیروی پورتر
استراتژی های بازاریابی DHL
چالش ها و یادگیری برای FedEx و DHL
تحلیل و راه حل کارت امتیازی متوازن DHL Worldwide Express/
استفاده از رویکرد کارت امتیازی متوازن در مطالعه موردی اکسپرس جهانی DHL
مزایای روش کارت امتیازی متوازن چیست؟
تجزیه و تحلیل و راه حل DHL Worldwide Express PESTEL / PEST / STEP
اهمیت تجزیه و تحلیل PESTEL در مدیریت استراتژی و فرآیند برنامه ریزی
تجزیه و تحلیل VRIO DHL Worldwide Express
رویکرد تحلیل Pro VRIO / VRIN به مطالعه موردی اکسپرس جهانی DHL
چهار جزء VRIO مورد استفاده در تحلیل DHL Worldwide Express
استراتژی بازاریابی DHL
اهداف انواع مختلف استراتژی های بازاریابی درDHL
پنج مرحله فرآیند استراتژی بازاریابی
استراتژی اقیانوس آبی درDHL
سنگ بنای استراتژی اقیانوس آبی چیست؟
چهار عامل مهمی که مدیران در Dhl در سراسر جهان می توانند برای نوآوری ارزش استفاده کنند
تفاوت بین استراتژی اقیانوس آبی و استراتژی اقیانوس سرخ چیست؟
نحوه استفاده DHL از اقیانوس آبی
نقشه راه DHL برای استفاده از اقیانوس آبی
چارچوب شش مسیر برای Dhl در سراسر جهان
ترکیب بازاریابی DHL Worldwide Express –
12 عنصر اصلی ترکیب بازاریابی نیل بوردن
ادغام 12 عنصر از فعالیت های بازاریابی در 4ps
4P ترکیب بازاریابی DHL
4 مرحله مدیریت محصول به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی
مدل 6M استراتژی ارتباطات بازاریابی برای Casename
بازاریابی ایمیلی برای Dhl در سراسر جهان
ماتریس BCG برای DHL
استراتژی های منابع انسانی در DHL Express وFedex
مدیریت منابع انسانی در فدکس و دی اچ ال
استراتژی های DHL Express و FedEx در رابطه با تئوری های منابع انسانی
مدیریت دارایی مشتری DHL در آسیا
مدل 7 اس مکنزی
مدل 7 اس مکنزی در DHL
سبک مدیریت و رهبریDHL
ماتریس آنسوف در DHL
DHL از ماتریس Ansoff برای رشد موفقیت آمیز بین المللی استفاده می کند
چارچوب زنجیره ارزش پورتر
5نیروی پورترو زنجیره ارزش پورتر
تحلیل و راه حل زنجیره ارزش DHL Worldwide Express Porter
مقایسه شرکت در زنجیره ارزش مطالعه موردی DHL Worldwide Express با زنجیره ارزش صنعتPresent vs Alternative Value Chain –
تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش مطالعه موردی اکسپرس جهانی DHL
فعالیتهای پشتیبانی در زنجیره ارزش جهانی Dhl چیست؟
معیارها و KPIهایی که باید هنگام تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش جهانی اکسپرس DHL اجتناب کنید
دیدگاه خود را ثبت کنید