دانلود مقاله ديناميك هاي جانبي خودرو با فرمت ورد ودر 41 صفحه قابل ویرایش
قسمتی از متن مقاله ديناميك هاي جانبي خودرو
بخش اول از اين فصل يك پيشينه كلي از چندين نوع سيستم كنترلي جانبي مي باشد كه اخيرا توسط محققان و سازنده هاي خودرو توسعه داده شده است. بخشهاي بعدي در اين فصل مدلهاي ديناميكي و جنبشي براي عملكرد خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهد. طراحي سيستم كنترل براي كاربردهاي جانبي خودرو بعدا در فصل 3 مورد مطالعه واقع شده است.
2.1. سيستمهاي جانبي تحت توسعه تجاري
انحراف از جاده سبب بسياري از تصادفات مرگبار در ايالات متحده بوده است و بيش از 39% تصادفات مربوط به سقوط را به خود اختصاص داده است. انجمنهاي ايمني راههاي (NHTSA) را نشان مي دهد كه ساليانه حدود 1575000 تصادف بر اثر غفلت رانندگان اتفاق مي افتد كه درصد بزرگي از آنها مي تواند وابسته به تصادف در اثر انحراف از جاده باشد. انحرافات از جاده همچنين بوسيله NHTSA به عنوان دليل مهمي از چپ شدن ماشينهاي مسابقه (SUV ها) و تريلرهاي سبك باشد. (http://www.nhtsa.gov)
سه نوع از سيستمهاي جانبي در صنعت اتومبيل سازي ايجاد شده كه حوادث انحراف از جاده را مورد هدف قرار داده است: سيستمهاي آلارم انحراف از جاده (LDWS) ، سيستمهاي نگه دارنده مسير (LKS) و سيستم كنترل پايداري انحراف. بخش مهمي از تحقيقات محققان دانشگاهي بر روي اين سيستمها هدايت شده است.
2.1.1. آلارم انحراف از جاده
يك سيستم آلارم انحراف از جاده (LDW) سيستمي است كه موقعيت خودرو را نسبت به انحراف آنها مانيتور كرده و اگر خودرو خارج از مسير باشد آلارم را فعال مي كند. يك مثال از سيستم LDW تجاري توسعه يافته ، سيستم AutoVue LDW ساخته شده بوسيله شركت Iteris است كه در شكل 2.1 نشان داده شده است.
مقاله ديناميك هاي جانبي خودرو
شكل 2.1. سيستم LDW بر اساس علائم مسير
AutoVue يك وسيله كوچك شامل دوربين، كامپيوتر و يك نرم افزار كه به شيشه محافظ داشبورد و يا سقف متصل شده است. سيستم براي تعيين اختلاف بين جاده و علائم مسير برنامه ريزي شده است. دوربين واحد علائم مسير آشكار را دنبال كرده و اطلاعاتي را براي كامپيوتر فراهم مي كند كه اين داده ها را با سرعت خودرو تركيب مي كند. با استفاده از نرم افزار تشخيص تصوير و الگوريتم هاي مخصوص به آن ، كامپيوتر مي تواند زماني كه يك خودرو به سمت مسير نامشخص تغيير كند را پيش بيني كند. زمانيكه اين اتفاق مي افتد ، واحد به طور خودكار يك صداي شناخته شده رايج را پخش مي كند و به راننده براي اصلاح موقعيت خودرو هشدار مي دهد.
AutoVue زمانيكه هم در روز و هم در شب و در اغلب شرايط آب و هوايي كه علائم مسير مشخص هستند به طور مناسبي كاركرد به اطلاع عموم رسانده مي شود. با استفاده ساده از يك سيگنال ساده به سيستم نشان مي دهد كه متوجه انحراف از مسير شده و آلارم قطع مي شود.
سيستم آلارم انحراف از جاده بوسيله Iteris ساخته شده كه امروزه بر روي كاميونهاي ساخته شده بوسيله Mercedes و Freightliner مورد استفاده قرار مي گيرد. رقيب اصلي Iteris شركت Assistware است كه موقعيتهايي را در زمينه كاميونهاي سنگين به دست آورده است. سيستم SafeTrac آنها در حال حاضر يك گزينه كارخانه اي است كه بر روي كاميون هاي Kenworth بوده و به راحتي به طور مستقيم خريد و فروش مي شود. (http:Nwww.assistware.com)
دیدگاه خود را ثبت کنید