دانلود پاورپوینت رهبران كيفيت با فرمت pptx ودر 26 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت رهبران كيفيت
دمينگ :
دمينگ آمريكايي و پایه گذار مدیریت کیفیت درسالهای پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن مي باشد .
دمینگ کنترل کیفیت آماری فرایند SPC)) را به ژاپنی ها آموخت و همیشه این نظر را حفظ کرد، که مدیریت باید دركي از انحراف آماری داشته باشد
آموزش او به کاهش بسیار در ضایعات و دوباره کاری منجر شد و به بهبود بهره وری انجامید .
دمینگ اصرار دارد که تغییر سیستم و فرایندها با مسئولیت مدیران است وآنها باید انحرافات درسیستم ها و فر ایندها را با استفاده ازنمودارهای کنترل بشناسند و کنترل کنند .
درواقع دو نوع انحراف وجود دارد . آنها که حاصل علل عام هستند و آنها که در نتیجه علل خاص
ایجاد می شوند .
پاورپوینت رهبران كيفيت
كليد ارتقا به نظر دمينگ :
1- اولین کلید ارتقای کیفیت فراگیری روشهای آماری کنترل فرایند ها است.
2- کلید دستیابی به ارتقای مستمر کیفیت این است که مدیریت و ارتقای کیفیت یک مسئولیت همگانی است.
3- هر کاری جزئی از یک سیستم است که می توان به روش مختلف سازمان دهی کرد تا پاسخگوی نیازها و انتظارات مشتریها باشد.
اصول چهارده گانه دمينگ :
1- برای بهبود خدمت و کالا، هدفی پایدار ایجاد کنید، با این قصد که رقابت کنید و در صحنه تجارت باقی بمانید و اشتغال زایی کنید.
2- فلسفه جدید مدیریت را پذیرا شوید. ما در عصر اقتصادی جدید هستیم. مدیریت کنوني باید برای مبارزه بیدار شود، باید مسئولیت ها را بیاموزد و تغییر را رهبری کند.
3- وابستگی به بازرسی برای رسیدن به کیفیت را کنار بگذارید. با ایجاد کیفیت کالا در همان محل، نیاز به بازرسی انبوه را حذف کنید.
4- بر اساس عامل قیمت تجارت نمایید، در عوض هزینه کل را کمینه کنید .
5- نظام تولید و خدمات را همیشه بطور ثابت بهبود بخشید تا کیفیت بهره وری بهبود و در نتیجه هزینه ها کاهش یابد .
6- آموزش در حین کار را ایجاد نمایید.
7- رهبری ایجاد کنید. هدف رهبری باید کمک به کارکنان، ماشین آلات و ابزار آلات برای انجام دادن بهتر شغل باشد.
8- ترس را بیرون برانید تا اینکه هرکس بتواند در شرکت کار پربازده داشته باشد.
9- سدهای بین بخش ها را بشکنید، کارکنان بخشهای تحقیق، طراحی، فروش و تولید باید بصورت يک تیم کار کنند تا مشکلات تولید را حل کنند.
10- شعارها، نصیحتها و هدفهای توخالی که کار بی نقص و سطوح جدیدی از بهره وری را می طلبد، کنار بگذارید. این نصیحت ها فقط روابط تبلیغاتی ایجاد می کند، علت های اصلی کیفیت پایین به نظام (سیستم) برمی گردد و خارج از قدرت کارکنان است.
دیدگاه خود را ثبت کنید