دانلود پاورپوینت روابط عمومی اثر بخش با فرمت ppt ودر 22 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت روابط عمومی اثر بخش
تعریف
روابط عمومي: برقراري ارتباط مناسب با اقشار مختلفي که شرکت یا سازمان با آنها سروکار دارد، ايجاد ذهنيت مساعد و مطلوب در اذهان عموم، و مقابله با شايعات و رويدادهاي نامطلوب، روابط عمومي ناميده مي شود.
تاریخچه روابط عمومی
اصطلاح روابـط عمومي به مفهوم كنوني نخستين بـار در سال1897 در سالنامه يـك مؤسسه راه آهن آمريكا مطرح شد.
نخستين روابط عمومي در ايران به طور رسـمي در مرداد ماه سال 1332 شمسي در شركت سابق نفت ايران آغاز به كار كرد واولين گرداننده آن دكتر نطقي استاد علوم ارتباطات بود.
در بسياري از سازمانها و ادارات تا سال 1345 اداره اي به نام تبليغات و انتشارات و يا انتشارات و اطلاعات فعاليت مي كردند كه از اين تاريخ به بعد نام اين ادارات به روابط عمومي تغييركرد.
روند تکامل روابط عمومی
آغازروابـط عمومي بـه شكل سيستماتيك در سالهاي 1900 به بعد شكل گرفت:
مرحله اول از 1900 تا 1914 ميلادي بود ( فساد ماموران مقامات دولتـي آمريكا و تلاش جامعه برای افشاگری) .
مرحله دوم به سالهاي 1918-1914 ميلادي بر مي گردد(جنگ جهاني اول واهمیت تاثیر بر اذهان مردم)
مرحـله سوم دوره تـكامل روابـط عمومي در آمريكا بـه شـمارمي رود و بـه سالـهاي 1929 – 1918 برمي گردد . در ايـن سالها مؤسسات صنعتي بـراي معرفي خود بـه انتشار مطالب وسيـع ، گسـترده و دامنه داري دست زدند.
( ليوي لي )خبرنگار اقتصاد مطبوعات آمريكا نخستين كسي بـود كه دفتر روابط عمومـي را به شيوه نوين امروزي درشهر نيويورك درسال 1906 تاسيس كرد.
پاورپوینت روابط عمومی اثر بخش
روابط عمومی در بر گیرنده چه مواردی است؟
تحقیق و گردآوری اطلاعات
برنامه ریزی استراتژیک و (اجرا)
شهرت و برند سازی
آموزش ارتباطات و فنون مربوطه
مزایای روابط عمومی
تقویت آنچه که هستید و آنچه که انجام میدهید.
مطلع کردن مردم از اینکه شما فعالید.
جلب توجه عموم به پروژه یا واقعه ای خاص.
بهبود تصویر و افزایش شهرت شرکت شما.
تحت تاثیر قرار دادن مشتریها، بانکدارها و سرمایه گذاران.
قدردانی از همکاران و اعطاء پاداش به آنها.
چند نکته مهم
به همه همکاران خود یادآور شوید که همه آنها صرف نظر از عنوان شغلی خود به نوعی در روابط عمومی نقش دارند.
فراموش نکنید که جلوگیری از سوء شهرت امری حیاتی است.
برداشت دیگران از فعالیتهای روابط عمومی سازمان خود را ارزیابی کنید.
برای برقراری ارتباط خوب سعی کنید وقت شناس،دقیق و صریح باشید.
دیدگاه خود را ثبت کنید