دانلود پاورپوینت مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای با فرمت ppt ودر 28 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای
مقدمه
روابط عمومی چیست؟
الف) تعریف مفهومی روابط عمومی
Public relations conceptual defintion
ب) تعریف کاربردی روابط عمومی
Public relations working definition
تعاریف مفهومی روابط عمومی
روابط عمومی عبارت است از تلاش ها واقداماتی آگاهانه ، برنامه ریزی شده وسنجیده جهت استقرار وکسب تفاهم متقابل بین یک سازمان وگروههای مورد نظر آن
تعریف کاربردی روابط عمومی
روابط عمومی عبارتست از مدیریت ارتباطات یک سازمان با مخاطبان آن.
نکات مهم و کلیدی در تعریف فوق:
* مدیریت
* ارتباطات
انواع روابط عمومی
1. روابط عمومی توجیه گر
2. روابط عمومی تبیین گر
3. روابط عمومی تحلیل گر
روابط عمومی تحلیل گر
این نوع روابط عمومی یک روابط عمومی با برنامه است که پیشاپیش امور ، رویدادها و روندها حرکت میکند و به سطح مشاور مدیریت ارتقا میابد و در تعیین سیاستها و خط مشی های سازمان مشارکت مینماید
نگاه راهبردی در روابط عمومی
-نقش مدیریت و برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی
1-تدوین راهبرد
2-اجراء راهبرد
3-ارزیابی راهبرد
پاورپوینت مدلي براي مديريت روابط عمومی حرفه ای
پیتر دراکر:
ما اگر ندانیم که به کجا میخواهیم برویم، به جایی
خواهیم رسید. اما کجا معلوم نیست!!!
مدلی که برای روابط عمومی حرفه ای طراحی شده است در چهار مرحله قابل اجراست:نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی
الف: نیازسنجی (شناسایی نیازهای روابط عمومی)
مرحله نیازسنجی، مرحله شناسایی و گردآوری اطلاعات است که از آن بعنوان اطلاع یابی یاد می شود. در این مرحله روابط عمومی بایستی به تهيه و توليد اطلاعات (اطلاع یابی) بپردازد. يعني بايستي در جهت تهيه و توليد اطلاعات كوشش و جديت كند.
روابط عمومی اطلاع مدار بر سه مرحله استوار است:
اطلاع یابی
اطلاع شناسی
اطلاع رسانی
ب: برنامه ریزی (تدوین برنامه های روابط عمومی)
پس از نیازسنجی، برنامهریزی گام دوم یک فعالیت علمی و کیفی است. هرچند بخشی قابل توجه از فعالیتهای روابط عمومی بطور اقتضایی تدوین و عملیاتی میشود بایستی تدوین برنامههای مشخص مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان روابط عمومی قرار گیرد.
برنامهريزي به روابط عمومي اين قدرت را ميدهد که:
با تقسیم زمان آینده در قالب برنامه های از پیش تعیین شده در ساختن و مهار آینده نقش داشته باشد.
صرفه جویی کافی در منابع مالی انجام گیرد (برنامه ریزی نزديك ترين راه صرفه جويي است).
منابع انسانی بموقع و بجا بکار گرفته شوند(برنامه ریزی تصمیم گیری جمعی است).
بخشی از بحرانها پیشگیری شود و پیش بینی لازم برای وقوع بحرانهای ناشناخته میشر گردد.
در جهت دستیابی به اهداف سازمان فعالیتها انجام شود .
دیدگاه خود را ثبت کنید