دانلود پاورپوینت چارچوبی برای برنامههای توسعه ی شایستگی با رویکرد یادگیری تجربی با فرمت ppt ودر 21 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت چارچوبی برای برنامههای توسعه ی شایستگی با رویکرد یادگیری تجربی
چشمانداز توسعه سرمایه انسانی
سیاستها و راهکارهای سرمایهی انسانی
سازماندهی کامل و بهاندازه
شایستهگزینی
محیط سازمانی و نتایج عملکردی مطلوب
یادگیری و تعالی فردی
رضایت شغلی و تعادل کار و زندگی
مسیر شغلی هدفمند و جانشینپروری
همهی نقشهای مورد نیاز برای دستیابی به چشم انداز مؤسسه را افرادی شایسته و راضی برعهده دارند و فعالیت ایشان در یک سازماندهی چابک، بهترین نتایج اقتصادی و غیراقتصادی را به دست میدهد. این وضعیت از یک نظم درونی برآمده است و روندی پایدار و روبهرشد دارد.
یادگیری از تجارب
K = f ( m , c )
دانش در اثر تجربه در ذهن فرد ساخته میشود.
دانش قابل انتقال از فردی به فرد دیگر نیست.
هر تماسی بین فرد و محیط تجربه است.
یک تجربهی شخصی حتی میتواند بازتاب تجارب دیگران در ذهن فرد باشد.
یادگیری از تجارب به صورت طبیعی اتفاق میافتد.
پرهزینه ...
زمان طولانی ...
بزنگاههای مدیریتی ...
خشت اول چون نهد معمار کج ...
پاورپوینت چارچوبی برای برنامههای توسعه ی شایستگی با رویکرد یادگیری تجربی
ویژگی برنامههای توسعهی شایستگی
حمایت مشهود مدیر ارشد سازمان از برنامه و درگیر شدن مستقیم وی در بخشهای کلیدی
تمرکز بر تعداد محدودی از شایستگیها که موفقیت افراد را میسر میکنند.
اتخاذ رویکرد مفهومی و نظری منسجم و آموزش آن به نقشآفرینان برنامه
ایجاد انگیزههای بالا و حتیالامکان درونی برای افزایش مشارکت مدیران در برنامه
استفادهی حداکثری از ظرفیتهای داخلی برای توسعهی افراد، نظیر برنامههای همآموزی، مربیگری داخلی، تسهیم دانش و ....
یاد دادن یادگیری به افراد (یا همان فرایادگیری) در ابتدای برنامه. مدیران وقتی از سبک و محدودیتهای یادگیری خود آگاه باشند، بهتر از برنامههای توانمندسازی استفاده میکنند.
تمرکز بر اهداف روشن رفتاری در کنار توجه به جنبههای نگرشی، شخصیتی، دانشی و مهارتی
به کارگیری چندین ابزار یادگیری و چندین مربی، با هدف پوشش به سبکهای مختلف یادگیری، ایجاد تنوع و تکمیل چرخهی یادگیری افراد
تعریف نقش برجسته و اصلی برای یادگیرندگان (نه مربیان)
شکیبایی، استمرار و مدت زمانی طولانی (در حد کفایت) برای دستیابی به نتایج
ارزیابی و بازخور مستمر حین برنامه و آمیختگی ارزیابی و توسعه
تناسب بین ساختار و محتویات برنامه با شغل فعلی و کارراههی آیندهی افراد
انعطافپذیری و قابلیت شخصیسازی آموزش با در نظر گرفتن ویژگیهای متفاوت یادگیرندگان و وضعیت ایشان در فرآیند برنامه
جلب حمایت و همکاری ذینفعان یادگیرنده (نظیر رئیس مستقیم، خانواده، کارکنان و ....)
دیدگاه خود را ثبت کنید