دانلود پاورپوینت ISO/IEC 17025:2005 با فرمت ppt ودر 216 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت ISO/IEC 17025:2005
فهرست مطالب
استاندارد-انواع-سازمان بينالمللي استاندارد ISO –A.B &C.B -تاریخچه و مقدمه
بخش اول: هدف و دامنه کاربرد
بخش دوم: مراجع الزامي
بخش سوم: اصطلاحات و تعاريف
بخش چهارم:الزامات مديريتي سيستم كيفيت بر اساس استانداردISO 17025
سازماندهي
سيستم كيفيت
كنترل مدارك
بازنگري درخواستها، پيشنهادها و قرارداد
§واگذاري آزمون و/يا كاليبراسيون به پيمانكار فرعي
§خريد خدمات و ملزومات
§ارائه خدمات به مشتري
§شكايات
§كنترل كار نامنطبق آزمون و/يا كاليبراسيون
§بهبود
§ اقدام اصلاحي
§ اقدام پيشگيرانه
§ كنترل سوابق
§ مميزيهاي داخلي
§ بازنگريهاي مديريت
qبخش پنجم:الزامات فني سيستم كيفيت بر اساس استانداردISO 17025
§كليات
§ كاركنان
§ جايگاه و شرايط محيطي
§ روشهاي آزمون و/يا كاليبراسيون و صحهگذاري روشها
§ تجهيزات
§ قابليت رديابي اندازهگيري
§ نمونه برداري
§ جابجائي اقلام مورد آزمون و/يا كاليبراسيون
§ تضمين كيفيت نتايج آزمون و/يا كاليبراسيون
§ گزارش دهي نتايج
استاندارد چیست؟
معنی استاندارد:يكسان سازي و برابر سازي.
محصول استاندارد:محصول توليد شده داراي مشخصات فني استاندارد شده مي باشد
هر گاه محصول استاندارد توسط كارخانجات مختلفي كه بر اساس الزامات تعيين شده در استاندارد توليد شده باشد ، كليه محصولات توليد شده داراي مشخصات و ويژگيهاي يكسان و يكنواختي خواهند بود
مثال: لاستيك اتوموبيل ، انواع پيچ و مهره ، قطعات الكترونيكي و هزاران نوع محصولات استاندارد ديگر .
آشنائي با استاندارد
Ø استاندارد از نظر لغوی به معني يكسان سازي است.
Øمعنی استاندارد :نظم ، قاعده و قانون
Øتعریف استاندارد ( از کتاب استاندارد و استاندارد کردن ):
استاندارد مدرکی است که در برگیرنده قواعد ، راهنمائیها یا ویژگیهایی برای فعالیتها یا نتایج آنها به منظور استفاده عمومی مکرر که از طریق همراهی، فراهم و به وسیله سازمان شناخته شده ای تصویب شده باشد و هدف آن دستیابی به میزان مطلوبی از نظم در یک زمینه خاص است .
Øعلامت استاندارد : علامت استاندارد نشان مرغوبیت کالاست و اجناس یا خدماتی که هیچ نشان استانداردی برخود ندارند ، برای استفاده و خرید به هیچ عنوان مناسب نیستند.
Øاستانداردها تنها مربوط به کالا نمی شوند ، بلکه بسیاری از خدمات را نیز شامل می شوند . باید قبول کرد هر کالا و یا هر نوع خدماتی باید در یک چارچوب مشخص ارائه شود و این چارچوبها را می توان با استاندارد تعریف کرد.
Øانواع استانداردها :
Øاستانداردهای اجباری ( الزام قانونی دارند )
Øاستانداردهای اختیاری
انواع استانداردها :
Øاستانداردهای فنی ( کالا/مواد )
Øاستانداردهای مدیریتی
Ø
Øانواع استانداردها (از نظر گستره كاربرد)
Øبين المللي ISO
Øمنطقه اي EN ( استاندارد اروپا )
Øملي (كشوري) ISIRI / DIN / BSI / Ansi
Øبخشی (انجمن هاي تخصصي) مثال VDA ، VDI ، VDE، SAE و ASME
Øكارخانه اي DBL - GM - Ford
دیدگاه خود را ثبت کنید