دانلود پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی با فرمت ppt ودر 29 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی
فهرست مطالب:
üمقدمه
üفصل اول:اصول و مبانی تصویر ذهنی
üفصل دوم:تصویر ذهنی سازمانی وعوامل موثر برآن
üفصل سوم:OSI آئینه تمام نمای سازمانها
مقدمه:
امروزه برخلاف دوران نخست صنعتی شدن که تمام تلاش مدیران به دریافت کار بیشتر از طریق ماشین ها متمرکز شده بود،توجه صاحب نظران علم مدیریت،به شیوه هایی در جهت استفاده بهتر و بیشتر از نیروی انسانی برای افزایش میزان تولید و کیفیت آن معطوف گردیده وانسان به عنوان محور اصلی پیشرفت در هر سازمانی مطرح شده است.
تاریخچه و تعریف تصویر ذهنی:
پایه گذاره نظریه خودانگاره یاتصویرذهنی،یک پزشک جراح پلاستیک به نام دکتر ماکسول مالتز بود.
خود انگاره یا خودپنداره،ایده وتصویر منحصربه فرد وکاملا اختصاصی از هویت،توانایی ها،ارزشها وسایر موارد مربوط به خویشتن است ودر حقیقت،اشاره ظریفی به میزان مقبولیت و ارزش فرد در نزد خویشتن دارد.
همان فکری است که افراد راجع به خودشان دارند و خود را باSI
آن ذهنیت می پذیرند و قبول می کنند.
تصویر ذهنی:
همچون آینه ای است که انسانها،انعکاس خود را در آن نظاره می کنند
همان برچسبی است که به خودتان می زنید
احساس و عقیده ای است که نسبت به خود دارید
مجموعه ای فشرده از ثروت درونی شماست
غیب گوی درونی انسان است
اهمیت تصویر ذهنی:
تصویر ذهنی آدمی،نقش عمده ای در نوع احساسات و رفتار اودارد.نوع تصویر ذهنی که هرانسان از خود ترسیم می کند،تاثیر فوق العاده ای برایجاد شادی ونشاط یاغم واندوه،امیدواشتیاق،یاس و ناامیدی و همچنین ایجاد شرایط مساعدیا نامساعد در محیط زندگی وی دارد.
vهمان طور که فکر می کنید،درزندگی روزانه ظاهر میشوید
vضمیرناخودآگاه،نوع نگرش شما به حوادث وتجارب زندگی را تعیین می کند
عوامل موثر در ایجاد خودانگاره:
هسته مرکزی تشکیل خودانگاره افرادرا نوع دیدو بینش آنها نسبت به خودوهمچنین نوع رابطه شان با دنیای پیرامون تشکیل می دهد.
تصویری که مادرذهن خودترسیم می کنیم برمبنای سه دسته خصوصیات است:
•خصوصیات فردی که معتقدیم آنگونه هستیم
•خصوصیات فردی که بایدآنگونه باشیم
•خصوصیات فردی که معتقدیم دیگران ماراآنگونه می بینند
عوامل شکل دهنده تصویر ذهنی سازمانی
شکل گیری تصویر ذهنی سازمانها،ناشی از عوامل و متغیرهای متعددی است که همه آنها مکمل یکدیگرند وهرکدام نیز نتایج مختلفی به دنبال دارند.
فرآینده شکل گیری خودانگاره سازمانی در دوسطح بیرونی و درونی مطرح می باشد .
دوعامل عمده و اساسی در شکل گیری خودانگاره
نیروی انسانی ومشتریان است.
عوامل شکل دهندهOSI نیروی انسانی
متغیرها وعوامل تاثیرگذار اصلی وعمده را می توان به چهار بخش طبقه بندی کرد:
üعوامل فردی
üعوامل سازمانی
üعوامل شغلی
üعوامل محیط کاری
دیدگاه خود را ثبت کنید