دانلود پاورپوینت بازاریابی پارتیزانی با فرمت ppt و در 16 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بازاریابی پارتیزانی
uبازاریابی پارتیزانی که در فارسی به بازاریابی چریکی نیز موسوم است برگردان عبارت Guerrilla Marketing است. واژه Guerrilla به معنی پارتیزان است. بازاریابی پارتیزانی توسط جی کنرادلوینسون در کتابی با عنوان بازاریابی پارتیزانی در سال ۱۹۸۲ ارائه شد.
uلوینسون ۲۰ کتاب دیگر در این باره نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و بودجه بسیار اندک نسبت به کسب و کارهای بزرگتر بودند، مورد توجه قرار داد و از مزیت تاکتیکهای بازاریابی پارتیزانی برای اینگونه شرکتها نوشت. u uپرسش وی بسیار ساده بود: uچگونه یک مؤسسه کوچک با بودجه بسیار اندک میتواند با شرکتهای بزرگتر رقابت کند؟ u uتلویزیون، رادیو و بیلبورد، رسانههایبسیارگرانی هستند که در مورد محصول، به مشتری اطلاعات میدهند. اما کسب و کارهای کوچک قادر به استفاده از آنها نیستند. پس چه راهی برای اینگونه شرایط وجود دارد؟ بهترین راه حل، استفاده از بازاریابی پارتیزانی است.
uبازاریابی پارتیزانی روشی نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیتهای تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. u uچنین تبلیغاتی گاه به گونهای طرح میشود که مخاطب حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است. u uدر واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و متضمن ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است.
پاورپوینت بازاریابی پارتیزانی
uمیتوان یکی از شاخصهای اصلی بازاریابی پارتیزانی را، استفاده از خود مخاطبین بهعنوان ناشران اصلی دانست.
uعموماً هدفِ اصلی از انجام بازاریابی پارتیزانی ، انجام تبلیغات مستقیمی است که هدف آن خرید نیست. در اکثر مواقع بازاریابی چریکی پیش درآمدی برای تبلیغات کلامی یا دهان به دهان است، بهنحوی که مخاطبینی که در این نوع رویدادها قرار میگیرند و یا از نزدیک شاهد آن هستند چنان تحت تأثیر قرار بگیرند که بخواهند آن را برای دیگران تعریف کنند.
uمطمئناً با توجه به تعداد کم افرادی که در معرض کمپینهای بازاریابی چریکی قرار میگیرند، نمیتوان انتظار رشدی در اهداف بازاریابی و فروش داشت و تنها زمانی این اتفاق میافتد که نمایش شما در بازاریابی پارتیزانی بر روی مخاطبین تاثیر گذاشته و بتواند بطور ویروسی (Viral Marketing) موجب انتشار آن شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید