دانلود پاورپوینت مدیر بازاریابی و تبلیغات با فرمت pptx ودر 20 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مدیر بازاریابی و تبلیغات
تعریف بازاریابی (MARKETING )
بازاریابی شامل شناخت نظام بازار, نیازها , خواسته ها ورفع آنها ازطریق مبادلات مطلوب است
بازاریابی دارای سه بعد است
بازارشناسی ، بازارسازی و بازارداری
بازارشناسی یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی
مدل 4C برای بازار شناسی وجود دارد :
الف : شناخت خودمان ( شرکت ) Company
ب : شناخت مشتری یا مخاطب Costumer
ج : شناخت رقبا Competitor
د : شناخت محیط و عوامل محیطی Change Fuctor
بازارسازی یعنی استفاده از کلیه عوامل تکنیک ها و استراتژی ها جهت ایجاد و افزایش سهم بازار
مدل 4P برای بازار سازی وجود دارد :
الف : محصول خوب Product
ب : قیمت مناسب Price
ج : توزیع بموقع Place
د : تبلیغ بجا Promation
بایستی این چهار عامل را طوری ترکیب کنیم که مورد قبول مشتری قرار گیرد
¢با پیشرفت هر هنرمند متخصص یا دانشمند در یک علم او می تواند تکنیک های ویژه خود را داشته باشد و می تواند تکنیک های ویژه خود را یافته و خود را با آن تکنیک پیوند بزند. برای نمونه تکنیک پیکاسو در نقاشی بیشتر با تکنیک او در طراحی آمیخته شده بود. تکنيک های کارگردانانی مانند ابراهیم حاتمی کیا و یا پیتر جسکون کاملاًً مشخص است
1 - تکنیک اصطلاحی است که حوزه کوچک و درونی است ولی تاکتیک مربوط به حوزه وسیع تر و بیرونی است . برای نمونه تکنیک های مدیریت با تاکتیک های مدیریت تفاوت دارد. یک مدیر برای کنترل کارمندان خود تکنیک هایی دارد؛ ولی برای کنترل شرکت خود در بین رقبا، تاکتیک های خاص خود را اجرا می کند. 2 - تاکتیک معمولاً با اهداف بلند مدت تر و تکنیک با اهداف کوتاه مدت تر مرتبط است. تاکتیک با فضای بیرونی شرکت، سازمان یا شخص مرتبط است ولی تکنیک بر فضای درونی تر و شخصی تری مرتبط می شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید