دانلود پاورپوینت وظایف مدیر با فرمت ppt وقابل ویرایش در ۳۰ اسلاید
قسمتی از متن پاورپوینت وظایف مدیر
وظایف مدیران
برنامه ریزی
سازماندهی
هدایت کردن ورهبری
نظارت و کنترل
برنامه ریزی
برنامه ریزی پلی است که زمان ”حال“ را به“ آینده“ مربوط می سازد.
تعیین اهداف کمی و کیفی سازمان ها
ایجاد یک استراتژی کلی برای دستیابی به این اهداف
افزایش احتمال رسیدن به اهداف
تمرکز بر روی اهداف و احتزاز از تغییر مسیر
تهیه ی ابزاری برای کنترل
پس برنامه ریزی به ”اهداف“(یعنی آنچه که باید انجام بگیرد)
ونیز به“ ابزار“(اینکه چگونه باید به هدف رسید) مربوط
می شود...
اگر اهمیت ندهید به کجا می خواهید بروید/پس در این صورت مهم نیست که از چه راهی بروید...
-کتاب آلیس در سرزمین عجایب
دلایل برنامه ریزی رسمی مدیران
مسیر را تعیین کنند.
استانداردهایی را برای تسهیل کنترل به وجود آورند.
تاثیر تغییرات را کاهش دهند.
تغییرات تکنولوژیک،اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و قانونی می توانند باعث تغییر در برنامه ریزی شوند.
انتقادهای وارد بر برنامه ریزی رسمی:
برنامه ریزی ممکن است انعطاف ناپذیری به وجود آورد.
نمی توان برای محیط های در حال تغییر برنامه ریزی کرد.
برنامه ریزی رسمی گاهی اوقات باعث از بین رفتن خلاقیت در سازمان می شود.
برنامه ریزی رسمی موفقیتی را تحکیم می بخشد که ممکن است منجر به شکست شود.
مدیریت بر مبنای هدف
Management by Objectives (MBO)
-جاذبه ی MBOدر تاکیدش برای تبدیل اهداف کلی به اهداف معین برای تک تک افراد و واحد های سازمانی می باشد.
-در MBOبا ابداع فرآیندی که به وسیله ی آن اهداف از بالا به پایین سازمان سرازیر می شود،موجب عملی شدن و دستیابی به این اهداف می شود.
-مدیران واحدهای کوچک به طور مشترک در تدوین اهدافشان مشارکت میکنند،لذا مدیریت بر مبنای هدف هم از پایین به بالا و هم از بالا به پایین عمل می کند.
انواع برنامه ریزی
برنامه ریزی بلند مدت-Strategic Planning
برنامه ریزی میان مدت-Tactical Planning
برنامه ریزی کوتاه مدت-Technical Planning
برنامه ریزی بلند مدت
-تبیین کننده ی اهداف کلان و نهایی سازمان است.
-منشا فلسفه ی وجودی یک سازمان است.
-مدیران سطح بالا این نوع برنامه ریزی را انجام می دهند.
-مدیران باید با تجزیه و تحلیل محیط فرصت ها و تهدید ها را شناسایی کنند.
-این برنامه ریزی مانند چتری بر سر سایر برنامه ریزی ها قرار می گیرد.
-جهت دهنده،خط دهنده،راهنما و هدایت کننده سایر برنامه هاست.
چند مثال از استراتژی های اصلی در سازمان ها:استراتژی رشد،ثبات،کاهش و رقابتی هستند.
-استراتژی اگر به خوبی اجرا نشود نمی تواند موفق باشد.تلاش همه ی رده های مدیریتی برای به تحقق رساندن استراتژی لازم است.
.
دیدگاه خود را ثبت کنید