دانلود پاورپوینت بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت با فرمت ppt ودر39 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت
سرفصل های این جلسه
•مقدمه و اهمیت
•اهداف بازاريابي
•تفاوات بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی
•آميزه بازاريابي
•اجزای آميزه بازاريابي
•عوامل موثر بر بازاريابي
•نکات كليدي در بازاريابي اجتماعي
•مراحل انجام يك برنامه بازاريابي اجتماعي
•Social Marketing Assessment and Response Tool (SMART)
•موارد کاربرد بازاريابي اجتماعي
•کارهای تحقیقاتی با استفاده از بازاريابي اجتماعي
•محدوديت هاي برنامه هاي بازاريابي اجتماعي
•در دنياي امروز کسب سهم بيشتر از بازار مصرف، هدف اصلي شرکت ها و صاحبان صنايع به شمار مي رود و در اين شرايط استفاده از اصول و فنون علمي در بازاريابي هر روز پررنگ تر از قبل مي شود.
•بازاريابي نوين به جاي جستجو براي يافتن مشتري جهت محصولات توليد شده، به خلق محصولات و خدمات متناسب با خواسته ها و نيازهاي مشتريان توجه دارد.
•به عبارت ديگر کانون اصلي انديشه و عمل در بازاريابي نوين، تامين رضايت و ايجاد ارزش براي مشتري است تا به سمت محصول توليد شده يا خدمت مورد نظر ما جلب گردد .
•در سال 1952 انديشمندي به نام" وايبه" يک سئوال انقلابي مطرح کرد که پاسخ به آن سال ها بعد به پايه گذاري"بازاريابي اجتماعي"منجر شد.
پاورپوینت بازاريابي اجتماعي در حوزه سلامت
•او پرسيد:
"چرا نتوانيم برادري را هم مثل صابون به مردم بفروشيم؟!"
•او با بررسي چهار بسيج همگاني نتيجه گرفت که: "با کمک فنون بازاريابي مي توان يک موضوع اجتماعي را به مخاطبين فروخت"
•بازاريابي اجتماعي براي اولين بار در سالهاي ابتدايي دهه هفتاد توسط"فيليپ کاتلر"مطرح شد.
•او به همراه "جرالد زالتمن" با ترکيب مفاهيم مربوط به تغييرات اجتماعي و بازاريابي تجاري و فنون تبليغات اين بحث مهم را پايه گذاري کرد و به اين ترتيب نظر دانشمندان و صاحبنظران علوم رفتاري و اجتماعي را به خود جلب نمود.
•آنان پي بردند که مي توان از اصول بازاريابي اجتماعي (که براي فروش محصولات به مشتريان بکار مي رود) براي فروش ايده ها، نگرش ها و رفتارها به جامعه استفاده کرد.
•نبايد اين حقيقت را از نظر دور داشت كه بازاريابي اجتماعي بسيار پيچيده تر و گاه کم اثرتر از بازاريابي تجاری است،
•چرا که در بازاريابي اجتماعي تلاش در جهت تاثيرگذاري روي عقايد و رفتار جامعه است
•در حاليکه بازاريابي تجاري کوشش دارد تا با ايجاد الگويي ساده فکر و رفتار مردم را به سمت و سويي خاص بکشاند و در اين راه از تبليغ نام و نشاني خاص استفاده مي کند.
•مقايسه ترغيب مردم به مسواک زدن براي پيشگيري از پوسيدگي دندان و تبليغ نوع خاصي از خمير دندان اين تفاوت را آشکار مي سازد.
دیدگاه خود را ثبت کنید