دانلود پاورپوینت مديريت بازاريابي بين الملل با فرمت pptودر 181 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت مديريت بازاريابي بين الملل
فصل اول
مقدمه اي بر بازاريابي
بين المللي
تعريف بازاريابي
Marketing
بازاريابي فعاليتي است توسط انسانها براي ارضاء نيازها وخواسته هاي انسانهاي ديگر از طريق فراگردهاي مبادله
تعريف بازاريابي بين المللي
International Marketing
عملکرد يکپارچه فعاليتهاي بازاريابي براي بوجود آوردن مبادله در ميان کشورها به نحوي که اهداف فردي، سازماني و جامعه را ارضاء نمايد.
بازرگاني بين المللي
International Business
منظور از بازرگاني بين المللي يا تجارت جهاني، نقل و انتقال کالا از مرزهاي بين کشورهاست و منحصراً صادرات و واردات و شرايطي را که اين نقل و انتقالات در آن شرايط انجام مي گيرد، تجزيه و تحليل مي کند.
ابعاد گوناگون بازاريابي بين المللي
بازارگرايي
بازارشناسي
بازاريابي
بازارسازي
بازارگرمي
بازارگردي
بازارسنجي
بازارداري
بازارگرداني
اهميت بازاريابي بين المللي(1)
آمريکا حدود 25 درصد از کالاها و خدمات توليد شده در کل جهان بزرگترين بازار دنياست.
ژاپن با 15 درصد در مقام دوم قرار دارد.
در ابتداي قرن بيستم هزاران شرکت اتومبيل سازي در سطح جهان و فقط 500شرکت در آمريکا وجود داشت. امروزه کمتر از بيست شرکت خودرو سازي در سطح جهان و فقط دو شرکت در آمريکا وجود دارند.
پاورپوینت مديريت بازاريابي بين الملل
اهميت بازاريابي بين المللي(2)
کليد موفقيت دويست شرکت نمونه جهان
اين شرکتها روند مديريت، تصميم گيري و رفتار را بر اساس استراتژي رشد هدايت کرده اند.
در روند رشد اين شرکتها از کوچک به متوسط و از متوسط به بزرگ تأکيد جدي بر راهبرد رشد همچنان بعنوان يک عامل ثابت باقي مانده است.
در سالهاي قبل، ايده اي وجود داشت مبني بر اينکه رشد سريع به نفع شرکتها نيست ولي هم اکنون ثابت شده است که نه تنها رشد سريع زيان آور نيست بلکه سودمند نيز هست.
رشد اين شرکتها ربطي به زمينه هاي فعاليت آنها ندارد.
يکي از راههاي رشد شرکت توسل آنها به ادغام يا خريد ساير شرکتها به منظور افزايش توان رقابت خود بوده است.
آنها براي تضمين موفقيت بايد فعاليتهاي خود را به خارج از کشور محل استقرار گسترش دهند.
در بعضي از مقاطع زماني، برخي از مناطق با فراهم آوردن زمينه هاي مناسب باعث تسريع يا کندي رشد شرکتها مي شوند.
شرکتهاي فرا مليتي
Multinational Transnational
شرکتهاي فرا مليتي، بنگاههاي بزرگ صنعتي و تجراي هستند که حيطه فعاليت آنان از محدوده کشور متبوعشان فراتر رفته و با تأسيس شعب در خارج از سرزمين اصلي خود به فعاليت اقتصادي و توليد مي پردازند.
خصوصيات شرکتهاي فرا مليتي
وسعت
تمرکز همبستگي
گسترش فعاليتهاي آنها چه در خطوط توليد و چه در کشورها
بکارگيري آخرين فن آوري
بهره گيري آنان از کارآمدترين نيروي انساني
برخورداري آنها از منابع و امکانات گسترده اطلاعاتي
تمرکز قدرت در مراکز فرماندهي جهاني شرکتها
فصل دوم
محيط بازاريابي
اقتصاد جهاني
Global Economy
تغييرات قابل ملاحظه اي در اقتصاد دنيا به وقوع پيوست
گردش سرمايه به نسبت تجارت از اهميت بيشتري در اقتصاد جهاني برخوردار است.
در اقتصاد جهاني امروزه توليدات از قيد اتکاء به نيروي انساني رها گرديده است و به شکل مکانيزه به توليد محصول مي پردازد.
اقتصاد جهاني بر صحنه چيره شده و اقتصاد کلان کشورهاي مستقل نيز کنترلي روي درآمدهاي اقتصادي ندارند.
مراحل توسعه بازار
کشورهايي با درآمد کم
Low-Income Countries
کشورهايي با درآمد متوسط-پايين
Lower-Middle-Income Countries
کشورهايي با درآمد متوسط-بالا
Upper-Middle-Income Countries
کشورهايي با درآمد بالا
High-Income Countries
Basket Cases
مفهوم اصلي فرهنگ و جامعه
سبک زندگي گروهي از انسانها است، که از نسلي به نسل ديگر انتقال مي يابد.
فرهنگ بستگي به نوع زندگي با مفهوم نماد اجتماعي، مثل خانواده، آموزش و پرور ، مذهب، حکومت، و مؤسسات تجاري دارد.
بعبارت ديگر فرهنگ به مجموعه اي از نظرات، گرايشها اطلاق مي شود و نماد شکل گيري رفتار انسان و انتقال آن از نسلي به نسل ديگر است.
دیدگاه خود را ثبت کنید