دانلود پاورپوینت استراتژي بازاريابي با فرمت ppt ودر 71 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت استراتژي بازاريابي
پنج نوع شرکت وجود دارد:
.1شرکت هایی که باعث بروز رویدادها می شوند،
.2 آنان که تصور می کنند باعث بروز رویدادها شده اند،
.3 آن ها که نظاره گر بروز رویدادها هستند،
.4 آنها که از بروز رویدادها در شگفت می مانند و بالاخره
.5شرکت هایی که اصلا" از بروز رویدادها خبر ندارند.
تعریف استراتژی بازاریابی
•مجموعه ای از اقدامات یکپارچه است که منجر به یک مزیت رقابتی در بازار می شود.
تعریف مدیریت استراتژیک
•مديريت استراتژيك فعاليتهاي مربوط به بررسي، ارزشيابي و انتخاب استراتژيها، اتخاذ هر گونه تدابير درون و بيرون سازماني براي اجراي اين استراتژيها و در نهايت كنترل فعاليتهاي انجام شده را در برمي گيرد.
پاورپوینت استراتژي بازاريابي
مکاتب مدیریت استراتژیک و استراتژی بازاریابی
•مکتب برنامه ریزی استراتژیک رسمی
•مکتب تدریجی گرایی منطقی
•مکتب سناریو پردازی
•مکتب یادگیری
•مکتب قدرت
•مکتب ترکیبی
•مرحله اول: تعیین چشم انداز و رسالت بنگاه (هولدینگ)
•
•چشم انداز، ارزش ها و آرمان بدون انتهای افراد است.
•
•رسالت، علت وجودی هر سازمان برای انجام کاری است. مثلا"، اتوموبیل تولید کند، پول وام دهد، اسباب استراحت وخواب شبانگاهی را فراهم سازد و غیره.
عناصر بیانیه رسالت سازمان
•نیاز برای برطرف کردن
•
•حوزه جغرافیایی فعالیت
•
•تکنولوژی مورد استفاده
•
•ارزشهای اخلاقی
•توجه به ذینفعان
•مشتریان مورد نظر
مرحله دوم: تعیین اهداف کمی و کیفی سطح بنگاه
•رشد سود
•رشد سهم بازار
•نرخ بازده دارایی
•رهبري بازار (سهم بازار بيشتر)، رهبري تکنولوژيک (نوآوري و خلاقيت)
•دریافت مواد اولیه (جذب شیر)
•رشد (افزايش کل داراييها، فروشها و غيره)
•شهرت و اعتبار (شرکت بزرگ و ممتاز شناخته شدن)
•توجه به جامعه و مسئوليت اجتماعي (پرداخت مالياتها، مشارکت در امور خيريه و رفع نياز جامعه، امنيت کارکنان، افزايش دستمزدهاي آنان)
•بقا (پرهيز از ورشکستگي) تثبيت موقعيت رقابتي (فروش يا سهم بازار)
مرحله سوم: تدوین استراتژی های سطح بنگاه
.1استراتژی پورتفولیو
●
.2استراتژی هدایتی
.3استراتژی سرپرستی
انتقادات وارده به مدل های ترکیب فعالیت اقتصادی:
•فواید:
•تفکر استراتژیک بیشتر،
•درک بهتر فعالیت های خود از نظر اقتصادی،
•حذف رشته های ضعیف،
•تقویت سرمایه گذاری های خود در رشته های امیدوار کننده تر.
•سهولت استفاده،
پاورپوینت استراتژي بازاريابي
••مضرات:
•عدم توجه به عامل سود
•حساسیت به ضرایب و تحقیقات بازار
•بسیاری از رشته فعالیتها در نتیجه مصالحه و سازش در درجه بندی ها در وسط ماتریس قرار می گیرند
•مدل ها از تشریح و توصیف تشریک مساعی های بین دو واحد اقتصادی یا بیشتر ناتوان هستند و این بدان معناست که تصمیم گیری به تنهایی درباره یک رشته فعالیت می تواند به مخاطره همراه باشد.
•خطر دیگری که وجود دارد خاتمه دادن به یک فعالیت زیان آور است که در واقع قابلیت اصلی و ضروری مورد نیاز چند واحد فعالیت دیگر را فراهم می سازد.
دیدگاه خود را ثبت کنید