فهرست مطالب
مقدمه
تعریف بازایابی برگشتی
اصول بازاریابی برگشتی
اهمیت بازاریابی بازگشتی
ضرورت بازاریابی برگشتی برای کسب و کارها
معیارهای نگهداری مشتری
انواع کمپین بازاریابی برگشتی یا حفظ مشتری
بهترین شیوه های بازاریابی برگشتی
سخن پایانی
بخشی از متن
مقدمه
یکی از استراتژی های مرتبط با مشتریان رعایت اصول بازاریابی برگشتی و یا همان بازاریابی حفظ مشتری و مخاطبان مورد برای کسب و کار می باشد. زمانی که در مورد بازاریابی و کسب درآمد اینترنتی صحبت می کنیم ، معمولا ذهنمان به طرف شیوه ها و ترفندهای جذب مخاطب و مشتریان جدید برای افزایش کسب درآمد اینترنتی می رود. توجه کنید که همه فعالیت های اقتصادی فقط معرفی کسب و کار به افراد جدید نیست و راههای دیگری هم وجود دارد.
بازاریابی علاوه بر جذب مشتریان جدید باید در فکر حفظ و نگه داشتن مشتریان موجود و قدیمی هم باشد که این از راه بازاریابی برگشتی یا بازاریابی بازگشتی امکان پذیر است. در این مبحث با اصول بازاریابی برگشتی بیشتر آشنا خواهیم شد .
تعریف بازایابی برگشتی Retention Marketing
در تعریف بازاریابی برگشتی یا بازاریابی بازگشتی باید گفت ، نوعی استراتژی است که برای مشتریان و مخاطبان موجود بازاریابی میکند. در واقع این استراتژی بر حفظ و یا بازگرداندن مشتریانی که قبلا با یک برند و یا شرکت اقتصادی کار کردهاند و نگهداری مشتریانی که قبلا به یک برند از طریق اشتراک مجدد یا عضویت پیوسته اند، تمرکز و تاکید دارد.
حال این سوال مطرح می شود که چگونه با این تعریف بازاریابی حفظ مشتری با مرحله نهایی بازاریابی چرخه مشتری جور درمیآید؟
در ابتدای این چرخه زندگی، بازاریابی کسب، آگاهی از برند را ایجاد میکند، جلب توجه میکند، به مخاطبان آموزش میدهد، و در نهایت مخاطبان را به خریداران تبدیل میکند. در پایان این چرخه زندگی، بازاریابی برگشتی یا خریدار را به قیف خرید برمیگرداند. حتی اگر از چرخه خارج شده باشند باز آنها را در چرخه به یک مشتری فعال و دارای تعامل زیاد تبدیل میکند.
خلاصه اینکه، ریتنشن مارکتینگ retention marketing یا همان بازاریابی برگشتی، یکی از مهم ترین مباحث دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از آن، بازاریابی با هدف جذب و حفظ مشتری صورت میگیرد. در واقع بازاریابی برگشتی به منظور تکرار خرید از سوی مشتریان انجام میشود و یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار محسوب می شود.
و ...
دیدگاه خود را ثبت کنید