دانلود پاورپوینت تبلیغات ورزشی با فرمت ppt ودر 32 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از متن پاورپوینت تبلیغات ورزشی
تبلیغات :
تبلیغات عبارت ازهرگونه تلاش برای عرضه محصولات ، افکاریا خدمات بوسیله یک شرکت یاحامی مالی شناخته شده است .تبلیغات ، یک فرایندارتباطی است که بااستفاده ازکلمات ، افکار، صداهاوهرشکل دیداری یاشنیداری ، رفتارمشتری را تحت تاثیرقرارمی دهد.
تبلیغات یکی ازعناصرآمیخته بازاریابی ورزشی است که شامل مجموعه زیرمی باشد:
•1. آگهی
•2. فروش حضوری
•
•3. پیشبردفروش
•4. روابط عمومی
اهداف استراتژیهای تبلیغات ورزشی :
•1. آگاهی دادن به مخاطبان ورزشی به استفاده ازورزش خاص
•2. ترغیب یاتشویق مخاطبان ورزشی به استفاده ازورزش خاص
•3. یادآوری به مخاطبین شامل مخاطبین فعلی ، مخاطبین گذشته ، مخاطبان بالقوه آتی
•4. ایجادشهرت ومحبوبیت برای ورزش یاپدیده ورزشی
•5. تغییررفتارمخاطبان ورزشی وترغیب به خریدپدیده ورزشی
•هدف تبلیغات ، رساندن پیغام به مخاطب وایجادتغییرمثبت دردیدگاه وی نسبت به کالایاخدمات ارائه شده است .
تقسیم بندی تبلیغات:
•1. تبلیغات اطلاع رسانی
•هدف ، شناساندن پدیده ورزشی برای تقاضای اولیه است
•مرحله معرفی پدیده ورزشی
•2. تبلیغات ترغیب کننده
•بیشتردروضعیت رقابت موثراست
•هدف ، مقایسه عملکرددویا چند پدیده ورزشی وانتخاب پدیده ورزشی موردنظرمی باشد.
•مرحله رشد
پاورپوینت تبلیغات ورزشی
•3. تبلیغات یادآوری کننده
•هدف ، مخاطب ورزشی به تفکروادارشودوپدیده ورزشی رادرذهن نگه دارد.
•مرحله بلوغ
تبلیغات درورزش شامل :
•1. تبلیغ برای ورزشکاران ،نوع ورزش ، رقابت های ورزشی و...
•
•2. تبلیغ سایرمحصولات وخدمات توسط ورزش
•
•3. تبلیغ کالاهای ورزشی توسط ورزش
عوامل موثردرمجموعه تبلیغات ورزشی :
.1میزان بودجه : بودجه سازمان ها، تولیدکنندگان کالای تجاری و...
.2عوامل مربوط به مخاطبان ورزشی : سبک زندگی ، نوع مخاطب ، مقطع سنی واجتماعی ، تحصیلات و...
.3ماهیت ونوع ورزش : سبکهای مختلف
.4چرخه عمردرورزش : توجه به مراحل معرفی ، رشد ، بلوغ ، افول
1. آگهی ورزشی :
•آگهی ورزشی به ارائه غیرشخصی پدیده های ورزشی بوسیله مسئول شناخته شده یا ارتباط ومعرفی غیرشخصی پدیده های ورزشی ازطریق حاملهای مختلف دربرابردریافت وجه راگویند.
•کاتالوگها،نصب آگهی اطراف ورزشگاه وزمین مسابقه ،فیلم ،نوار،نامه های پستی ،مجلات تخصصی ورزشی، پوستر،آگهی تلویزیونی ،آگهی روزنامه ای ،و...
•بکارگیری هنرهامانندموسیقی ،گرافیک ،ادبیات و...
•استفاده ازکلمات وجملات به یادماندنی
•آگهی تمام رنگی درمقایسه باآگهی سیاه وسفید
•آگهی اینترنتی
روش های تعیین میزان بودجه تبلیغات :
•1. مبتنی برامکانات
•
•2 . درصد فروش : درصدی ازدرآمدکنونی یادرآمدموردانتظاردرآینده یادرصدی ازقیمت فروش بلیط
•
•3. برابری بارقبا
•
•4. مبتنی برهدف ووظیفه
درتنظیم بودجه بندی تبلیغات ورزشی این موارددرنظرگرفته می شود :
•1. مرحله عمرپدیده ورزشی
•2. سهم بازاروجایگاه ورزش نزدمخاطبان
•3. شدت رقابت
•4. تفاوت وتکرارتبلیغ ورزشی
•5. امکان جایگزینی
2. پیشبرد فروش :
•محرک هاومشوق های کوتاه مدت برای تشویق فروش یاخریدپدیده های ورزشی است.
•کوپن های خرید،تخفیف های تشویقی ،برنامه های تفریحی ،تخفیف های تجاری ،سررسیدنامه وتقویم ،وسائل تبلیغاتی ،گردش های دسته جمعی ،نمونه رایگان ،نمایشگاه هاونمایش های ورزشی،قرعه کشی ها،مسابقات و...
دیدگاه خود را ثبت کنید